6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Fluidphreak
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 december 2006 07:59 PM
  [ # 76 ]

En goedgekeurd!!!  Very Happy

Hier wat foto’s van het sleutelen, met dank aan Mark:




Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 12 december 2006 08:09 PM
  [ # 77 ]

gefeliciteerd!!!

Veel rijplezier nu!  Cool

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 12 december 2006 10:24 PM
  [ # 78 ]

Helemaal mee eens: rije met die handel!  Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 12 december 2006 11:08 PM
  [ # 79 ]

Wat de cx-pomp betreft: de originele aanzuigslang past ook, en heeft een handige bocht. Wel brede tussenringen gebruiken tussen pomp en blok, want je moet nogal een stukje overbruggen en de snaar moet redelijk strak. Bij te smalle ringen zou de pomp scheef kunnen gaan staan.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 december 2006 12:49 PM
  [ # 80 ]

De slang die ik erbij kreeg had een duidelijk grotere opening aan de pompzijde, ik weet niet of ik de originele slang eroverheen gepropt had gekregen. Ik heb de grootste ringen gebruikt die er waren. De snaar moet inderdaad best strak. Ik had ‘m eerst wat losser en toen ging-ie piepen.

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 21 december 2006 04:00 PM
  [ # 81 ]
bogaard77 schreef:

Ja jongens.. dat moet ALTIJD! als je dat niet doet kan je je pomp er direct mee verkloten! Je pomp heeft lhm nodig om gesmeerd te blijven….

Klopt, dat heb ik met mijn BX-pomp meegemaakt, onlangs bezig geweest en de pomp een tijdje ‘leeg’ laten draaien, zonder resultaat. Toen de truuk met de slang toegepast, waarna hij begon te zuigen en de auto omhoog kwam. Uiteindelijk blijkbnaar te lang de pomp droog laten draaien, want na een week merkte ik dat de pomp lekte!

Helaas, maar gelukkig inmiddels al vervangen. Moraal: luister naar de tips hier!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 januari 2007 07:53 PM
  [ # 82 ]

Een klein vraagje nog. Bij het strakker zetten van de riem van de HD pomp heb ik niet de wartel van de leiding los gedraaid. Nu lees ik net ergens dat dat niet goed is… De leiding lekt niet. Wat zal ik doen?

1) lekker laten zitten
2) wartel losdraaien en weer vastzetten om eventuele spanning op de leiding weg te nemen

Alvast dank, Frederik

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 12 januari 2007 01:19 AM
  [ # 83 ]

lekker laten zitten!!!

Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 januari 2007 01:06 PM
  [ # 84 ]
fluidphreak schreef:

Een klein vraagje nog. Bij het strakker zetten van de riem van de HD pomp heb ik niet de wartel van de leiding los gedraaid. Nu lees ik net ergens dat dat niet goed is… De leiding lekt niet. Wat zal ik doen?

1) lekker laten zitten
2) wartel losdraaien en weer vastzetten om eventuele spanning op de leiding weg te nemen

Alvast dank, Frederik

JUIST!!
Anders kan hij scheuren//breken.. Heb je al gezien /gekeken wat je moet losschroeven als hij breekt? Repareren als ie is gescheurd is geen optie..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 januari 2007 03:22 PM
  [ # 85 ]

JUIST!!

Als in, laten zitten, of losmaken/vastzetten?  Cool

Heb je al gezien /gekeken wat je moet losschroeven als hij breekt?

Dat lijkt me geen picknick…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2007 04:42 PM
  [ # 86 ]

Losmaken en voorzichtig rommelen tot ie spanningsvrij zit. Dan vast zetten. Hoeft helemaal niet muurvast gedraaid. Eventueel rubbertje vervangen.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 januari 2007 07:35 PM
  [ # 87 ]

‘T is gelukt, bedankt! Heb gelijk de riem opnieuw strakgezet… hij slipte toch nog een beetje Rolling Eyes

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 januari 2007 04:58 PM
  [ # 88 ]

Gisteren het klokje gerepareerd, dat ziet er toch weer een stuk leuker uit!  Cool

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 24 januari 2007 05:04 PM
  [ # 89 ]

Cool

Hoe?

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 januari 2007 09:11 PM
  [ # 90 ]

Openmaken (het is even puzzelen met het rubbertje achterop, handigst is om dit van achteren door de behuizing te duwen), en het bleek dat het anker een beetje aanliep. Voorzichtig verbuigen en smeren met wat WD40 en hij liep weer…  Very Happy

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook