2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Bi Bip 2 en dakar!!
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 12 december 2006 12:21 AM
  [ # 16 ]
charlesdegaulle21 schreef:

@ rob,

zou je me dan uit willen leggen wanneer een 2cv wel sahara is wanneer niet….dan wordt dit nog een leerzame dag!!

rocco heeft me de woorden reeds uit de mond genomen….  Very Happy

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 12 december 2006 07:18 PM
  [ # 17 ]

Als ik de netheid van het werk zie, komen ook bij mij de woorden “Franse slag” niet bepaald op…

het enige wat ik me afvraag is wat ze met de wieluitslag doen. Als de veren stug zijn, en de auto op zijn pootjes niet veel lager komt, dan moeten de aandrijfsassen wel een erg groot hoogteverschil overbruggen. Veel meer draaing kunnen ze niet hebben, ik vraag me af hoeveel slijtage dat gaat inhouden.
Als de veren daarentegen soepel zijn, en de auto wel omlaag komt, dan zie ik aan de achterzijde een punt waar de speling tussen koets en aandrijfas krap wordt bij fors inveren.

Maar, misschien ligt het aan de foto’s. Leuk project om te volgen in elk geval!

Corrosion sympa!

Profiel  

IJspeert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 12 december 2006 09:44 PM
  [ # 18 ]

Tja, ik kijk er als freelance techneut (hoofdzakelijk verpakkingsmachines) met iets andere ogen naar…
Als ik dergelijk werk zou afleveren bij mijn klanten (door heel europa) ben ik heel snel werkloos.
Kom dus ook beroepsmatig in Frankrijk, en daar kom ik dus zeer regelmatig dit soort gefreubel tegen (geeft niks, ik kan er goed van leven.. Smile ).
Zal straks nog even kijken of de foto´s kan bewerken zodat het voor een ieder wat duidelijker wordt waarom ik zo sceptisch ben..

Groetjes,
Martin.

Profiel  

Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 12 december 2006 10:51 PM
  [ # 19 ]

Maar wat is concreet je punt dan? Ik zie ook iets, maar breng het onder woorden…

Corrosion sympa!

Profiel  

Gepost: 12 december 2006 11:23 PM
  [ # 20 ]

en dan nogiets, verpakkingsmachienes en dergelijke zijn niet met auto’s te vergelijken, hoe je het ook draaid of keert Rolling Eyes

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 13 december 2006 02:26 AM
  [ # 21 ]

Zo wil ik het zelf niet stellen, het is en blijft techniek Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

spookeend
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 13 december 2006 02:34 PM
  [ # 22 ]

Ik zou het ook zeker geen prutswerk willen noemen, zeker niet met de toch streng gebleken, en ook nodige keuren van de Dakar dinges organisatie.

Wat mij wel opviel, dat had ik nog niet eerder gezien, is de “schuifstukken” in de rolkooi. Ikdacht dat een rolkooi echt uit gelaste getrokken pijpen moest bestaan? Niet dat een dubbele boutje/moertje verbinding nou zwakker hoeft te zijn als een goed gelegde las, maar ik had dat nog niet eerder gezien.

Verder hoop ik wat “airtime” voor deze eend in de Dakar.

Greatnix Spookeend

Profiel  

IJspeert
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 december 2006 03:07 PM
  [ # 23 ]
spookeend schreef:

Niet dat een dubbele boutje/moertje verbinding nou zwakker hoeft te zijn als een goed gelegde las, maar ik had dat nog niet eerder gezien.

Nee, dat zijn geen verbindingen, dat zijn scharnieren, als de eend zwaar op zijn dak gaat, dan kan de rolkooi mooi meegeven op deze scharnier verbindingen.
Heeft wel als voordeel dat je hem weer snel in zijn oude model kan terug krijgen, even de boutjes wat oplossen, weer terug klappen in originele vorm en boutjes weer vast zetten.
Is een stuk makkelijker dan een gelaste rolkooi, die alleen met lomp geweld wer in model te krijgen is…

Groetjes,
Martin.

Profiel  

charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 13 december 2006 03:48 PM
  [ # 24 ]

@ ijspeert,

wat betreft die rolkooi kunnen we dus niet spreken van de zogenaamde franse slag die eerder in dit draadje door jou werd aangehaald!!!
En je hebt je kreet van de franse slag ook nog niet echt beargumenteerd!

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  

spookeend
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 13 december 2006 03:54 PM
  [ # 25 ]
IJspeert schreef:
spookeend schreef:

Niet dat een dubbele boutje/moertje verbinding nou zwakker hoeft te zijn als een goed gelegde las, maar ik had dat nog niet eerder gezien.

Nee, dat zijn geen verbindingen, dat zijn scharnieren, als de eend zwaar op zijn dak gaat, dan kan de rolkooi mooi meegeven op deze scharnier verbindingen.
Heeft wel als voordeel dat je hem weer snel in zijn oude model kan terug krijgen, even de boutjes wat oplossen, weer terug klappen in originele vorm en boutjes weer vast zetten.
Is een stuk makkelijker dan een gelaste rolkooi, die alleen met lomp geweld wer in model te krijgen is…

Groetjes,
Martin.

Ik dacht dat het nut van een rolkooi juist was dat het niet meegeeft, en zo vitale delen zoals bestuurder en motor de beschermen?

Greatnix Spookeend

Profiel  

IJspeert
< 100 berichten
Rank

Gepost: 13 december 2006 04:47 PM
  [ # 26 ]
spookeend schreef:

Ik dacht dat het nut van een rolkooi juist was dat het niet meegeeft, en zo vitale delen zoals bestuurder en motor de beschermen?

Greatnix Spookeend

Juist, dat is inderdaad de bedoeling..
Dat mijn stukje cynisch bedoeld was ontgaat een aantal personen blijkbaar.
Ik zou niet graag in die auto zitten als hij b.v. met 130+ in de lengte-as 180 graden omdraaid (dus met de raamstijl als eerste in het zand happen).
Dan kunnen ze de bestuurders tussen de mikado rolbar vandaan pulken..

Groetjes,
Martin.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 13 december 2006 05:27 PM
  [ # 27 ]

Zolang er energie nodig is om die rolkooi te vervormen, geeft het extra bescherming aan de inzittenden. Het is ook niet gezond als die Eend niet beschadigt, maar de inzitenden ondertussen kapotgerammeld worden omdat er niets meegeeft.

Maar had je nog meer dingen die volgens jou met de franse slag gebouwd waren IJspeert ? Het zou namelijk leuk zijn als we er van kunnen leren. Wellicht kan je je adviezen naar de bouwers van Bi Bip 2 sturen zodat ze een nog betere Eend krijgen !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 december 2006 06:15 PM
  [ # 28 ]
IJspeert schreef:

Dat mijn stukje cynisch bedoeld was ontgaat een aantal personen blijkbaar.

Dat ontgaat iedereen volgens mij, op zich ook niet zo verwonderlijk trouwens. Er is namelijk niets wat naar cynisme wijst. Tevens is het vrij gebruikelijk om dan emoticons te gebruiken.
Wellicht is dat een tipje voor de volgende keer.  Wink

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 858

Gepost: 16 december 2006 05:04 PM
  [ # 29 ]

Allereerst natuurlijk weer leuk om elke dag de uitzending DAKAR te volgen als er weer een 2cv meerijd!!

Vind echt super dat ze weer mee doen Smile

En ja hele discussie hier of het wel of niet franse slag is..
Maar ziet er naar uti dat overal een juiste oplossing voor gevonden is.
Ziet er in ieder geval complex uit Shocked

Wat me wel opviel en daar moet ik degene wel gelijk in geven dat sommige dingen wel wel met de franse slag gedaan zijn Razz . Zo klikte ik op een foto waar zomaar stuk motorkap was weggeknipt vanwege een uitlaat dan wel luchttoevoer. Is natuurlijk niet helemaal elegant…maar moet toegeven het is welpraktisch!

En aan de filmpjes te zien gingen ze met deze BIP BIP sneller door het zand dan 2 jaar terug.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  

FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 17 december 2006 05:58 PM
  [ # 30 ]

Ik heb de foto’s met veel interesse bekeken. Ik denk niet dat het echt franse slag werk is om eerlijk te zijn. Ik had ook wat twijfels over de rolkooi constructie omdat ik ze wel aardig bekeken heb.

Maar feit is, als dit niet veilig zou zijn, zou de FIA ze niet goedkeuren! En de FIA is heel streng.
Als ik het bekijk zie ik de basis zaken goed geregeld, de rolkooi is een behoorlijk goed geheel, zal een koprol goed doorstaan en extra balken hebben ze aangebracht met bouten of laswerk om het makkelijk te kunnen vervangen zo te zien.

maar ik ben verre van een expert, ik vind het alleen heel erg gaaf dat ze mee gaan doen, franse slag of niet, respect!  Laughing

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook