Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mijn DX2 lijkt wel geen enkel oliepeil te accepteren boven het absolute minimum, een klein druppeltje aan de bodem van de peilstok. Vandaag weer meer dan een liter bijgevuld wegens het aanfloepen van het oliedruklampje bij hard remmen of hard door de bochten gaan. Het probleem was weg, tot ik net bijna thuis was na 85KM, weer hetzelfde gelazer!
Is dat een bekend probleem van de DX/DY blokken? Als je er onder kijkt drupt ie af en toe wat. Als je een tijdje 120 hebt gereden is het alsof ze alles via een gat op de snelweg heeft gedumpt!
Ik word hier flink gefrustreerd van, ze krijgt vanaf nu alleen nog de aller aller aller goedkoopste motorolie van me in plaats van die dure 20W50!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De aller goedkoopste is waarschijnlijk gewoon 15W40. Dit zal nog sneller uit je blok gieten…
Btw, ik kan 20W50 halen voor €1,60 / liter. (voor de GS, is ook al zo’n incontinente trut!)
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
1,60 de liter? Jeemig waar haal je dat dan?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Alcyone schreef:1,60 de liter? Jeemig waar haal je dat dan?
Bij een of andere partij-verkoop zaak. EN kaat die nu net naast onze loods zitten!
Het is het zelfde merk als de motorolie van de Action, alleen is die 15W40.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Toch hoort de ID/DS oliedicht te zijn,ze is immers geen engels fabrikaat:
kijk eens of je ergens lekkage hebt of dat de straat achter je niet in een permanente mist is verneveld..
Ik rij ook met 15W40 (gewoon van de bouwmarkt) en hoef eigenlijk nauwelijks bij te vullen tussen oliewissels…en die voer ik eens in de 7500 km uit (incluis filter).
Efkes nadenken: de DX2 is de 2100 niet?
Dat schijnt juist het ‘mooist rondlopende’ blok uit de reeks te wezen,kan me niet voorstellen dat dát juist zo’n olieboot is…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: ja
bauer schreef:Ja zo,n hoog verbruik is vervelend ik zou zoiezo maar effe met 20w50 gaan rijden misschien dat het scheelt hij lekt niet of wel :
Neen.
Ik heb tot nu toe met 20W50 gereden.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Oliedrukzender
Ajeto!!!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mike schreef:Oliedrukzender
Denk ik ook. Op druk, als je hard rijdt spuit het er dan uit. Een drupje onderaan de pijlstok vertelt je dat je carter eigenlijk leeg is..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij mijn CX 2000 blok heb ik ook al eens een gare oliedrukzender gehad en daar verloor ik idd alle olie tijdens een rit. Maar dat merk je wel door de plassen op de grond, als ze zo groot als boterhammen worden. En dat symptoom heeft de TS nog niet.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hij verliest 2 liter op “een tijdje” 120 rijden. Dat lukt je niet door klepseals hoor…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij mij was een tijdje geleden ook de oliedrukzender lekkend. Er is toen tijdelijk een bout ingedraaid, die ook weer ging lekken. Na een nieuwe oliedrukzender + pakkingsring te hebben gemonteerd, verbruikt mijn auto geen druppel olie…
Give it a try…. kost je slechts een paar euro.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Domme vraag, maar waar zit die oliedrukzender eigenlijk? ops:
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
onder het inlaatspruitstuk in de buurt van de opvoerpomp
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
het si even zoeken maar als je goed kijkt zie je’m onder je benzinepomp in het blok zitten. volg gewoon het kabeltje, dan kom je er vanzelf
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Als het dan lekt, zou het direkt op straat moeten lekken en niet via een omweg (zoals subframe of carterpan). Als ik de auto heb geparkeerd en een tijdje laat staan liggen er hoogstens een paar kleine druppies motorolie & LHM.
Ik wou binnenkort de auto ergens op een brug zetten, olie bijvullen tot normaal en dan iemand in de auto laten zitten om gas te geven.
De oliedrukzender reageert op zich normaal: branden met contact aan, motor stil en uitgaan zodra de motor een aantal seconden loopt, en weer branden zodra de motor weer stil staat.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
als het de zender al zou zijn, dan zie je dat wel aan je bodem, die is dan doordrenkt van de olie, zoiezo als er bij het blok ergens iets lekt zit de olie dan wel van voor tot achter onder de auto en is de achterkant meestal helemaal vet van de opspattende olie achter de auto.
je hebt geen dikke blauwe rookpluimen erachter ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !