bagagekoffer op trekhaak
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 13 december 2006 04:33 PM

Komende zomer gaan we voor het eerst met onze onlangs geboren zoon op vakantie. Een kleintje betekent een boel troep en dus kofferruimte.  Deze kofferruimte bestemmen wij liever voor onze hobby: het proeven, kopen en dus transporteren van flinke hoeveelheiden italiaanse en franse wijn voor onszelf en vrienden.  Very Happy

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een vergroting van de bagagemogelijkheden van mijn C5 zonder dat dit ernstige belemmeringen heeft voor verbruik en snelheid. Daarmee viel een aanhanger Evil or Very Mad  direct af en eigenlijk ook een dakkoffer Crying or Very sad . Al zoekende op internet stuitte ik op de masterload bagagekoffer Cool  die gemonteerd wordt op een trekhaak fietsendrager. Sinds gisteren ben ik in het bezit hiervan, zie de foto’s voor het resultaat. Gemaakt door twinnyload, al heb ik hem op een hawk drager gemonteerd (veel compacter). In de buizen waarin normaliter de wielsteunen geschoven worden wordt nu een koppelstuk geschoven wat past op de montagebeugels onderop de koffer. Het zit dus erg degelijk vast.

Dit levert ca 200l extra bagageruimte op en volgens mij merk je er nauwelijks wat van. Ga er van uit dat de koffer in de stroomlijn van de auto zit en dus hooguit een gering meerverbruik met zich meebrengt en nog steeds autobahnsnelheden kan verdragen.  Wel natuurlijk het gewicht beperkt zien te houden, een trekhaak mag 75 kilo hebben en de combi weegt ook al zo’n 15 kilo. De wijn komt dus in de kofferbak, overige bagage kan dan grotendeels in deze koffer.

Zag overigens op marktplaats dat allerlei particulieren hun dakkoffer te huur aanbieden in de 11 maanden dat ze hem niet gebruiken, dat lijkt mij ook wel wat.  Zo’n koffer is nl. niet goedkoop en neemt ook nog eens veel ruimte in.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7774

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 december 2006 04:38 PM
  [ # 1 ]

Wel een nette oplossing op zich. Ik ben wel eens met mijn ouwelui naar Polen gereden met een handel bagage achterop een aangepaste fietsendrager. Ging na verloop van tijd een beetje scheef hangen (ivm slechte wegen vooral) maar heeft het ook door Duitsland goed vol weten te houden..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 december 2006 04:42 PM
  [ # 2 ]

Een mooie oplossing! Kan de kofferbak nu nog wel open en dicht?

Profiel  

exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 13 december 2006 06:45 PM
  [ # 3 ]

Hangt van de auto en trekhaak af. Maar bij mijn combi gaat dat net goed.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 13 december 2006 08:33 PM
  [ # 4 ]

mooi, had het nog niet eerder gezien

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook