Blijft trillen. Is mooi K.. voor een auto van 28,5 mille! Vooral bij gas los, komt de trilling erin, en helemaal als je weer een beetje op het gas gaat, schokt het stuur. Om gek van te worden, maar ik heb binnenkort nieuwe banden nodig, dus ik ben benieuwd.
Groeten, Jonne
C4HDI110(33000km)
bx gti 16 soupapes(126000km)
daaristieweer,wiedurft schreef:maar ik heb binnenkort nieuwe banden nodig [...] C4HDI110(33000km)
Nieuwe banden na 33000 km?
Midden gedeelte is meer versleten dan de buitenzijdes. Zit nog een stukje van de minimumstrepen. Ik rijd dan ook lekker door met deze auto, en veel in stad met aardig optrekken, remmen en bochtjes, je kent het wel (ofnietdus).
Anders heb je toch ook geen 110hdi nodig?
Michelin is ook niet meer wat het geweest is…....
Groeten
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
daaristieweer,wiedurft schreef:Midden gedeelte is meer versleten dan de buitenzijdes.
Dan zou ik wat minder druk op de band zetten, want als het midden meer versleten is dan de zijkanten wil dat zeggen dat uwe band bol staat, te fel opgepompt dus!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Moet 2.4 bar in, lijkt veel maar als er minder inzit dweilt ie helemaal de bocht uit. Zelfs de witte markeringen op de weg zijn een nachtmerrie, dan voel je het stuur trekken, bij 2,4 alleen een tik in het stuur.
Hoort er allemaal bij zeggen ze, ik vind het niet kunnen,
groeten
IDEM….
Aandrijfassen zijn beide al eens vervangen. Geen verbetering. Een hoogte slag van een mm in een wiel is al voldoende voor al deze ellende….
Heb al nieuwe wielen, ben geen stoepenrijder, maar had toch een hoogte slag. Het lijkt mij meer te maken te hebben met de wielophanging en stuurkolom.
Als je een versleten fuseekogel hebt heb je hetzelfde probleem, en vage gevoel in het stuur.
Als ik mijn stuur wil verstellen, en haal de hendel los, dan kan het stuur alle kanten op, terwijl ik bij 2 andere ook heb gekeken, 1 had hetzelfde andere was goed.
Vind het maar K.. voor een auto van 28 mille!
groeten
Ben ik nou echt een van de wienige die hier last van heeft? Heb de problemen sinds 7000km en sta nu inmiddels op 35000 km
Laat het weten AUB
Groeten,
Jonne
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
daaristieweer,wiedurft schreef:Ben ik nou echt een van de wienige die hier last van heeft? Heb de problemen sinds 7000km en sta nu inmiddels op 35000 km
Laat het weten AUB
Groeten,
Jonne
Je bent niet de enige, ik heb er ook last van. Bij mij is er alleen uitgelijnd en gebalanceerd, maar het is nog niet over. Ik heb dit probleem vanaf ongeveer 20.000km en zit nu op 62.000km. Maar ik heb me er nog niet heel erg druk omgemaakt. De dealer is wel behulpzaam met het zoeken naar oplossingen, maar er is een tijd geweest dat ze niet wisten wat er aan te doen was.
De dealer zegt wel dat ze de oplossing nu hebben, nl. het vervangen van het stuurhuis. Ze gingen dit eerst proberen bij een andere C4 (kennelijk zijn er dus meer) Hierna zouden me bellen voor een afspraak om dit ook bij mijn C4 te doen. Maar als het aan mij ligt mag het ook bij de 80.000km beurt, anders ben ik hem weer een dag extra kwijt….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
trillen stuur
Het gaat in dit geval niet om het trillen tijdens het remmen, waar ik ook last van, ook na nieuwe schijven, maar tijdens het rijden een trillend stuur hebben. Voornamelijk op snelwegsnelheid en daarboven. het valt me op dat als je van het gas afgaat en dan weer een streepje gas geeft, dat de trilling dan verergerd word, of er dan juist inkomt.
Vorige week brief gestuurd naar Cit Ned, maar nog niets gehoord….....
Ben het echt wel zat…
Groeten
C4 HDI110
Denk dat het ligt aan speling op de kom waar de aandrijfas in komt. Zie je bij renault ook vaak dat er putten inkomen met dit nare verschijnsel als gevolg. Ligt aan het koppel en zachtemateriaalkeuze kom.
Men is er in NL mee bezig…......, en dat zijn ze al lang…..........
Hoor graag meer, als iemand wat weet
Re: trillen stuur
Vooropgesteld ik rijd nog steeds in 1 van de eerste C4’s van Nederland. (productie sept 2004) Wanneer ik verhalen over problemen met de C4 lees, vrees ik altijd het ergste. Ofschoon ik het idee heb dat er in de series die iets later verschenen meer kinderziektes zaten: deze verhalen komen mij wel bekend voor.
Ik ben een keer verschrikkelijk geschrokken op de snelweg. Bij een tempo van net iets boven de 120 liet ik mijn gas los, en remde licht aan. Op dat moment begon de auto vreselijk te heen en weer te schudden. Ik had beide handen nodig om niet van de weg te vliegen. Ik had dit effect een periode ook bij lagere snelheden rond de 80 gehad. Mij viel op dat het probleem snelheidsafhankelijk was; bij sommige snelheden had ik er geen last van, bij andere juist wel. Het probleem stopte nadat ik tijdens het remmen een keer een tik hoorde. Het leek alsof er voor in de machinekamer iets op de plek terug sprong. Daarna heb ik het probleem gelukkig nooit meer zo ernstig gehad. Ik heb het er met de dealer over gehad, die het probleem toen (we praten al over een jaar terug) niet kende. Helaas kon ik het probleem ook niet demonstreren: het gebeurde slechts af en toe waarbij mogelijk de weggesteldheid ook een rol bij speelde.
Wel heb ik altijd al een lichte trilling in het stuur gehad bij het aanremmen. In de veronderstelling dat ik een kromme schijf had, en dit dan waarschijnlijk zelf op mijn geweten had, heb ik er nooit veel aandacht aan gegeven. Ik heb ook een periode gedacht dat daar de oorzaak voor het incident op de snelweg lag. Ik ben daar later toch op teruggekomen.
Die tik die je bedoelt, is dat meer een metaalachtige KLONK?
Heb ik ook meerdere keren gehad met snel optrekken tijdens invoegen op een slecht wegdek.
Het geluid lijkt net of de aandrijfas iets raakt, of te vergelijken met een schokdemper die opeens op zijn maximale lengte staat.
Vind het zo vreemd, dat de een wel last heeft en de ander niet.
Groeten
C4Freak! schreef:daaristieweer,wiedurft schreef:Die tik die je bedoelt, is dat meer een metaalachtige KLONK?
Heb ik ook meerdere keren gehad met snel optrekken tijdens invoegen op een slecht wegdek.
Het geluid lijkt net of de aandrijfas iets raakt, of te vergelijken met een schokdemper die opeens op zijn maximale lengte staat.Vind het zo vreemd, dat de een wel last heeft en de ander niet.
Groetenis dat niet gewoon die ESP die aanspringt omdat je slipt? Want die schokken voel en hoor ik wel..
Nee, absoluut niet de ESP. Het was inderdaad meer een metaalachtige KLONK. Op het moment dat je van het gas afgaat en licht aanremt, spreekt je ESP niet aan. Echter de neus duikt op zo’n moment natuurlijk wel iets. En het was op de snelweg, dus zo slecht was de weg ook weer niet. Maar die keer dat mijn auto bijna de weg afvloog, had ik wel het idee dat er een lichte oneffenheid in het wegdek zat waardoor mijn auto aan het oscileren gebracht werd of dat het effect versterkt werd.
Maar helaas, of zeg maar gelukkig, het is daarna niet meer voorgekomen. Toch heb ik wel een lange periode heeeeel voorzichtig gereden. Ik vertrouwde de boel toch niet helemaal.
Auto gaat binnenkort naar de inporteur!
Vreemd dat die het wel zou kunnen maken en de dealer niet. Het zou exemplarisch zijn, dat trillen dan, dus heren, heb je problemen, klaag bij de importeur!
Laat de ervaringen weten,
groeten