Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Wou het net al zeggen
Ik kijk regelmatig in de spiegel maar zie eigenlijk nooit een blauwe wolk… Zal nog eens kijken met hoge toeren volgas/losgas.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
vaag probleem, die oolie moet toch ergens blijven..
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Vreemd dat er geen zichtbare lekkage is…....
De ontbrekende olie moet toch ergens blijven. Of het verbrand, maar als je geen blauwe rook ziet zal dat wel goed zijn. Is de uitlaat ook mooi schoon, of is die vet?
Wat zijn de andere mogelijkheden? olie verdwijnt het koel circuit in? Meestal is het andersom…...
Ik zou eens na een rit een droge oude krant onder de dame leggen, en de volgende dag toch eens kijken of er niet een paar drupjes olie opliggen. Dat zegt overigens nog niks over de plek van een eventuele lekkage zelf, de wegen van vloesitoffen zijn vaak ondoorgrondelijk. Vervelend voor jou is dat je niet weet hoe snel je dame olie verliest, veel succes met het opsporen van je probleem.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
ik lees en denk: overdruk in carter? olieoverschot gaat dan naar het luchtfilter… wellicht even controleren. filter opendraaien is geen werk.
Bij hoog toeren gaat hij die olie weer innemen en verbranden bij 120.
Heb t zelf gehad maar olie liep bij hard remmen naar voren uit het filter op de ....... remmenschijven ? (:( dan is heel je blok zwart!)
succes met zoeken..
.komma
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik denk dat ik het weet… ik heb namelijk zelf mijn carterventilatie aangepast om mijn flashlube valvesaver te kunnen monteren: er zijn 3 aansluitingen voor de slangen, eentje op het motorblok, eentje op de inlaatbuis net boven de carburateur, en eentje op het inlaatspruitstuk net onder de carburateur. Die laatste heb ik afgekoppeld van het circuit om een goede vacuum te hebben voor m’n flashlube.
Ik heb echt het idee dat de ellende toen is begonnen: inderdaad boven de 120 heb ik af en toe inhouden en gestotter, de enige keren dat ik daadwerkelijk wat blauwe rook in de spiegel zag (moeilijk te zien) en eenmaal liep ze op 3 pitten na een stuk planken op de snelweg: bleek een brug van troep te zijn gegroeid op de elektrode van bougie 2.
Verklaart eigenlijk ook waarom het peil niet zakt na een bepaald minimum. Eigen schuld dus. Ik ga de carterventilatie herstellen in originele staat en laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nee helaas het heeft niks te maken met de flashlube.
Bij hogere toerentallen (boven de 100) gaat het olie zuipen in een rap tempo, daaronder valt het mee. Ik laat binnenkort een expert even voelen of de gasdruk uit het carter te hoog is. Wie weet is het blok gewoon op.
Bij overdruk wordt de olie bij een DX niet naar het luchtfilter geleid maar komt direct boven de carburateur uit. Er komt volgens mij geen motorolie op het blok terecht en ook niet op de remmen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY