Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik heb een C15 op grijs kenteken.
Deze heeft een vlakke laadvloer… Nu bekruipt me het gevoel dat er onder de vloer een loze ruimte moet zitten… Als ik naar de personenuitvoering van de C15 kijk (ik weet dat er enkele forummers zijn met zo`n ding), is deze afwijkend van de grijs kenteken in de zin dat er een bank inzit, gordels en een paar ruitjes.
Nu kan ik me voorstellen waar de bank zou zitten, maar dan kan ik me ook voorstellen dat de vloer daar een stuk lager moet zitten omdat je anders niet fatsoenlijk kan zitten.
Zou ik in mijn grijs kenteken deze ruimte kunnen benutten d.m.v. het monteren van een luik of iets dergelijks? Of ga ik dan de stevigheid van het karkas eruit halen (ik roep maar iets, het lijkt me niet, maar toch).
Heeft iemand hier al eens naar gekeken? Het lijkt me wel geinig om zo`n opbergluik in de vloer te hebben…
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
waarschijnlijk zul je dan op zoek moeten naar een personenexemplaar en ze naast elkaar zetten. Maar het kan ook heel goed dat het niet eens een holle ruimte is, maar dat eronder ook niets zit. Ik heb geen idee.
Groeten,
Jan
Geinig zeg. ik heb hier nog nooit over nagedacht…
Kijk eens onder je wagen, je zult dan zien dat halverwege het laadruim de bodem aan de voorzijde lager is dan de achterzijde. Hier zal waarschijnlijk de loze ruimte zich bevinden. Handig als je roomboter en netkousen gaat smokkelen vanuit Belgie…Oh nee, dat was 65 jaar geleden.
Test
Thijsvandebles schreef:Handig als je roomboter en netkousen gaat smokkelen vanuit Belgie…Oh nee, dat was 65 jaar geleden.
Hoe? die boter was in NL toch goedkoper? Ging die niet van NL naar BE?
(en volgens mij is er geen holle ruimte, en is de bodem dus gelijk)
rocco schreef:Thijsvandebles schreef:Handig als je roomboter en netkousen gaat smokkelen vanuit Belgie…Oh nee, dat was 65 jaar geleden.
Hoe? die boter was in NL toch goedkoper? Ging die niet van NL naar BE?
(en volgens mij is er geen holle ruimte, en is de bodem dus gelijk)
Geen idee eigenlijk. Dat gedoe was ver van voor mijn jaartelling…
Test
Anders zou het een prima plek voor een gastank zijn.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Thijsvandebles schreef:Geinig zeg. ik heb hier nog nooit over nagedacht…
Kijk eens onder je wagen, je zult dan zien dat halverwege het laadruim de bodem aan de voorzijde lager is dan de achterzijde. Hier zal waarschijnlijk de loze ruimte zich bevinden.
Ik ga ergens in januari toch een paar dagen klussen aan de auto (geen volle dagen, zoveel werk zit er niet aan, maar misschien krijgt ie wel een ander kleurtje, lavendel met roest à la creme begint nu een beetje te vervelen ) Ik zal dan eens wat beter kijken of ik hier een luik zou kunnen maken…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 38
- Berlingo 1.4i 600
Volgens mij is er geen loze ruimte bij de besteluitvoering, als ik mij kan herinneren zit achter het schot achter de stoelen de brandstoftank.
Kan het helaas niet meer controleren, C15 blijft een fantastische auto!!
de berlingo heeft wel een loze ruimte, eergisteren net luidsprekers in gemonteerd en ideaal voor losse rommel die altijd door de laadruimte rolt.
Groet,
de berlingoi heeft inderdaad een stuk loze ruimte maar nog niet zo groot als het verschil 5 persoons / 2 persoons
ik zal één dezer eens wat foto’s nemen van m’n C15 met achterbank, binnenin en onderaan
eerste foto had ik reeds genomen, dwasbalk net voor de achterwielen net hersteld, dan zit de tank en dan zie je de achterzijde van de voetenbak passagiers
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 150
- C15 1.8 Diesel
- Berlingo 1.6 benzine
Inderdaad vreemd dat daar nog niet aan gedacht is, met die onderplaat.
Het is echt iets waar ik zeer benieuwd naar ben.
Heb mijn C15 omgebouwd naar een personenwagen.
Kan als het mogelijk is mooi de achterbank verzetten.
Ga ook toch even langs bij een “deskundige” .
C-15D & Berlingo