zo ik heb weer wat te doen want m’n zonnedak lekt hij moest al gereviseerd worden maar het moet ff wat sneller als geplant.
zijn er mensen die foto’s hebben of info om een fabrieksdak te demonteren?
reacties zijn welkom
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:zo ik heb weer wat te doen want m’n zonnedak lekt hij moest al gereviseerd worden maar het moet ff wat sneller als geplant.
zijn er mensen die foto’s hebben of info om een fabrieksdak te demonteren?
reacties zijn welkom
Dat lukt niet zomaar, dan zul je de dakplaat moeten vervangen. Ook dat is niet onmogelijk (als je een berline hebt tenminste) maar het is wel een erg grote klus, de voorruit moet eruit etc.
Denk er wel aan dat een lekkend zonnedak rottende bodemplaten kan veroorzaken. Haal de vaste bekleding er absoluut uit als het eronder nat is, want dat droogt echt in geen geval als het in de auto blijft zitten.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Is het een orgineel elektrisch schuifkanteldak??
Zoja, grote kans dat de slangetjes van de afvoer dicht zitten, was bij mij ook het geval….
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Om een origineel schuifdak van de bx los te krijgen moet je alle handvaten losmaken en alles wat er omheen zit en dan moet je een beetje geweld gebruiken om hem los tekrijgen maar het is wel een gevaarte als hij naar beneden komt ik kan het weten ik lag er toen onder grin grin
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
ik ben bang dat het een bedrijf moet gaan doen omdat ik gewoonweg geen tijd er voor heb dat gaat me veel geld kosten mssrjs het is niet anders hij lek best wel wat de hemel is terhoogte van de bijrijder nat.
dus het word hoge tijd
tewijl het zonnedak nog ff moet wachten op de revisie heb ik gisteren eindelijk de velgen overgezet en ik moet zeggen dat het een zeer mooi resultaat is geworden ook heb ik er gelijk maar een mooi sportstuur in gezet omdat ik het orginele stuur niet zo fijn vond.
Goh, met je nieuwe velgen vallen de sideskirts iets meer op lijkt het wel..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ja dat lijkt op de foto wel ja gaaf he ik moet zeggen dat de wagen wel gelijk veel stoerder oogt zo en die bandan lijken wel mega breed terwijl het toch ook maar 195-55-15 is.
ben er ook erg blij mee
ziet er goed uit hoor!
bx blijft een mooie wagen!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
gister heeft ijs z’n dakspoiler bij me afgeleverd (met dank daar voor) dat word m’n toefje op de room dan is ie aan de buitenzijde bijna helemaal af de volgende stap word spuiten van de spiegels en chrome tinten op de wagen.
zo gisteren was het zover het kwam uit het niets maar ineens hadden m’n maatje en ik ineens een vrije zaterdag dus we hebben vroeg afgesproken en zijn met de beruchte dakrevisie begonnen.
we zijn naar de werkplaats van het bedrijf gegaan waar ik werk daar hebben we veel ruimte en zijn begonnen.
de eerste forto’s zijn van hoe het dak eruit zag voor dat we bogonnen:
dat zag er niet zo goed uit toen zijn we de gehele hemel gaan demonteren:
IMG]http://img522.imageshack.us/img522/5428/dak2js9.jpg[/IMG]
daarna konden we de schade pas echt zien:
gewoon door geroest de afvoeren waren aan de passasierzijde gewoon verstopt door roest vlokken(stukken doorgeroest metaal) dit verklaarde waarschijnlijk de lekkage.
toen zijn we allees gaan schoonmaken alle gelijders en het complete dak want het was een grote zooi.
toen zag het er zo uit:
dat ziet er al veel netter uit .
nog ff een een foto van zooi
daarna het dak terug monteren testen en de hemel weer aankleden en voila na zo’n 7 uur werken een aantal gvd’s (heftige vloeken) een de nodige bakken koffie kan ik weer genieten van lekkere frisse lucht in de auto.
IMG]http://img386.imageshack.us/img386/1692/dak15dm3.jpg[/IMG]
zo dat was ff wel wat werk maar het dak glijd weer soepel open en dicht.
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Zo shock das een hele operatie zo te zien ik weet wat het is om zon dakraam eruit te halen D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Mooi werk stan
er waren een aantal forumers die het sportstuurtje niet zo’n succes vonden en bij nader inzien hoord zo’n stuur bij een zwart dashboard.
Daarom heb ik de hand weten te leggen op een nieuw citroen houten sportstuur een 4 spaaks met het hart ook van hout echt een schitterend stuur ik heb er gelijk maar een dasboardset bij besteld zodat alles een beetje in dezelfde stijl is zodra het inlegsetje binnen is volgen de pic’s.
Ook komen er ergens in de komende week chromen merk tekens op de kofferklep en zullen de zwarte daarbij verdwijnen en dan zal ook de zwaar gekoesterde dakspoiler gemonteerd gaan worden(met dank aan ijs).
Stan, over die dakspoiler..tot mijn verbazing heb ik nog 1 in duitsland gevonden..niet gekocht maar vond het wel toevallig!
Word het een hout setje? Die vind ik namelijk helemaal te gek; lekker sjonnie