Een gedachtenspeling:
Kun je ook toerentellers in Visa’s bouwen. Zo ja hoe? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alles is welkom
er bestaan standaard toerentellers die op alle wagens passen, bij Halfords of zo
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
toerenteller
lijkt me nogal moeilijk op een 2 cylinder…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Re: toerenteller
Maurice van Mourik schreef:lijkt me nogal moeilijk op een 2 cylinder…
Ik ben natuurlijk maar een vreselijke leek….. Maar waarom dan?
Jos van der Voort
juist want die dingen zijn zo universeel, zit een schakelaar op om te schakelen op 2-4-6 of 8 cyl
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Re: toerenteller
Maurice van Mourik schreef:lijkt me nogal moeilijk op een 2 cylinder…
Waarom is deze schrijver dan van mening dat dat niet zou kunnen op een 2 cylinder?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Omdat de bougies van een tweecilinder (eendenblok in ieder geval) tegelijk vonken. De toerenteller zal 2 maal zoveel toeren aangeven dan het blok werkelijk maakt.
Nu weet ik dat daar oplossingen voor zijn. Volgens mij hebben de tupperware-specialisten (Burton/Lomax-bouwers) kant en klare tellers voor ons tweecilindertje op de plank liggen.
Kijk ook eens op www.2cv.nl. Ik kan mij daar een draadje over herinneren.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
toerenteller
Dat is Juist, ik kan mij nog iets herinnneren van een of andere test van de 2 cylinder lna, of visa, waarin Autovisie ook een test deed met een toerenteller, en om het maximum aan pk``s te bepalen moesten ze 12.000 door 2 delen, en voila, maximum pk`s bij 6000 of zo…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Nou weer wat geleerd. Dat gelijk vonken is dat ook bij bijvoorbeeld een Alfa boxermotor?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ZX-Enschede schreef:Nou weer wat geleerd. Dat gelijk vonken is dat ook bij bijvoorbeeld een Alfa boxermotor?
Nee, die hebben gewoon een verdeelkap + rotor. Een 2CV heeft dat niet, dus er vonkt telkens een bougie voor spek en bonen mee.
Jeetje wel off topic.. Maar hoe doet een 2CV dan om beurten een arbeidsslag?
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
ZX-Enschede schreef:Jeetje wel off topic.. Maar hoe doet een 2CV dan om beurten een arbeidsslag?
Dat doet ie wel, en op dezelfde wijze als elke andere ottomotor, maar de bougie vonkt gewoon beide keren. Waarvan een keertje ‘loos’ dus (in die cilinder zit dan geen mengsel, maar wel is de zuiger dan in BDP-stand).
Dan is Citroën volgens mij wel consequent in de ontwikkeling van de motoren want bij mij 1.6 XU motor wordt er ook in de niet arbeidsslag gevonkt.
De zgn. “loze vonk” (Haynes heeft daar een andere mooie term voor maar die heb ik even niet bij de hand).
Jos van der Voort
patje74 schreef:Omdat de bougies van een tweecilinder (eendenblok in ieder geval) tegelijk vonken. De toerenteller zal 2 maal zoveel toeren aangeven dan het blok werkelijk maakt.
Nu weet ik dat daar oplossingen voor zijn. Volgens mij hebben de tupperware-specialisten (Burton/Lomax-bouwers) kant en klare tellers voor ons tweecilindertje op de plank liggen.Kijk ook eens op www.2cv.nl. Ik kan mij daar een draadje over herinneren.
weer iets bijgeleerd ; dat ik verder moet kijken dan m’n neus lang is want had al gelezen over de dubbele vonk ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Toerenteller van een Harley werkt perfect.
Hé daar had ik natuurlijk weer niet aan gedacht!
Ik heb vroeger twee Moto Guzzi’s gehad. Een V7 special en een Californian.
V-Twins maar toch! Die hadden natuurlijk ook toerentellers!
Jos van der Voort