2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Aankoop BX Break TGD 1993 met bijna 300.000km
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 november 2004 02:07 AM
  [ # 16 ]
theiz schreef:

Die keerring is wel de slechtste die stuk kan gaan! Dan moet de versnellingsbak los en vervangen kan qua arbeidsuren vergeleken worden met vervangen van de koppelingsplaten. Doorrijden kan ook gevaarlijk worden: Olie op het vliegwiel =slippende koppelingsplaten.
Nu zit het lek aan de achterzijde van het vliegwiel, dus het komt niet zomaar tussen de frictie, maar toch…

Wat een onzin.. De nokkenaskeerring waar over gesproken wordt heb je in een half uur vervangen. Het waaiert wel wat naar achteren maar komt echt niet zomaar op de drukgroep.

Koppeling die zwaar gaat betekent dat de drukgroep versleten is. Kun je nog een tijd mee rijden hoor, maar je krijgt hem alleen goed door de drukgroep te vervangen. Als ie verder niet slipt en niet te hoog zit is het OK.

Verder is 3 ton een leuke stand voor een diesel: categorie net ingereden. Diesels met minder kms vind je niet zo snel. Niet zo piepen dus over die km-stand. Het is geen Fiat Pinda. Deze wagen is gemaakt om kilometers te vreten en met 3 ton is ie lekker op stoom.

Ik vind 650 EUR lastig in te schatten. Het is te zeggen dat er wel eens break worden aangeboden voor minder geld. ALs ie verder netjes onderhoud heeft gehad en hij ziet er verder goed uit zou ik er niet te lang over miepen. Gewoon doen.

Groet,
Marten

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12519
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 november 2004 02:23 AM
  [ # 17 ]

Weefje heeft nog contact gehad met de eigenaar terwijl we vandaag bij enkele handelaren en dealers zijn gaan kijken. De eigenaar was nogal boos dat Weefje de auto niet wil kopen en volgens hem heeft die BX geen enkele olie lekkage en lekkage van remvloeistof (is toch LHM bij een BX?). Verder vond hij dat we zijn raam hebben gesloopd, ja zeg dat had bij iedereen kunnen gebeuren, die rail was duidelijk helemaal doorgerot toen ik hem eruit haalde. Een ander had gezegd, laat maar zitten deze auto koop ik niet en zie zelf maar hoe je dat raam weer dicht krijgt, wat dat betreft ben ik zeer vriendelijk geweest om het deurpaneel open te maken.

Verder bleef bij zijn laagste prijs van € 700.

Weefje heeft het advies van Bram opgevolgd om het toch maar niet te doen.

Profiel  
 
theiz
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 25-04-2004

Gepost: 17 november 2004 11:16 AM
  [ # 18 ]
mpostma schreef:
theiz schreef:

Die keerring is wel de slechtste die stuk kan gaan! Dan moet de versnellingsbak los en vervangen kan qua arbeidsuren vergeleken worden met vervangen van de koppelingsplaten. Doorrijden kan ook gevaarlijk worden: Olie op het vliegwiel =slippende koppelingsplaten.
Nu zit het lek aan de achterzijde van het vliegwiel, dus het komt niet zomaar tussen de frictie, maar toch…

Wat een onzin.. De nokkenaskeerring waar over gesproken wordt heb je in een half uur vervangen. Het waaiert wel wat naar achteren maar komt echt niet zomaar op de drukgroep.

 

Ja ja ja! Ik had al gerectificeerd!!  Confused
Ik dacht even dat het om de nokkenas keerring ging….

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 november 2004 03:29 PM
  [ # 19 ]
ZX1.4i schreef:

.... De eigenaar was nogal boos dat Weefje de auto niet wil kopen en volgens hem heeft die BX geen enkele olie lekkage en lekkage van remvloeistof (is toch LHM bij een BX?). Verder vond hij dat we zijn raam hebben gesloopd, ja zeg dat had bij iedereen kunnen gebeuren, die rail was duidelijk helemaal doorgerot toen ik hem eruit haalde. Een ander had gezegd, laat maar zitten deze auto koop ik niet en zie zelf maar hoe je dat raam weer dicht krijgt, wat dat betreft ben ik zeer vriendelijk geweest om het deurpaneel open te maken.

Verder bleef bij zijn laagste prijs van € 700.

Weefje heeft het advies van Bram opgevolgd om het toch maar niet te doen.

Nou, dat had wel wat vriendelijker gekund.  Evil or Very Mad  Op zich vind ik de prijs niet eens zo beroerd als het om een verder redelijk goede BX gaat, maar als je direct al wordt beschuldigd van het slopen van zijn raam terwijl deze al verrot was zou ik wegwezen en nooit meer terugkomen. Nou ja, sterkte met jullie zoektocht.  Wink

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 17 november 2004 03:34 PM
  [ # 20 ]

Lekkere mentaliteit !!!! Idd wegwezen… raimrailzen zijn een bekend probleem bij BXjes, vet je raamrubbers regelmatig in met Teflon spray dat helpt…. Smile kon je geen 200 euro korting krijgen voor dat raam sohail ?  Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 november 2004 12:43 AM
  [ # 21 ]

>Roest in de kofferbak en onder de auto heb ik niet gezien, wel waren er >roestplekken bij de achterportieren. Niet op de portieren zelf, maar het >gedeelte van de auto onder de portieren (hoe noem je dat gedeelte?).

Dat noemen ze geloof ik “kokerbalk”. Ik hoor verder niks schokkends, allemaal peanutspunten die voor een paar eur zijn op te lossen. Maar om deze reden alleen moet je de auto gewoon lekker laten staan.

Karel

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 november 2004 01:56 AM
  [ # 22 ]
Weefje schreef:

ik vind 650 nog teveel…. 300000km is echt ONWIJS…

Mmmm… Ik heb de BX nog niet gekocht…. Maar drie ton is, denk ik, toch niet het maximale? Heb gehoord van PSA-dieseltjes met zes ton op het klokje.

Beste weefje…..had je nu nog niks gevonden ?? Confused

Ik had je ook dacht ik nog geen antwoord gegeven op je vraag over die km/st….welnu…..zoals ook Marten al opmerkte…is 3 ton nog *niks* voor een TZD (of TGD)...uiteraard heeft dat niks te maken met de rest van de auto (veersysteem, wielophanging e.d.)....schijfremmen (ook achter!!)...maar dat zijn zaken die voor betrekkelijk weinig geld zijn te verhelpen bij o.a. Kwikfit e.d….of zelf doen natuurlijk.

Profiel  
 
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 22 november 2004 10:10 AM
  [ # 23 ]

Beste weefje…..had je nu nog niks gevonden ??

Ja en nee. Aan de ene kant wil ik snel een auto. Aan de andere kant vraag ik me af of het niet beter is te wachten en een jongere auto te kopen…. En die wil ik niet van de bank. Sparen dus!

Als ik zelf handig was, is het een ander verhaal.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 22 november 2004 11:40 AM
  [ # 24 ]

als de koppeling zwaar gaat zijn waarschijnlijk de koppelingsplaten bijna op.
= dure reparatie
probeer hem inderdaad voor 650 mee te krijgen (hoewel ik dat voor die kmstand ook nog best veel vind)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 november 2004 12:48 AM
  [ # 25 ]
Bram schreef:
Weefje schreef:

ik vind 650 nog teveel…. 300000km is echt ONWIJS…

Mmmm… Ik heb de BX nog niet gekocht…. Maar drie ton is, denk ik, toch niet het maximale? Heb gehoord van PSA-dieseltjes met zes ton op het klokje.

Beste weefje…..had je nu nog niks gevonden ?? Confused

Ik had je ook dacht ik nog geen antwoord gegeven op je vraag over die km/st….welnu…..zoals ook Marten al opmerkte…is 3 ton nog *niks* voor een TZD (of TGD)...uiteraard heeft dat niks te maken met de rest van de auto (veersysteem, wielophanging e.d.)....schijfremmen (ook achter!!)...maar dat zijn zaken die voor betrekkelijk weinig geld zijn te verhelpen bij o.a. Kwikfit e.d….of zelf doen natuurlijk.

Alsjeblieft….. geen kwikfit. Wink

Gr.
Marten

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 november 2004 02:26 PM
  [ # 26 ]
mpostma schreef:

Alsjeblieft….. geen kwikfit. Wink

Gr.
Marten

Ach Marten…..voor remblokjes en schijven…olie verversen, uitlaat, banden e.d. reparatie’s kun je best naar zo’n Kwikfit gaan…uiteraard liet ik de meer specialistische (LHM)-reparatie’s door een Citroen-specialist doen…..en nu met de ZX i.i.g. ook nog v.w.b. de Dieselmotor. Wink

Overigens ga ik zelden naar Kwikfit, maar naar Carfit in de Rozenstraat te Haarlem….waar al jarenlang een Turkse monteur werkt (Massoud) die verdomd goed weet waar hij mee bezig is.

Een zeer aan te bevelen adres..waar je meestal niet lang hoeft te wachten…‘goedkoop’ is…en klantvriendelijk. Cool
Aan te beleven dus voor Citroenrijders in de omgeving Kennemerland.

(mag dit, een beetje reclame maken ?) Wink

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 23 november 2004 04:06 PM
  [ # 27 ]

Mag hoor, mannen als die Massoud zijn goud waard!  Wink  Enne Weefje, er zijn nog zat goede BX-en te koop voor weinig, dus gewoon op je gemak doorshoppen. Er staat zat te koop op Marktplaats.nl. En zo handig ben ik zelf ook niet hoor.  Wink

Wat voor iets zoek je eigenlijk? Een diesel, of een turbodiesel? Voorkeur voor Berline of Break? Ik geloof namelijk dat een collega van me (waar ik verder niet zoveel contact mee heb) een vrij goed onderhouden donkerblauwe BX 19TGD break heeft uit ongeveer 1992. Geen idee wat ‘ie ervoor wil hebben, maar volgens mij is het wel een goed onderhouden exemplaar. Moet ik ‘s informeren als dit wat voor je is?  Smile

Hij doet ‘r weg omdat hij net een klassieke Rover 3500 P6 heeft gekocht (hij wilde ooit nog eens een V8 hebben), de BX is gewoon gebruikt voor woon/ werkverkeer en staat nog recht op haar pootjes, dus de draagarmlagers achter zijn waarschijnlijk wel OK. Verder weet ik nog geen details, maar dat kan ik wel vragen als je belangstelling hebt.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook