2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Barely Legal: Alex zijn Visa! Laatste rit gehad! Zie p. 14!
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 17 december 2006 03:41 PM
  [ # 16 ]
Caroline81 schreef:

Goed letten op roest. onder andere het kofferbak matje optillen, dorpels goed nakijken, spatschermen, onderkant van de deuren, voelen of de vloerbedekking droog is….
En ga er ook even onder liggen om naar de uitlaat te kijken.

Nog een aanvulling:
Vergeet het schutbord niet. Houd de horizontale felsnaad in de gaten ter hoogte van de onderkant van de paravanbak. Die kan ook lelijk roesten

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 17 december 2006 03:50 PM
  [ # 17 ]
mpostma schreef:
Caroline81 schreef:

Goed letten op roest. onder andere het kofferbak matje optillen, dorpels goed nakijken, spatschermen, onderkant van de deuren, voelen of de vloerbedekking droog is….
En ga er ook even onder liggen om naar de uitlaat te kijken.

Nog een aanvulling:
Vergeet het schutbord niet. Houd de horizontale felsnaad in de gaten ter hoogte van de onderkant van de paravanbak. Die kan ook lelijk roesten

ow ja, hoe kan ik dat nou vergeten Rolling Eyes

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 17 december 2006 03:57 PM
  [ # 18 ]
Alexxxxx schreef:

Ik heb al teveel aan mn ouders te danken, ik wil op mijn eigen benen staan. Ik woon ook al geen jaren meer bij mn ouders en zo hoor Wink

Kijk, dat is de juiste houding!

Caroline81 schreef:

Overigens is het niet illegaal om in de auto van je vader te rijden hoor Wink

Maar wel als je meer gebruik maakt van die auto dan je vader…

Bovendien bouw je bonus/malus op als je je eigen auto verzekert. Dat verdien je later weer dubbel en dwars terug als je een ‘normale’ (ahum) auto gaat kopen die niet onder een oldtimer- of clubregeling valt.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 17 december 2006 04:00 PM
  [ # 19 ]

En nog even de Visa-aankooptips:

1. Koop een AX
2. Roest
Roest in wielschermen (check goed achter achterwiel/binnenzijde wielscherm, voorwielschermen binnenkant motorruimte, schutbord in motorruime, dorpels, kriksteunen voor, onderkant deuren, deurscharnieren, kofferbakruimte. Check ook roest op de veerschotels (onderkant vering, APK!) en veerschotelbevestiging bovenaan in de koets.
3. Remmen
Remmen: versleten remklauwen (uitgelubberde remcilindertjes) voor, versleten voering en remcilinders achter, lekkage remverdeler/bekrachtiger onder de koets, te oude DOT3/-4-remvloeistof (elke 1-2 jaar vervangen). Remsysteem is bijzonder gevoelig voor hygroscopie: het absorbeert vocht als de pest. Daarom vaak remvloeistof vervangen.

Typische andere Visa-gebreken: slecht onderhoud aan de motor (ontsteking en kleppen), olie (bovenliggende nokkenas verdient goede en verse olie, anders gaat deze tikken en olie verbruiken), elektronische problemen (aanjager), (haar-)scheurtjes koelslangen en benzineleidingen (verouderd), roestende raamrails (draairamen vallen naar beneden), doffe koplampen, doorgezakte (bestuurders-)stoel en versleten stof. Theoretisch gaan Visa’s wel 2,5 ton mee.

(bron: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=174411)

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 544

- ZX 1.9d
Gepost: 17 december 2006 04:02 PM
  [ # 20 ]

Whahaha, dat is de persoon die hem te koop heeft staan, van dat andere topic!  Laughing

Profiel  

Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 17 december 2006 05:10 PM
  [ # 21 ]

Dat is dan wel weer opvallend…. Een korte check op rdw.nl laat zien dat de huidige eigenaar ook nog maar 2 maanden in het bezit is van deze auto. Ik vraag me dan af: waarom wil hij hem nu alweer verkopen? Er kan natuurlijk een duidelijke reden zijn, maar ik zou er zeker naar vragen.

Visa; leuk en uniek. Ze zijn er maar weinig meer dus het zou zeker leuk zijn er een aan te schaffen. Succes met de beslissing!

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 17 december 2006 05:11 PM
  [ # 22 ]

Ik ben inderdaad wel erg benieuwd naar de omstandigheden. Wellicht heeft de eigenaar toch een GSA gekocht? (zie zn andere topics)

Profiel  

visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 515

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 17 december 2006 08:45 PM
  [ # 23 ]

even een proefritje maken, en dan eens kijken hoe de remmen reageren . en tijdens het rijden even het stuur loslaten en kijken of ie rechtdoor gaat (eerst danmaar even de remmen testen voordat je in de sloot ligt Wink ) Mischien geen typische visa tips, maar dan heb je een beetje een inschatting of dat je daar binnenkort nog kosten voor moet gaan maken. Hij had het zelf al over de uitlaat, even checken of die gerepareerd is. Een Visa met goede bekleding is vrij zeldzaam volgens mij.

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 17 december 2006 09:22 PM
  [ # 24 ]

Hej Alex, ik net zo’n Visa als jij hebt! Die van mij is alleen 4 jaar ouder. Toen ik hem kocht bleek de dynamo stuk te zijn. DUs heb ik 1 dag op de accu gereden, waarna hij strandde. Hoe is dat truckje ook nog maar? Moet je een pool losmaken, en als ie dan uitvalt dan is de dynamo kapot? Weet iemand dat?

Roest, goed om denken, ga desnoods onder de auto liggen. En de achterbak, gevoelig is ook het gedeelte achter de achterlichten in de hoeken, de veerpotten checken/desnoods ff bekleding er af trekken. Wil de auto beetje gemakkelijk starten. Rijd hij zonder te hikken. Rechte remweg. Afwijking zonder handjes aan het stuur. Ruiken of hij olie verbruikt.

Gewoon je zintuigen later meespelen en niet het, meestal, enthousiasme. Ken je een citrokenner in de buurt? Vraag een testritje en ga langs de citrokenner!

Als de auto van een liefhebber is geweest, zal het niet zo’n slechte zijn. Visa’s zijn wel speciaal! Dat wel!!

Je hebt hem nog niet gekocht? HOeveel vraagt hij?

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 17 december 2006 09:28 PM
  [ # 25 ]

Ik heb hem nog niet gekocht, hij vroeg 499, nu staat er teab. Ik probeer hem de hele dag al te contacteren, maar t wil niet lukken op de een of andere manier.

Bij een Citroën liefhebber in de buurt langs gaan, goede. Patje, lees je mee?  Laughing

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 17 december 2006 09:38 PM
  [ # 26 ]

Is lastig jah. Nou anders ga je er even langs. Kan hij zijn voorbereidingen ook niet treffen zoals het opblazen van de bandjes e.d. Razz

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 december 2006 09:45 PM
  [ # 27 ]
Alexxxxx schreef:

Ik heb hem nog niet gekocht, hij vroeg 499, nu staat er teab. Ik probeer hem de hele dag al te contacteren, maar t wil niet lukken op de een of andere manier.

Bij een Citroën liefhebber in de buurt langs gaan, goede. Patje, lees je mee?  Laughing

Ik stap net mijn huis binnen! Voor verzekeringen raad ik je aan om even contact te leggen met   .
Enneh… je bent welkom! Al heb ik weinig/geen Visa ervaring.

Profiel  

Visa Ventje
> 800 berichten

Gepost: 17 december 2006 09:52 PM
  [ # 28 ]

Hoe oud benje? Anders bij je broer op verzekeren ofzo.

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 17 december 2006 09:59 PM
  [ # 29 ]

Visa Ventje, zoals je hebt kunnen lezen ben ik 23 en weigeer ik op een ander zn naam te verzekeren.

Patje, dank je voor het aanbod!

Profiel  

Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- ZX 1.9d
Gepost: 17 december 2006 10:06 PM
  [ # 30 ]

Zo, morgen langs, even kijken Smile

Profiel  

2 van de 16