Gisternacht de auto aan de kant moeten zetten, vanwege een brandje…!
Schijnbaar heeft de uitlaat de reserveband geraakt, die nogal van brandbaar rubber gemaakt is. Bange minuten uitgestaan tijdens het wachten op de brandweer.
Uiteindelijk lijkt de schade niet dusdanig dat de auto nooit meer kan rijden, maar de rubberbrandlucht is waarschijnlijk eeuwigdurend…
Sowieso zal mijn vrouw het vertrouwen in de auto nooit meer terugkrijgen, dus voor mij is het einde verhaal vwb de BiX!
Gelukkig hadden we ons kind (7 1/2 maand) en onze honden niet bij ons, en hebben we het er zelf goed (zij het koud en geschrokken) vanaf gebracht!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Re: 112-taferelen voor XX-33-FD: overleden?
Jeetje, bizar zeg!! Nja, autobanden met wat benzine erin willen best aardig fikken (om een flitspaal) maar ik had eigenlijk nooit gehoord dat de uitlaat zo heet wordt dat ie de band in de fik zet!
Ik heb wel eens gehoord van mensen waarbij de uitlaat in de reserveband was gesmolten.
Maar goed, mocht je er toch nog mee verder willen.
Als de auto zo gebrand heeft zul je toch op zijn minst de kofferbakbodem opnieuw moeten beschermen. En hopen dat onderdelen als een hoogteregelaar, draagarmlagers (met name de keerringen) en brandstoftankt niet teveel te lijden heeft gehad.
Super vervelend zeg!!
Ai ai ai…. vervelend! Ben benieuwd hoe het nu gaat aflopen.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Bizar hoor…
Als ik de 29e aan de ZX ga sleutelen zet ik hem toch even op de brug. Met de vervanging van de achteras hebben we ook alles los en er onderuit gehad!
Jos van der Voort
Ik heb ook onlangs een BX-reserveband weggegooid omdat er een aardige schroeiplek op zat.
Oei, gelukkig is het goed afgelopen… De BX zal wel voor altijd voorzien zijn van een heerlijk geurtje, geloof niet dat daar echt veel aan te doen is
Succes met de verdere afhandeling…
Sjezus. Mooi dat het goed is afgelopen zeg.
Ben ik ff blij dat ik geen reserve wiel onder de ARMY heb hangen…
Test
Thijsvandebles schreef:
Ben ik ff blij dat ik geen reserve wiel onder de ARMY heb hangen…
Rupsbandkettingen?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:
Ben ik ff blij dat ik geen reserve wiel onder de ARMY heb hangen…
Rupsbandkettingen?
:schater
Een vrolijke noot moet kunnen. Maar ik ben blij dat de eigenaar en zijn gezin er goed vanaf gekomen zijn. Moet er niet aan denken om zoiets mee te maken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mpostma schreef:Rupsbandkettingen?
:schater
De auto is afgeleverd. Ik ga uiterlijk dit weekend kijken wat nou de schade is, mogelijk valt het mee. Wat betreft de lucht heb ik nog een volledig interieur (+hemel) liggen dat ik er toch nog in wilde bouwen. Alleen nog ff zoeken naar nieuwe vloerbedekking en een nieuw dash, zodat de lucht er echt niet in blijft hangen. Als de schade dan meevalt gooi ik ‘m alsnog in de verkoop, tenslotte is het een schitterende TRi/TZi met automaat, 122 pk én airco, bovendien met nieuwe bollen vóór en een nagenoeg verse APK, dus zonde om meteen weg te mikken. Ik zal ‘m sowieso gaan missen, maar dit voorval zal voor ons altijd aan z’n kont vastgeplakt zitten, dus bij ons gaat-ie hoe dan ook weg.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Is dit dezelfde auto link of branden er meer af vanwege deze reden?
mssl schreef:Dat is volgens mij deze BX inderdaad !
Dit betreft inderdaad de auto van de brand, geen idee of er nog meer zijn die dit is overkomen? Voorlopige verklaring: inhoud van de kat is eruit geblazen en door de uitlaat heen tegen de einddemper vastgelopen. Daardoor extreme warmte-ontwikkeling, hetgeen de reserveband heeft doen ontbranden?
mssl schreef:Klassieker is wel erg lief van de AD
:
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Tsjeempie
Wat een vroegtijdig einde, en zo onverwacht.
Hoe komt dat wiel nu zo dicht bij de uitlaat, te ver doorgeschoven?
beek3762 schreef:Tsjeempie
Wat een vroegtijdig einde, en zo onverwacht.
Hoe komt dat wiel nu zo dicht bij de uitlaat, te ver doorgeschoven?
Geen idee, ik lag er niet onder, maar zat erin toen het gebeurde?!
Heb vanwege bollenwissel en haperende voorzijde de laatste dagen wel veel ge-geymnastiekt. Mogelijk is daarbij het wiel verschoven? Blijven allemaal gokken tot ik de daadwerkelijke schade ga inventariseren…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:beek3762 schreef:Tsjeempie
Wat een vroegtijdig einde, en zo onverwacht.
Hoe komt dat wiel nu zo dicht bij de uitlaat, te ver doorgeschoven?Geen idee, ik lag er niet onder, maar zat erin toen het gebeurde?!
Heb vanwege bollenwissel en haperende voorzijde de laatste dagen wel veel ge-geymnastiekt. Mogelijk is daarbij het wiel verschoven? Blijven allemaal gokken tot ik de daadwerkelijke schade ga inventariseren…
Ik heb er nog nooit van gehoord en het ook nog nooit meegemaakt. Wellicht een verkeerd gekantelde middendemper oid. Het reservewiel past er vlgs mij maar in 1 positie onder.
Maar ik vraag me af of de uitlaat niet gewoon veel te heet wordt - brand door een middendemper? Liep de motor wel goed?
Ich bin ein Breaker
Hoe is de stand, geert? Heb je al foto’s?
Wat een hondsberoerde ervaring, zeg! Sterkte!