2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Accu leeg !!!!
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2004 11:28 AM
  [ # 16 ]

Een accu test kan ook de doodsteek voor je accu zijn! Ze gaan de accu dan zwaar belasten en kijken hoever de spanning daalt .

Sjoosie, Stationair mag de spanning uit de dynamo best dalen. zeg maar de rust spanning van de accu: 12,2 volt.
Als je motor toeren maakt moet gaan laden: 13-14 volt maar niet verder dan 14! gebeurt dat toch dan is je regelaar ( in de dynamo) stuk.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 17 november 2004 11:50 AM
  [ # 17 ]

Kortom dan zie je dus het lampje met de accupolen branden en gaat die iedere keer uit als je rond de 3000 toeren rijd. Wanneer dit lampje niet brand is er niks mis met je dynamo maar wel met je accu….

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2004 12:54 PM
  [ # 18 ]

Dat hoeft niet.. Het lampje gaat uit bij 12,5 volt ofzo. dat is niet genoeg om de accu vol te krijgen.
Dat effect heb je bijvoorbeeld als er een paar diodes kapot zijn.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 november 2004 03:36 PM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:

Een accu test kan ook de doodsteek voor je accu zijn! Ze gaan de accu dan zwaar belasten en kijken hoever de spanning daalt .

Sjoosie, Stationair mag de spanning uit de dynamo best dalen. zeg maar de rust spanning van de accu: 12,2 volt.
Als je motor toeren maakt moet gaan laden: 13-14 volt maar niet verder dan 14! gebeurt dat toch dan is je regelaar ( in de dynamo) stuk.
Cool

Valt wel mee, ik heb net mijn accu bij Euromasters laten testen. De monteur sloot een kastje aan op de massa van de accu en heel even op de plus een paar keer, tussen iedere keer verdraaide hij een knop op het kastje. De test was zo gepiept, de accu was goed volgens de monteur Razz

Ik heb even zitten meten wat de dynamo levert, de plus op de dikke draad die van de dynamo afkomt, de andere op de massa. Ik meet 14,4V, als ik een beetje gas geef stijgt het naar 14,55V.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2004 05:02 PM
  [ # 20 ]

vin ik aan de hoge kant. Maar als je veel verbruikers hebt en veel korte stukjes rijdt kan het wel.
Als je rgelaar stuk is schiet ie zo naar 17-18 volt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 november 2004 12:25 AM
  [ # 21 ]

Die regelaar, zit die in de dynamo zelf of op het “printje” waar de koolborstels opzitten Confused:

Profiel  
 
koossie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 17 januari 2005 07:48 PM
  [ # 22 ]

waarschijnlijk het relais van de startmotor die af en toe niet meer werkt
kan je controleren door als de wagen nier meer start op het relais te tikken en tegelijker tijd te starten

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 05 februari 2005 01:14 AM
  [ # 23 ]

als ie naar een paar dagen niet meer start, zeer waarschijlijk kapotte accu. Moderne acccu’s geven dit soort problemen.
Als ie met 14 volt laad is dat zoiezo in orde. Wat nog kan is een lek stroom, ff ampere meter tussen hangen. Of accu loshalen dan eens proberen na drie dagen

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 februari 2005 11:58 AM
  [ # 24 ]
WYD schreef:

Is heel typisc.
Waarschijnlijk is het gewoon de accu.
Met deze dagen ga je namelijk ontdekken welke accu’s goed zijn en welke niet.
De mijne was er ook mee gestopt (varta 45ampere).
‘t Geval was dat de auto van m’n broer net total loss was verklaard (BMW 320i) dus heb daar de accu maar uitgehaald (Varta 70 Ampere).
Probleem gelijk helemaal opgelost.
Auto start ook veel fijner.

Ik heb er door de kou ook een nieuwe inzitten. Kreeg echter bij de dealer te horen dat het niet verstandig is om een zwaardere accu erin te zetten ?? Zou nadelig voor de dynamo etc zijn…. Die zou dan namelijk constant aan het laden blijven ??? Confused  Confused  Confused

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 07 februari 2005 12:40 PM
  [ # 25 ]
gompy58 schreef:
WYD schreef:

Is heel typisc.
Waarschijnlijk is het gewoon de accu.
Met deze dagen ga je namelijk ontdekken welke accu’s goed zijn en welke niet.
De mijne was er ook mee gestopt (varta 45ampere).
‘t Geval was dat de auto van m’n broer net total loss was verklaard (BMW 320i) dus heb daar de accu maar uitgehaald (Varta 70 Ampere).
Probleem gelijk helemaal opgelost.
Auto start ook veel fijner.

Ik heb er door de kou ook een nieuwe inzitten. Kreeg echter bij de dealer te horen dat het niet verstandig is om een zwaardere accu erin te zetten ?? Zou nadelig voor de dynamo etc zijn…. Die zou dan namelijk constant aan het laden blijven ??? Confused  Confused  Confused

Ja, er wordt gezegd dat als je een zwaardere accu neemt en te lang doorstart, je startmotor kan verbranden… maarja dat kan volgens mij altijd gebeuren…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 februari 2005 01:22 PM
  [ # 26 ]

De dynamo gaat leveren wat er wordt afgenomen. Als je een lichte dynamo neemt en een enorme accu kan de dynamo te heet worden van het maximale aan stroom leveren langere tijd…
Maar als detwee ongeveer gelijk zijn..
Een 50A dynamo en een 70Ah accu gaat prima samen!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook