1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
thermostaat
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 06 december 2006 05:25 PM

Steek je die thermostaat nu met de veer aan de kant van de radiator of omgekeerd?

groet
Vik

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 06 december 2006 05:42 PM
  [ # 1 ]

Past dat op beide manieren dan? Dan maakt het volgens mij niet uit.

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 06 december 2006 05:48 PM
  [ # 2 ]

ja, die past op beide manieren.
Denk wel dat het uitmaakt daar je met een bepaalde stroom richting zit..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2006 06:37 PM
  [ # 3 ]

Re: thermostaat

vikingo schreef:

Steek je die thermostaat nu met de veer aan de kant van de radiator of omgekeerd?

groet
Vik

De veer moet naar beneden zitten, dus in de richting van het waterpomphuis en NIET in de richting van de radiateur….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 december 2006 06:40 PM
  [ # 4 ]
Ries schreef:

Past dat op beide manieren dan? Dan maakt het volgens mij niet uit.

maakt wel degelijk uit hoor. het was element dat de klep opent als het warm wordt zou verkeerdom niet of veel te laat warm worden en dan opent ie niet (of te laat)!!

En het past inderdaad op beide manieren!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 07 december 2006 10:14 AM
  [ # 5 ]

bedankt manne ! Wink

groetjes

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 december 2006 11:58 AM
  [ # 6 ]

Was dit mss de oorzaak ,dat Uw net gereviseerde motor er na een paar kilometers zijn water wegspuuwde??? Shocked

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 09 december 2006 08:39 PM
  [ # 7 ]

Ik weet het niet, maar op den duur begin je aan alles te twijfelen.
Maandag gaat hij binnen bij de revisor om de kop aan te trekken (na ongeveer 1000km) en de kleppen te stellen.
De motor lust nogal wat olie momenteel, vanaf dat ie ietwat warmer is begint hij te roken, dat zou normaal zijn na een revisie omdat de kleppen nog moeten inlopen… en kan tot 6000km duren..  De revisor wil nu proberen met andere olie, die minder smeert op het inloopprosces te versnellen. Momenteel zit er Duckhams in 100% mineraal.

Groet,
Vik

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 december 2006 09:35 PM
  [ # 8 ]
vikingo schreef:

vanaf dat ie ietwat warmer is begint hij te roken, dat zou normaal zijn na een revisie omdat de kleppen nog moeten inlopen.
Groet,
Vik

Interessant verhaal, ik heb het zelfde probleem met mijn recent gerevisieerde motor + kop. Begon al te twijfelen en zat al te denken om de kop er af te halen en na ( te laten) kijken. Ben erg benieuwd of en hoe snel het over gaat.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 10 december 2006 12:51 PM
  [ # 9 ]
Egbert schreef:
vikingo schreef:

vanaf dat ie ietwat warmer is begint hij te roken, dat zou normaal zijn na een revisie omdat de kleppen nog moeten inlopen.
Groet,
Vik

Interessant verhaal, ik heb het zelfde probleem met mijn recent gerevisieerde motor + kop. Begon al te twijfelen en zat al te denken om de kop er af te halen en na ( te laten) kijken. Ben erg benieuwd of en hoe snel het over gaat.

En hoelang rij je er al mee? In Kms dan.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 december 2006 06:41 PM
  [ # 10 ]

Elke nieuwe motor (of gereviseerd) verbruikt meer olie dan normaal.
Alles moet weer op elkaar inlopen,maar meestal is dat met een 3-5000 kilometer wel over.
Maak je dus pas zorgen wanneer het (stevige) verbruik blijft.
Omdat er veel eigenaren zijn die deze kilometrages niet per jaar rijden,kan het dus zijn dat hun wagens meerdere jaren achteren olie blijven verbruiken.
Houd je echter aan de voorgeschreven oliediktes,da’s echt het beste.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 10 december 2006 07:07 PM
  [ # 11 ]
Pascal schreef:

Elke nieuwe motor (of gereviseerd) verbruikt meer olie dan normaal.
Alles moet weer op elkaar inlopen,maar meestal is dat met een 3-5000 kilometer wel over.
Maak je dus pas zorgen wanneer het (stevige) verbruik blijft.
Omdat er veel eigenaren zijn die deze kilometrages niet per jaar rijden,kan het dus zijn dat hun wagens meerdere jaren achteren olie blijven verbruiken.
Houd je echter aan de voorgeschreven oliediktes,da’s echt het beste.

Ok, wat zijn dan de voorgeschreven oliediktes?
Heb nu 20W50

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 december 2006 07:18 PM
  [ # 12 ]

Da’s prima,ik rij zelf met 15W40-50 afhankelijk van wie ik het betrek.
Maar 20W50 is prima.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 11 december 2006 10:22 AM
  [ # 13 ]
Pascal schreef:

Da’s prima,ik rij zelf met 15W40-50 afhankelijk van wie ik het betrek.
Maar 20W50 is prima.

Owkey Smile

groeten

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 18 december 2006 03:41 PM
  [ # 14 ]
Pascal schreef:

Elke nieuwe motor (of gereviseerd) verbruikt meer olie dan normaal.
Alles moet weer op elkaar inlopen,maar meestal is dat met een 3-5000 kilometer wel over.
Maak je dus pas zorgen wanneer het (stevige) verbruik blijft.
Omdat er veel eigenaren zijn die deze kilometrages niet per jaar rijden,kan het dus zijn dat hun wagens meerdere jaren achteren olie blijven verbruiken.
Houd je echter aan de voorgeschreven oliediktes,da’s echt het beste.

Ik spreek over 400cl olie verbruik op 200km rijafstand.. is dat ook nog normaal??

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 december 2006 03:44 PM
  [ # 15 ]
vikingo schreef:
Pascal schreef:

Elke nieuwe motor (of gereviseerd) verbruikt meer olie dan normaal.
Alles moet weer op elkaar inlopen,maar meestal is dat met een 3-5000 kilometer wel over.
Maak je dus pas zorgen wanneer het (stevige) verbruik blijft.
Omdat er veel eigenaren zijn die deze kilometrages niet per jaar rijden,kan het dus zijn dat hun wagens meerdere jaren achteren olie blijven verbruiken.
Houd je echter aan de voorgeschreven oliediktes,da’s echt het beste.

Ik spreek over 400cl olie verbruik op 200km rijafstand.. is dat ook nog normaal??

nee is niet normaal dat zou zeggen elke 500 km een liter olie is denk ik teveel Wink

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook