Dashboard.
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 11 december 2006 09:53 PM

Even ter orientatie.

Is een toerenteller makkelijk te installeren en zijn ze nog los verkrijgbaar?
Het is het dashboard met de BX tellers.

Op de rechter satelliet zit een knop voor de econometer, zit die op alle modellen GSA? Ik dacht alleen op de wat uitgebreidere versies. Dit is een basis GSA.

My other car is a broomstick.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 december 2006 09:58 PM
  [ # 1 ]

Re: Dashboard.

mathijs schreef:

Even ter orientatie.

Is een toerenteller makkelijk te installeren en zijn ze nog los verkrijgbaar?
Het is het dashboard met de BX tellers.

Op de rechter satelliet zit een knop voor de econometer, zit die op alle modellen GSA? Ik dacht alleen op de wat uitgebreidere versies. Dit is een basis GSA.

Niet op alle GSA’s zit een econo meter. Welke type’s wel of niet weet ik zo niet , het is wel makkelijk te instaleren.
Maar waarom ?  Zuinig zijn ze toch al niet en het is vrij zenuwachtig systeem met die lampjes.

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 11 december 2006 10:03 PM
  [ # 2 ]

Vroeg me het af, het knopje zit er wel. Dat wil dus niet zeggen dat die er op zit. En op zich vind ik het wel mooi om alle leverbare opties voor dit type erop te krijgen. De achterruitenwisser zit er al op. Daar is Arjo mee bezig geweest.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 december 2006 10:21 PM
  [ # 3 ]
mathijs schreef:

Vroeg me het af, het knopje zit er wel. Dat wil dus niet zeggen dat die er op zit. En op zich vind ik het wel mooi om alle leverbare opties voor dit type erop te krijgen. De achterruitenwisser zit er al op. Daar is Arjo mee bezig geweest.

Je moet de lampjes monteren , de kabels liggen er al. En je moet een vacuumdoosje met slangetje op carburateur monteren onder de motorkap.

Profiel  

swiersma
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 213

- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Gepost: 18 december 2006 01:19 PM
  [ # 4 ]
mathijs schreef:

Vroeg me het af, het knopje zit er wel. Dat wil dus niet zeggen dat die er op zit.

Het knopje zit volgens mij standaard op de rechter sateliet (tenminste bij de vier GSA’s die ik gehad heb), maar als je een econoscope hebt zitten er bovenin je dashboard (naast het choke-lampje) een geel en een rood lampje. En inderdaad een zwart vacuumkastje onder de motorkap. Je moet dus zo’n kastje weten te vinden, en een dashboard waar die lampjes in zitten. De schakelaar is, als hij er zit, wel een werkende.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 december 2006 07:54 PM
  [ # 5 ]
swiersma schreef:
mathijs schreef:

Vroeg me het af, het knopje zit er wel. Dat wil dus niet zeggen dat die er op zit.

Het knopje zit volgens mij standaard op de rechter sateliet (tenminste bij de vier GSA’s die ik gehad heb), maar als je een econoscope hebt zitten er bovenin je dashboard (naast het choke-lampje) een geel en een rood lampje. En inderdaad een zwart vacuumkastje onder de motorkap. Je moet dus zo’n kastje weten te vinden, en een dashboard waar die lampjes in zitten. De schakelaar is, als hij er zit, wel een werkende.

De opening voor die lampjes zitten bij alle GSA’s toch ?

Profiel  

swiersma
> 200 berichten
RankRankRank

- C15 C15E 1.1
Gepost: 18 december 2006 08:03 PM
  [ # 6 ]
citro-power schreef:

Op het originele dashboard van de mijne (Special Service) zit er niks naast het STOP-lampje en choke-lampje. Maar zou het kunnen dat die anders is dan andere dashboard, vanwege het vroege bouwjaar en Service-uitvoering?

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 december 2006 10:02 PM
  [ # 7 ]
swiersma schreef:
citro-power schreef:

Op het originele dashboard van de mijne (Special Service) zit er niks naast het STOP-lampje en choke-lampje. Maar zou het kunnen dat die anders is dan andere dashboard, vanwege het vroege bouwjaar en Service-uitvoering?

Dat zou kunnen.
Mijn Cottage had het ook niet en heb ik later geinstalleerd. Nu weet ik alleen niet meer of ik een ander instrumentenpaneel gemonteerd heb Confused
Volgens mij niet.

Maar het nut ervan heb ik nooit begrepen. Als je rijd , en met name optrekt , zonder dat de lampjes oplicht , gaat een 2 CV je nog voorbij.

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 19 december 2006 02:17 AM
  [ # 8 ]

Mijn BX had er ook een, met optrekken had het inderdaad heel weinig nut maar het staat wel leuk. Maar om er nou een heel ander dashboard voor te gaan scoren zie ik niet zo zitten, of ik moet er tegen aan lopen. Is zo’n vacuum pompje nog te krijgen?

En hoe zit dat met een toerenteller?

Profiel  

swiersma
> 200 berichten
RankRankRank

- C15 C15E 1.1
Gepost: 19 december 2006 10:23 AM
  [ # 9 ]
mathijs schreef:

Mijn BX had er ook een, met optrekken had het inderdaad heel weinig nut maar het staat wel leuk. Maar om er nou een heel ander dashboard voor te gaan scoren zie ik niet zo zitten, of ik moet er tegen aan lopen. Is zo’n vacuum pompje nog te krijgen?

En hoe zit dat met een toerenteller?

Tja, als je dan toch aan het vervangen bent… De dashboardunit met toerenteller heeft vaak ook de econoscope-lampjes. Kwestie van inpluggen overigens, de aansluiting onder de motorkap zit er standaard. Dus je dashboard zonder toerenteller ontkoppelen, andere erin en je kunt zien hoeveel toeren je rijdt als je wordt ingehaald door een eend.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook