Nou de maand is voorbij, en ik kan zeggen dat ik binnenkort weer type 1 ga rijden! in de herfstvakantie ga ik de koppakking en keerringen van de deauville vervangen, en dan gaat hij de verkoop in. Hij rijdt heerlijk, maar heeft ‘het’ niet.
De 14RE staat al een poosje stil achter het huis, maar startte gisteren zonder enig probleem. Ook stiekum even weer een stukje gereden, alles funcioneert nog naar behoren. (afgezien van carb gestotter, en voorwielophanging gekletter)
Ik zal de 14RE dit weekend eens verwennen met een grote poetsbeurt en nieuwe ductape voor onder de deuren.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
GoofBlikscha schreef:Ik zal de 14RE dit weekend eens verwennen met een grote poetsbeurt en nieuwe ductape voor onder de deuren.
duketape op de deuren waarom hang je er geen goede in
GoofBlikscha schreef:Nou de maand is voorbij, en ik kan zeggen dat ik binnenkort weer type 1 ga rijden! in de herfstvakantie ga ik de koppakking en keerringen van de deauville vervangen, en dan gaat hij de verkoop in. Hij rijdt heerlijk, maar heeft ‘het’ niet.
De 14RE staat al een poosje stil achter het huis, maar startte gisteren zonder enig probleem. Ook stiekum even weer een stukje gereden, alles funcioneert nog naar behoren. (afgezien van carb gestotter, en voorwielophanging gekletter)
Ik zal de 14RE dit weekend eens verwennen met een grote poetsbeurt en nieuwe ductape voor onder de deuren.
Zijn die deuren niet te lassen dan? of hoe je dan helemaal niks meer over?
En ik kan me voorstellen dat die type 1 14 RE veel leuker is om in te rijden dan de Deauville
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
De deuren zijn (voor mijn doen) niet te lassen. Misschien wel, maar dan is het goedkoper om anderen in de goede kleur te spuiten.
Ik wacht tot ik 2 voordeuren in bleu romantique kan krijgen, aangezien ik het geld niet heb om 2 andere deuren in de juiste kleur te spuiten. (student he..)
Maar vooralsnog heeft alleen de bestuurdersdeur een stukje ductape aan de onderkant, omdat er echt een groot gat in zit.
Edit: ik zit net te denken, ik heb nog een voordeur over, misschien kan ik zelf eens kijken wat er te spuiten valt… (goede ervaring met motip lak..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:De deuren zijn (voor mijn doen) niet te lassen. Misschien wel, maar dan is het goedkoper om anderen in de goede kleur te spuiten.
Ik wacht tot ik 2 voordeuren in bleu romantique kan krijgen, aangezien ik het geld niet heb om 2 andere deuren in de juiste kleur te spuiten. (student he..)
Maar vooralsnog heeft alleen de bestuurdersdeur een stukje ductape aan de onderkant, omdat er echt een groot gat in zit.Edit: ik zit net te denken, ik heb nog een voordeur over, misschien kan ik zelf eens kijken wat er te spuiten valt… (goede ervaring met motip lak..)
Onderkant van de deur zie je toch niet. Gewoon in de menie en gaan met die banaan. Of heb je het over de buitenkant van de deur? dan is het idd niet echt een fijn gezicht.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:
Onderkant van de deur zie je toch niet. Gewoon in de menie en gaan met die banaan. Of heb je het over de buitenkant van de deur? dan is het idd niet echt een fijn gezicht.
Zo zag het er uit toen ik hem kocht, nu zit er ‘nieuwere’ ductape op, zodat het wat minder opvalt. (zilver op metallic lichtblauw)
(oja de auto is maar een keer zo vies geweest hoor..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
die kleur is redelijk zeldzaam ik denk dat het makkelijker is om goede deuren te vinden en te spuiten
ik heb net weer een beetje geld gespaard, maar dat gaat straks in de deauville omdat de koppakking lek is, en een keerring lekt.. Zo schiet het nooit op he…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:ik heb net weer een beetje geld gespaard, maar dat gaat straks in de deauville omdat de koppakking lek is, en een keerring lekt.. Zo schiet het nooit op he…
Nee idd en zo is het waarschijnlijk altijd wat. Dat is zo lullig als je student bent idd. Je moet maar zo denken zodra je werkt word tie grondig onder handen genomen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Voorlopig werk ik nog niet… ik ben nog niet klaar met 6vwo zelfs.. daarna nog een aantal jaar HBO oid…
Alle inkomsten komen nu binnen doormiddel van het onderhouden van auto’s van kennissen, en het af en toe verkopen van een BX…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
en een weekend job eventueel ?
aan de andere kant heb je al wel een leuke verzameling
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
GoofBlikscha schreef:Alle inkomsten komen nu binnen doormiddel van het onderhouden van auto’s van kennissen, en het af en toe verkopen van een BX…
Dat ken ik van ergens
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
De 14RE is vanmiddag weer belast en verzekerd!
Ik heb zojuist een stuk gereden: De meest heerlijke auto sinds lange tijd
Ik snap eigelijk niet waarom ik deauville zou gaan rijden. Nouja zoals het er nu uit ziet gaat de deaville er uit dus. Hij heeft mij 1100 euro gekost in totaal en is nog altijd niet rijdbaar, ik heb het geld niet om hem helemaal klaar te maken, dat stop ik liever in de 14RE.
Morgen eerst eens achter reactiestangetjes aan, deze klapperen nog al. Ook wil ik eens proberen of ik aan een spuitbus Bleu romantique kan komen, ga ik toch proberen zelf te spuiten. (ik heb nog een deur LV over, kan ik mooi op oeffenen.)
Maar het went weer snel hoor, de richtingaanwijzer zelf uitzetten, helft van de tellerverlichting uit, gele koplampen, Heerlijke stereo installatie, goede stoelen, beetje springerige vering… heerlijk!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb zojuist een ander bestuurdersdeur in de auto gezet, die ik zelf in bleu romantique gezet heb! resultaat is leuk, geen ducktape meer, en geen roest kleurige vlekken meer!
Jammergenoeg is er iets mis gegaan met de blanke lak, er zitten onder bepaald licht rode vlekken op. Maar van 3 meter afstand zie je dat niet
Al met al ben ik dik tevreden, volgende week ga ik de rechter voordeur eens onder handen nemen. (ik heb nog een set type 3 deuren staan)
Vannochtend onderweg naar school had ik nogal ruzie met de auto, hij liep erg slecht, sputterde accelereerde niet ed, kom ik thuis: blijkt het luchtfilter los te liggen. Zo kreeg hij geen voorverwarmde lucht, en werd de lucht niet gefilterd… Spul weer in elkaar geklikt; probleem opgelost!
oja foto’s van de deur volgen nog..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993