5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Eindelijk: BX 14RE
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 december 2006 07:05 PM
  [ # 61 ]

Zit er nou nog veel verschil in die deuren? Afgezien van de deurpanelen, spiegel en het feit dat de type I deuren rotten als de ziekte Rolling Eyes

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 december 2006 07:59 PM
  [ # 62 ]

Ik heb geen verschil ontdekt.. alles past prima.. (het raam zit een beetje ruim, waaom dat weet ik nog niet..)
Spiegel past gewoon, deurpanneel ook. Van binnen zien de deuren er het zelfde uit, alleen heeft de type1 raamrails die je los kan schroeven. (vanaf de onderkant van de deur)

Mijn deur was dus zo vreselijk verrot door een ML behandeling, die alle afwateringsgaatjes dichtgesmeerd had.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Kid Lazy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 16-12-2006

Gepost: 22 december 2006 09:44 PM
  [ # 63 ]
GoofBlikscha schreef:

*knip*
Maar het went weer snel hoor, de richtingaanwijzer zelf uitzetten

Haha… Daar heb ik de afgelopen 8 jaar al drie van versleten. 
Op een of andere manier breken die veertjes altijd bij mij.  Confused

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 23 december 2006 06:01 PM
  [ # 64 ]

Hier nog even een (erg vaute) foto van de nieuwe deur:

 

En de oude deur:

 

Nog een stukje oude deur:

 

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 23 december 2006 06:26 PM
  [ # 65 ]

dat ziet er weer beter uit zon deur zonder gaten grin grin

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 29 december 2006 07:47 PM
  [ # 66 ]

Zo, vandaag de ander deur er ook ingehangen. Maar toen…  [-X
Nou om eerlijk te zijn is het een beetje mislukt… De vorige deur was iets te licht, dus ik dacht, ik doe er nog een laagje blanke lak overheen. Resultaat zag er in de schuur mooi uit, maar toen ik de deur voor de 1e keer dichtgooide schrok ik me een ongeluk, het lijkt er niet op [-(

Volgende week dus nog maar een deur mishandelen.
Ik heb hem wel gemonteerd, omdat de orginele deur heel erg begon te tochten, omdat de ductape steeds weer losliet.

Ik moet zeggen dat de auto steeds stiller wordt dankzij deze deuren, als je ze dicht gooit klinkt het ook niet meer zo blikkerig. Afgezien van het feit dat ik met een deur in afwijkende kleur rondrijd, ben ik toch wel tevreden.
Oja, ik moest vandaag zowaar een beetje KVS bijvullen.. Ik hoop dat het bij een beetje blijft .

Foto’s:
de ‘goede’ kant:
 

Neehee:
 

Nog een:
 

Km stand:
 

Verder gaat het prima met de auto, geen reden tot klagen.

Ps. de fotos zijn genomen op de ondertussen nationaal bekende Valtherdijk..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 29 december 2006 07:57 PM
  [ # 67 ]

Het scheelt maar een klein beetje toch???  :^o
Blijft wel gaaf hoor, zo’n type I

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 02 januari 2007 01:09 AM
  [ # 68 ]

Vandaag even met de carburateur bezig geweest;

Al enkele dagen meende ik dat hij begon te stotteren als je 80 reed. Het werd zo erg dat de auto niet meer aan de gang te houden was. 50 in zijn 5 wou niet meer, 50 in zijn 4 ook niet meer, dan begon hij de schokken en te trillen..
Dus vandaag het benzine systeem maar even gecontroleerd, carb uit elkaar gehaald, vlotter hoogte opnieuw afgesteld, sproeiers schoongemaakt ed, er was niet echt iets wat op viel als ‘verkeerd’.
Na montage reed de auto echter weer zoals het hoorde, zelfs het schokje tussen de 1e en 2e trap van de carb is weg! Heerlijk! =D>

Deze week ook eens kijken of ik bij iemand op de brug mag om de hoogeregeling te chekken. Ik rijdt al enkele dagen rond in de laagste stand, wat nu ongeveer gelijk staat aan de rijstand. Als je hem hoger zet, veert hij voor geen meter meer, ondanks goede bollen. Ik heb het idee dat er iets met de stangetjes van de hoogteregeling mis is, het handeltje gaat erg zwaar..

Oja, is bij een 14RE de benzine meter gewoon niet verlicht? Ik dacht laat ik dat eens even fixen, maar ik kan maar een lampje zien zitten achterop de tellers, en die doet het wel..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 03 januari 2007 02:33 PM
  [ # 69 ]

Update: De hoogteregeling is nou definitief dood.
De auto reageert bijna niet meer op welke stand je hem zet. Ik heb enkele minuten moeten klooien om de auto in de buurt van de rijstand te krijgen…
Ik heb het idee dat de stangetjes van de hoogteregeling ergens boven het hitteschild óf losgeraakt zijn óf gewoon vastgerot zijn…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 12 januari 2007 04:57 PM
  [ # 70 ]

Ik heb enkele dagen niet in de 14RE gereden omdat ik een nieuwe auto heb, dus ik dacht, kom laat ik hem even schoon maken, zodat hij definitief in winterslaap kan. Kom ik er achter dat er een gigantisch muizennest onder de achterbank zit, inclusief muzien… Goed, nest verwijdert, maar nou… gordels aangevreten, achterlichtbekabeling aangevreten, stoelbekleding aangevreten, vieze lucht… enz enz enz..
Bah. en dat in 6 dagen…  Dus ik ben nou druk in de weer met muizengif en luchtverfrissers…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 12 januari 2007 05:07 PM
  [ # 71 ]
GoofBlikscha schreef:

Ik heb enkele dagen niet in de 14RE gereden omdat ik een nieuwe auto heb, dus ik dacht, kom laat ik hem even schoon maken, zodat hij definitief in winterslaap kan. Kom ik er achter dat er een gigantisch muizennest onder de achterbank zit, inclusief muzien… Goed, nest verwijdert, maar nou… gordels aangevreten, achterlichtbekabeling aangevreten, stoelbekleding aangevreten, vieze lucht… enz enz enz..
Bah. en dat in 6 dagen…  Dus ik ben nou druk in de weer met muizengif en luchtverfrissers…

Jee dat is echt een smerige bende zeg bah! Gelukkig maar dat je er nog redelijk snel bij was, flink laten luchten lijkt me. Doet me denken aan de keer dat mijn buren gepiep hoorden uit de afzuigkap. Die gaat bij hen recht naar boven. Ze draaiden hem open en er kwamen 10 dode en 1 levende muis uit vallen. En daaronder zit je de hele tijd te koken, mjummie!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 12 januari 2007 11:37 PM
  [ # 72 ]
GoofBlikscha schreef:

Ik heb enkele dagen niet in de 14RE gereden omdat ik een nieuwe auto heb, dus ik dacht, kom laat ik hem even schoon maken, zodat hij definitief in winterslaap kan. Kom ik er achter dat er een gigantisch muizennest onder de achterbank zit, inclusief muzien… Goed, nest verwijdert, maar nou… gordels aangevreten, achterlichtbekabeling aangevreten, stoelbekleding aangevreten, vieze lucht… enz enz enz..
Bah. en dat in 6 dagen…  Dus ik ben nou druk in de weer met muizengif en luchtverfrissers…

Lekker dan! Zijn muizen nu ook al BX minded geworden?
Sterkte met luchten, muizen stinken als de pieten.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook