2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Xantia importeren uit Duitsland
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 19 december 2006 11:13 PM
  [ # 16 ]

Deze vond ik later en eigenlijk ook wel spannend. Ik heb al gezien dat ik ongeveer 1100 euro BPM moet betalen op deze auto:

Klik hier

Dan komt-ie ongeveer op 4200 euro zonder transport. Klopt dat?

Is dat voor deze auto te veel, weinig?

Waar moet je op letten bij de V6-en? Zit hier actieve vering op?

Kan er ook LPG in?

Vragen, vragen, vragen ....  Wink

Jos van der Voort

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 december 2006 11:19 PM
  [ # 17 ]
ZX-Enschede schreef:

Deze vond ik later en eigenlijk ook wel spannend. Ik heb al gezien dat ik ongeveer 1100 euro BPM moet betalen op deze auto:

Klik hier

Dan komt-ie ongeveer op 4200 euro zonder transport. Klopt dat?

Is dat voor deze auto te veel, weinig?

Waar moet je op letten bij de V6-en? Zit hier actieve vering op?

Kan er ook LPG in?

Vragen, vragen, vragen ....  Wink

niet doen of een flink bedrag erbij op tellen

onderhoud kom er nog bij Wink

lpg is mogelijk maar g2 maar reken op een kleine 2000-2500 euro

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 19 december 2006 11:26 PM
  [ # 18 ]

niet doen of een flink bedrag erbij op tellen

Wat bedoel je daar mee?

En euh waarom is die gas inbouw dan zo duur? Omdat ‘t G2 is? Wat is dan het verschil tussen G2 en G3?

Jos van der Voort

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 december 2006 11:32 PM
  [ # 19 ]
ZX-Enschede schreef:

niet doen of een flink bedrag erbij op tellen

Wat bedoel je daar mee?

En euh waarom is die gas inbouw dan zo duur? Omdat ‘t G2 is? Wat is dan het verschil tussen G2 en G3?

hou rekening met achterstallig onderhoud en hij het is een aut dus extra kwetsbaar verder zegt de tuv ook niet meer zoveel heb ik begrepen omdat deze eens in de 2 jaar moet dus als hij tegen ze einde aan loop heb je er niks aan eigelijk

waarom de lpg zo duur is weet ik niet maar ik vermoed het feit dat het bijna nooit ingebouwd wordt en een v6 is maar op zicht valt het mee als ik zie dat mij lpg instalatie rond de 1900 koste

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 19 december 2006 11:37 PM
  [ # 20 ]

Dan komt-ie ongeveer op 4200 euro zonder transport. Klopt dat?

Is dat voor deze auto te veel, weinig?

Waar moet je op letten bij de V6-en? Zit hier actieve vering op?

En hoe zit dit dan?

Ik zie net op internet een Nederlands V6 met een veel bescheidener spec als de V6 hierboven voor bijna 8000 euro.

Automaat is een eis vanwege de vergevorderde artrose van mijn gade die steeds meer moeite krijgt met schakelen.

Jos van der Voort

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 19 december 2006 11:40 PM
  [ # 21 ]
ZX-Enschede schreef:

Dan komt-ie ongeveer op 4200 euro zonder transport. Klopt dat?

Is dat voor deze auto te veel, weinig?

Waar moet je op letten bij de V6-en? Zit hier actieve vering op?

En hoe zit dit dan?

Ik zie net op internet een Nederlands V6 met een veel bescheidener spec als de V6 hierboven voor bijna 8000 euro.

Automaat is een eis vanwege de vergevorderde artrose van mijn gade die steeds meer moeite krijgt met schakelen.

in nederland zijn nieuwe autos al een stuk duurder dan in duitsland dus daar begint al een groot verschil dat door te voeren is in 2ehands prijzen daarbij komt de hoeveelheid autos stel in ned verkocht 150 xantia v6 en in duitsland bijv 1250 xantis v6 dus veel meer keuze
verder is het ook wel zo dat de meeste mensen autos veel te duur neer zetten dan dat ze waard zijn en het ligt ook aan de voorwaarden die bij een auto zijn zo meenemen of bijv garantie enz

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 december 2006 11:57 PM
  [ # 22 ]

In Duitsland worden V6’en omgebouwd op LPG en bereden, zonder al te veel problemen. Op XC-NL zijn er ook een aantal.

Het G2 verhaal heeft betrekking op het ‘hoge’ tarief in de houderschapsbelasting. G3 is veel lager. Kijk anders eens in het XM-subforum op ‘ES9J4 op G3’,er zouden namelijk wel mogelijkheden zijn omdat zowel de motor als een gasinstallatie aan G3-normering zouden voldoen. Citroën NL heeft alleen de administratieve procedure daarvoor niet gedaan bij de introductie van de toen nieuwe V6 in 1997.
Overigens zul je wel minimaal € 2000 tot € 2600 mogen rekenen voor een G3-achtige installatie.

Active vering:
Deze heeft hydractive 2, geen Activa.

Automaat:
De ZF 4HP20 automaat is tamelijk betrouwbaar gebleken. Een automaat blijft natuurlijk een risico (met een handbak zit je met een koppeling die versleten is) maar deze is denk ik wel één van de betere keuzes binnen het Citroën assortiment.

Prijs:
V6-en gaan in Duitsland door de bodem. Deze is absoluut niet duur, blijft de vraag hoe die er in werkelijkheid uitziet en of de wagen nog tot recent onderhoud heeft gehad. De bodem van de markt betreft ook exemplaren die ex-schade zijn, of een gigantische lijst aan achterstallig onderhoud hebben.

Onderhoud:
Valt mee. 1 beurt is gewoon duur = distributiebeurt. Verder is het behoorlijk vol onder de kap dus als er iets kapot gaat moet er meer uitgebouwd worden. Bougies vervangen om de 60k, kost globaal 2 uur omdat de achterste cylinderbank minder toegankelijk is.
De motor zelf is :peace én van het type ‘bullitproof’.

Overigens zijn die stoelen van die V6 ook goddelijk. Ga daarin proefzitten indien puntje bij paaltje komt.

Persoonlijk zou ik nooit een 4 cylinder benzine nemen als je een V6 kunt betalen qua onderhoud / verzekering / etc. De motor kleurt het comfort-plaatje van de Xantia uitstekend in.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 december 2006 12:00 AM
  [ # 23 ]
rb schreef:

Persoonlijk zou ik nooit een 4 cylinder benzine nemen als je een V6 kunt betalen qua onderhoud / verzekering / etc. De motor kleurt het comfort-plaatje van de Xantia uitstekend in.

geldt dat niet voor iedereen Cool maar meestal zit je toch met de kosten in de knoop Sad

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 20 december 2006 12:14 AM
  [ # 24 ]

Nou ja, als je niet op het geld hoeft te letten en je mag kiezen tussen een 4cil en een V6, dan denk ik dat er maar weinig mensen zijn die voor de 4cil gaan hoor! Ik niet in ieder geval.. (Hoewel ik dan toch liever een V6HDi heb)

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 20 december 2006 01:03 AM
  [ # 25 ]
voge schreef:

Nou ja, als je niet op het geld hoeft te letten en je mag kiezen tussen een 4cil en een V6, dan denk ik dat er maar weinig mensen zijn die voor de 4cil gaan hoor! Ik niet in ieder geval.. (Hoewel ik dan toch liever een V6HDi heb)

Is die er dan ook in een Xantia?

Verder wat is het verschil tussen Hydractive 2 en Activa? Ik zag op Autoweek.nl dat de testers daar van Activa niet zo kapot waren want hard.

@rb Dank je wel voor je reactie. De V6 die ik van mobile.de geplukt heb heeft maar iets van 100.000+ KM. Als dat geen schade auto is of ernstig achterstallig onderhoud, is dat dan een goede deal?

Zijn er bij de Xantiaclub of hier op het forum mensen die ervaring hebben met het importeren van een V6 uit Duitsland. Zijn die over het algemeen volledig afgeleefd en (te) snel bereden of valt dat allemaal wel mee.

Jos van der Voort

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook