Aangezien een BX t1 dezelfde spiegels heeft als de ax vroeg ik mij af in hoeverre de adapterplaten verschillen.
Mocht het niet teveel afwijken(kan het me haast niet anders voorstellen) dan wil ik namelijk de electrische spiegels van een T2 op de ax zetten.
Ik vind ze namelijk ietwat aan de kleine kant en ik kan ze niet ver genoeg naar buiten verstellen.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Misschien niet een direct antwoord maar heeft de 205 ook niet dezelfde adapterplaat als BX?
Ijs schreef:Misschien niet een direct antwoord maar heeft de 205 ook niet dezelfde adapterplaat als BX?
De 309 die hier in de straat staat heeft ook dezelfde spiegels.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Mja, ik wil dus weten of deze gelijk zijn aan de BX t1 adapterplaten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Mja, ik wil dus weten of deze gelijk zijn aan de BX t1 adapterplaten…
Vraag eens even aan JDT.
Want? Die weet het?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
205/309 adapterplaten zijn hetzelfde als die van de BX.
Als je dus gaat kijken op http://www.genio-automotive.nl bij de 205/309 dan heb je keuze uit heel veel spiegels.
Of de adapterplaat van een AX hetzelfde is als die van de BX, durf ik niet te zeggen. Ik denk eigenlijk van niet.
Heb je daar nog geen aandelen?
Mja, ik zie bij de 309 idd veel spiegels, maar ondanks dat ze op een BX passen zie ik ze er daar niet bij staan…
Ik zal eens op de AXClub vragen welke adapters er op een AX passen.
Overigens meldde Red Sun mij dat T1 en T2 spiegels exact dezelfde montageplaat hebben.
Nu dus alleen uitvinden of die ook gelijk is aan die van de AX…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zojuist even een foto gemaakt van een spiegel van een BX type 1. Op onderstaande foto zie je hoe die (zilvergespoten) spiegel een beetje anders is dan die van mijn AX.
Ik dacht dat de verschillen veel groter, maar het valt me mee. In principe zijn ze gelijk, maar is de voorste hoek bij de BX afgerond en bij de AX puntig. Toch denk ik dat je moet kijken naar de bevestigingsplaat erachter of het past of niet.
Ik kan dit weekend eens met een spiegel van een BX type 2 gaan rommelen op de AX. Daar heb ik eigenlijk na m’n werk niet zo’n tijd en zin voor… ops:
Goed, de foto: klik!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zou het dan mogelijk zijn om het binnenwerk ui te wisselen? of heeft de T2/3 BX weer een andere adapterplaat?
Die van de ax zit in ieder geval met 2 schroefjes vast…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
die plaat is wel anders ja. Maar wellicht is het er wel in te Hacken.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Simpele Ziel schreef:Zou het dan mogelijk zijn om het binnenwerk ui te wisselen? of heeft de T2/3 BX weer een andere adapterplaat?
Die van de ax zit in ieder geval met 2 schroefjes vast…
Type 1 en 2/3 spiegels zijn heel anders, de adapterplaat ook.
Handmatige en elektrische type 2/3 BX-spiegels zijn vaak ook om te bouwen (er is een type wat “dwarsligt”) door alleen het motorblokje en spiegelglas over te zetten. Misschien is dat bij deze spiegel net zo goed mogelijk? Moet je er wel eentje zonder glas hebben.
Ich bin ein Breaker
Dat ze verschillend zijn weet ik, maar ik wilde dus weten of ze te monteren zijn.
Maar het glas is niet afzonderlijk van de rest van de spiegel dus dat gaat niet op in dit geval.
Ik denk dat ik toch opzoek moet naar 205/309/BX spiegels en het maar gewoon eens moet passen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI