Totaal aantal Berichten: 2470
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
HI ALLEMAAL
Mijn bx sport van 85 staat weeral een 1,5 jaar stil omdat ik niet met alles kan rijden maar ik ga heb terug inschrijven vermits hij 20 januari op de beurs in brugge gaat staan.
Ik moet er alleen nieuwe banden op leggen het optrekken in 8.3 sec naar 100 doet er niet goed aan…, zonder twijfel gaan er michelins onder maar ik wil de originele… miss zijn nieuwe beter maar dat intresseert me eigenlijk niet…. Vermits ik dezelfde tekening wil als de originele er moeten dus 185/60 14 H MXV op deze zijn blijkbaar niet meer te vinden kan iemand me helpen?
Of weten jullie een oplossing?
Thanks!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Het leest een beetje lastig maar als ik het goed begrijp wil je 20 jaar terug in de tijd qua banden? Tenzij je vier Sporten tegenkomt met de originele reservebanden die je kan gebruiken, zul je deze niet meer vinden denk ik. Misschien dat je ze op een beurs tegenkomt maar die kans acht ik zeer klein. En zo wel dan zou ik er nog niet op gaan rijden…alleen op een beurs staan kan geen kwaad natuurlijk. (en ja ik heb nog een origineel nieuw reserevewiel en nee die krijg je niet )
Op 20 jaar oud banden gaan rijden? Ben je levensmoe ofzo, ongeacht het merk wat je hebt, na zoveel jaren zijn ze alleen nog rond en zwart, en da’s ook het enige vergelijk met een band die nog opgaat dan.
Leg er bv. lekker 4 nieuwe E3A’s om, die zijn lichtjaren beter als de MXV’s ooit geweest zijn, en die waren indertijd wel de top van wat er te krijgen was.
Op kurkdroog wegdek is het nog wel te doen met die ouwe bandjes, maar met de eerste de beste druppels regen op de weg heb je nulkommaniks aan grip meer.
Heb het zelf enkele weken geleden meegemaakt met 6 of 7 jaar oude banden: droog ging best aardig, nat——————-geen grip meer.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Re: BX SPORT- banden
bxsport schreef:
Mijn bx sport van 85 staat weeral een 1,5 jaar stil omdat ik niet met alles kan rijden maar ik ga heb terug inschrijven vermits hij 20 januari op de beurs in brugge gaat staan.
Misschien voor de originaliteit? MXV is gewoon brol, en als ze nog te krijgen zijn dan zijn ze over de 200,- per stuk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Michelin heeft een klassieker programma, met daarin ook MXV, helaas niet in BX Sport maat. De kleinste die in de buurt komen zijn
195/70VR14 MXV 3A (CX band) prijs al op aanvraag (>350EUR/st.)
185/70VR13 XDX (318,42EUR/st.)
185/70VR15 XWX (287,10EUR/st.)
de andere banden in het programma zijn in het algemeen of breder (>205) of TRX of nog klassieker, dus hoger (~83%)
Ik meen dat ze ook op verzoek andere maten maken, maar dan zal de prijs nog wel wat hoger liggen. Ga je voor originaliteit dan zul je daarvoor moeten betalen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Bedankt voor jullie antwoord allemaal,
Ik zal er Enery of die primacy opleggen denk ik dan vermits anders niet veel meer te krijgen is denk ik. Spijitig dat michelin ze niet meer maakt ma tja daar kunnen we wel mee leven… Zou ik best de michelin primacy banden nemen die zijn wat sportiever of eerder de Energy?
De Pilot Primacy
Energy
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Als je Michelin wilt in de originele 185/60/14 zijn alleen de Energy E3A en de Pilot Exalto 2 mogelijk, niet de Primacy.
De PE2 is sportiever (net als vroeger de MXV), en past misschien meer bij een BX Sport.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
als ik iets weet van de MXV’s hoor je van me Kalifa…
Indien niet meer leverbaar of te duur zou ik de PE2’s erop leggen, past idd het best bij een SPORT en heeft geen “goedkope” uitstraling
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Bedankt allemaal ik denk dat het de Exalto’s gaan worden die zijn toch iets sportiever…
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
groot gelijk
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Bon ik heb nieuwe nummerplaten voor de bx maar ze beginnen met VW dat is natuurlijk wel minder…. Feit er gaan toch maar de Energy banden onder hoor… ik kan twee nieuwe krijgen aan 25 euro eht stuk en dan twee aan de volle prijs en blijkbaar zijn de Energy banden beter in de regen dan de Pilot Exaltos dus tja… vermits het veel regent in belgië...
bxsport schreef:Bon ik heb nieuwe nummerplaten voor de bx maar ze beginnen met VW dat is natuurlijk wel minder…. Feit er gaan toch maar de Energy banden onder hoor… ik kan twee nieuwe krijgen aan 25 euro eht stuk en dan twee aan de volle prijs en blijkbaar zijn de Energy banden beter in de regen dan de Pilot Exaltos dus tja… vermits het veel regent in belgië...
Dat je vanwege het geld kiest voor de Energy is niet onbegrijpelijk, maar die Exalto 2’s zijn beter in de regen dan welke Energy dan ook, no doubt about that.
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Tja ik heb de banden al besteld en op de Sport staan normaal maar De energy’s miss dan ik nog kan veranderen… alhoewel de wagen toch niet veel buiten gaan komen doet het er eigenlijk niet echt toe..
Haa, dan komt de Kalifa nog eens naar Mechelen voor een toereke?
(Als ze nie gestrooid hebben natuurlijk he, dat spreekt voor zich )
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
tja als er morgen de bandjes opstaan kom ik wel eens langs hoor!