Hij heeft bijna 149000 op de klok. De bakolie is nog vervangen toen ik hem onlangs naar de garage heb gebracht.
Ik denk dat ik em morgen toch maar weer naar een monteur breng
Toch niet naar de garage gebracht. Ik ga er aanstaande zaterdag aan klussen met mijn schoonbroer. Hij heeft standaardgereedschap in huis. Heb ik nog speciaal gereedschap nodig voor het vervangen van de draagarm linksvoor (want dat gaan we in eerste instantie doen)? Of is het gewoon een kwestie van een paar bouten losdraaien, ouwe dr af, nieuwe dr op en bouten aandraaien?
Thanks maar weer
v
is wel ongeveer zo, wat je achteraf best doet is de wagen laten uitlijnen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Goeie tip,
Moet ik trouwens met mijn 1990 1.4 benzine-uitvoering als klusboek gewoon dat Haynes C15 Repair Manual hebben of dat van de Visa?
ik zou ook eerst controleren voor te kopen, je hebt de wagen nu al stil staan dus of dat het een paar dagen langer duurt..
meeste onderdelen zijn in 24 uur leverbaar bij de dealer of after market
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb die draagarm linksvoor al besteld en binnen. Volgens de garage was dat een onderdeel dat sowieso vervangen moest worden (defecte fuseekogel) dus die heb ik gewoon bij Arta besteld vorige week. Voor 40 euro kan je daar ook geen buil aan vallen.
Aandrijfas links is toen in de garage al vervangen. Koppeling en versnellingsbak (dacht altijd dat dit hetzelfde was) zou kunnen. Ik weet alleen niet hoe ik dit moet controleren. Mijn schoonbroer heeft er meer verstand van en we gaan na kerst er samen aan sleutelen. Kijken we meteen die wiellagers na.
Ophanging rubbers is onderdeel van de draagarm toch?
rubber zit er normaal in ja
en met die schoonbroer zal het wel lukken om defecte zaken te vinden, als je een beetje weet waarover je praat lukt het wel
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
inderdaad die heb je ook nog
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb de draagarm maandag binnen gekregen en gisteren vergeleken met de draagarm die er nu onderhangt. Ze zien er toch wel verschillend uit. Die er nou, zowel links als rechts, onder hangen hebben een gleuf over de lengte; die ik binnen heb gekregen via Arta is egaal en is ook iets anders getordeerd. Toch is het volgens de verpakking en volgens Arta een draagarm voor een C15 benzine. Kan het kloppen dat ze er verschillend uitzien en toch allebei passen? Ik ga volgende week pas sleutelen en kan het nu niet controleren. What to do?
die gleuf zal zo erg niet zijn, maar hij moet wel dezelfde hoek hebben
je zal echt wel je auto moeten opkrikken om ze vanonderuit goed te vergelijken denk ik
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb de auto vandaag opgekrikt samen met een vriend van me. Ik weet het nu zeker, het is inderdaad de fusee linksvoor die een behoorlijke speling heeft. Die draagarm die ik had besteld had ik al terug naar Arta gestuurd; de bevestigingspunten leken niet overeen te komen. Ik breng de auto maandag naar een garage in Veldhoven. Zij kunnen het juiste onderdelen bestellen, montage is slechts een paar tientjes extra. Weet ik in elk geval zeker dat er straks het juiste onderdeel op ligt.
De andere wielen leken trouwens allemaal in orde. Geen speling achter, rechtsvoor een heel klein beetje op de stuurstang (kan dit kwaad?). Waar dat gekke geluid vandaan komt is dus nog steeds een raadsel. Maar verder lijkt de auto dus behoorlijk OK
De C15 is terug van de garage (kosten 120 euro). Er ligt nu WEL de juiste draagarm onder (zag er toch heel anders uit als die die ik had besteld bij Arta!!!) en het ding rijdt nu prima. De auto schokt nu een heel stuk minder bij het optrekken en rammelt ook niet meer als ik over een drempel rij. Bij een ongelijk wegdek (bijv. klinkers) voel ik nog wel iets van speling maar niks waar ik me druk om maak. Dus…ik rij binnenkort met een kratje Jupiler richting Amersfoort
Bedankt voor alle tips!!!!!!!!!!!!!
Groet,
vaasje