In mijn derde Cannes valt het mij op dat de motor meer lawaai maakt dan mijn vorige exemplaren, vooral in de hoge toeren. Ik verdenk dat mijn motorsteunen brak zijn. Kan dit?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vorige exemplaren zelfde uitvoering?? (dus ook kunsstof motorkap bijv)
(en ja aller 3 cannes ik zie het)
aangezien een 1400 geen schutbord isolatie heeft en ook geen motorkap isolatie
je kan hem beter isoleren maar ik vermoed dat de motor niet meer geluid mag maken in hogere toeren.
Als die hoog in de toeren kabaal maakt kan ook nog wel is zijn dat hij meer lucht krijgt
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ja, waren alle drie een Cannes 1400.
Ik heb nu een 1400 “Deauville”. Voorheen heb ik een 1400 ” Cannes” gereden. Mijn gevoel zegt dat de “Deauville” zeker meer herrie maakt t.o.v de “Cannes”. Zeker bij snelheden boven de 100 km/h. Zowel wind-, motor- als ook banden afrolgeluiden
Waar dat aan ligt weet ik ook niet want het zijn in principe dezelfde type BX’en.
Er zit wel een verschilletje tussen de BX’en.
De “Deauville” heeft een stalen motorkap en is van 1992 en heeft een GTI interieur.
De “Cannes” had een kunstof motorkap en was van 1990 en had het orginele interieur.
Allebei de BX’en waren/zijn wel voorzien van dezelfde banden (merk, type)
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Er zit nogal wat verschil in de isolatie pakketten volgens mij, mijn vorige TD (kale diesel) was volgens mij veeeeel minder geisoleerd als mijn huidige TZi. Wel prettig bij 120+...
Quo schreef:Ik heb nu een 1400 “Deauville”. Voorheen heb ik een 1400 ” Cannes” gereden. Mijn gevoel zegt dat de “Deauville” zeker meer herrie maakt t.o.v de “Cannes”. Zeker bij snelheden boven de 100 km/h. Zowel wind-, motor- als ook banden afrolgeluiden
Waar dat aan ligt weet ik ook niet want het zijn in principe dezelfde type BX’en.
Er zit wel een verschilletje tussen de BX’en.
De “Deauville” heeft een stalen motorkap en is van 1992 en heeft een GTI interieur.
De “Cannes” had een kunstof motorkap en was van 1990 en had het orginele interieur.
Allebei de BX’en waren/zijn wel voorzien van dezelfde banden (merk, type)
===============================================
Volgens mij heeft een Deauville standaard hetzelfde interieur als een Cannes.
De enige verschillen zijn (volgens mij):
De stalen motorkap
Afsluitbaar handschoenenkastje
Dubbele binnenverlichting
Lichtmetalen velgen
Zwarte dorpels en raamomlijsting
Wij hebben zelf nog een Cannes uit ‘91 en ik moet zeggen dat dit kannetje erg mooi rustig loopt bij hogere snelheden.
Moet altijd wel weer even wennen ann het toerental, wanneer ik uit de diesel stap en met de Cannes ga rijden.
P.S: Leuke avatar; Hello!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
macnail schreef:Quo schreef:Ik heb nu een 1400 “Deauville”. Voorheen heb ik een 1400 ” Cannes” gereden. Mijn gevoel zegt dat de “Deauville” zeker meer herrie maakt t.o.v de “Cannes”. Zeker bij snelheden boven de 100 km/h. Zowel wind-, motor- als ook banden afrolgeluiden
Waar dat aan ligt weet ik ook niet want het zijn in principe dezelfde type BX’en.
Er zit wel een verschilletje tussen de BX’en.
De “Deauville” heeft een stalen motorkap en is van 1992 en heeft een GTI interieur.
De “Cannes” had een kunstof motorkap en was van 1990 en had het orginele interieur.
Allebei de BX’en waren/zijn wel voorzien van dezelfde banden (merk, type)===============================================
Volgens mij heeft een Deauville standaard hetzelfde interieur als een Cannes.
De enige verschillen zijn (volgens mij):
De stalen motorkap
Afsluitbaar handschoenenkastje
Dubbele binnenverlichting
Lichtmetalen velgen
Zwarte dorpels en raamomlijstingWij hebben zelf nog een Cannes uit ‘91 en ik moet zeggen dat dit kannetje erg mooi rustig loopt bij hogere snelheden.
Moet altijd wel weer even wennen ann het toerental, wanneer ik uit de diesel stap en met de Cannes ga rijden.
P.S: Leuke avatar; Hello!
Het klopt zeker dat de Deauville standaard hetzelfde interieur heeft als de Cannes.
Ik spreek ook meer over de Deauville en Cannes welke ik in bezit heb (gehad). Het standaard interieur van mijn Deauville heb ik vervangen door een GTI interieur inclusief elec. ramen en deurvergrendeling. In mijn beleving maakt de Deauville toch meer herrie.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
[
Volgens mij heeft een Deauville standaard hetzelfde interieur als een Cannes.
De enige verschillen zijn (volgens mij):
De stalen motorkap
Afsluitbaar handschoenenkastje
Dubbele binnenverlichting
Lichtmetalen velgen
Zwarte dorpels en raamomlijsting
Wij hebben zelf nog een Cannes uit ‘91 en ik moet zeggen dat dit kannetje erg mooi rustig loopt bij hogere snelheden.
Moet altijd wel weer even wennen ann het toerental, wanneer ik uit de diesel stap en met de Cannes ga rijden.
P.S: Leuke avatar; Hello!
Het klopt zeker dat de Deauville standaard hetzelfde interieur heeft als de Cannes.
Ik spreek ook meer over de Deauville en Cannes welke ik in bezit heb (gehad). Het standaard interieur van mijn Deauville heb ik vervangen door een GTI interieur inclusief elec. ramen en deurvergrendeling. In mijn beleving maakt de Deauville toch meer herrie.
=============================================
Okee, dit had ik niet begrepen uit het verhaal, vandaar mijn lichtelijke verbazing over het interieur van een Deauville.
Ik moet de volgende keer maar eens beter kijken wie welke Bx rijdt/ heeft gereden! ](*,)
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.