hallo,
ik ben aan het kijken voor een open lucht filter op mijn zx 1.8 i furio
maar hoe kom ik aan de aansluitingen en de buizen e.d.?
die filters zelf worden overal wel aangeboden, maar hoe krijg ik me op mijn motor?
en wat komt er nog meer bij kijken?
groeten, maarten
it never gets any easier!
mssl schreef:Lijkt me toch niet zo moeilijk? Je haalt je oude luchtfilter weg en vervangt deze door een open luchtfilter ! deze zet je meestal vast met een slangenklem(geloof dat die zo heten ops: ) die er normaliter bij zit.
uhm… daar moet dan toch nog een buizensetje bij om je filter naar voren in je auto te krijgen??
en wat doe je met je retourslangen dan?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heb eens gezien wat ik een goede en goedkope oplossing vind, PVC buizen. Van die grijze! Daar zijn ook bochten van te krijgen en zodoende kan je je luchtfilter op vele plaatsen monteren
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Overigens, als je een K&N 57i kit aanschaft voor jouw specifieke auto+motortype dan zitten hier slangen, aansluitingen etc gewoon bij inbegrepen.
Je kunt natuurlijk ook een filter kopen dat in de originele airbox past.
Mocht je tweedehands iets aan kunnen schaffen dan moet het met PVC buizen ook wel lukken idd, maar houd rekening met eventuele vertakkingen enzo
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat in de originele airbox past is toch geen open luchtfilter? Wel een filter dat niet meer vervangen hoeft te worden net als bij een open luchtfilter. Of sla ik de plank nu volledig mis?
Topicstarter: Koop een openluchtfilter die speciaal voor jou auto er is, of zorg dat hij past op je bestaande slangen! Waar zit nu het luchtfilter dan?
bij de 1.8i zit de achterin, bovenop iets aan de linkerkant… zie foto
1 is filter, 2 is de aanvoer buis
bij die pijltjes komen er twee grotere slagen retour denk ik… ???
en waar zou ik aan zo’n openluchtfiltersetje met buizen en alles erop kunnen komen? klinkt wel relaxed!
De meeste auto accesoire winkels kunnen ze wel bestellen:
K&N
1.8i/1.9i /2.0i 8V Mpi 1992-1996
Bestelcode 57-0096 € 147
Green
1.8i 74kw 1992-1998 Mpi
Bestelcode P291 € 109
Let wel, bij Green betaal je 20 tot 50euro extra als je een open filter wil…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI