Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
die overstap ken ik, maar dan een 960 2.5 met een handbak. M’n pa maakte die overstap vanuit een 94-er Oort-XM.
Zweedse tank op wielen, beige leder, houten stuur en een fantastische 6 in lijn blok. Klinkt echt totaal anders dan de XM V6 die ik destijds had.
De 960 heeft overigens een betere wielophanging, waardoor je best hard door de bocht kan en een superdirecte besturing (draaicirkel < 10m)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
malle pietje schreef:Ik was een XM rijder, heb haar twee weken geleden verkocht om iets goedkoper te gaan rijden (veel km’s per jaar). Wat zuinigheid betreft valt het voorlopig tegen, maar hard gezegd heb ik er nu nog even geen spijt van. Ok, na de hoeveelheid tijd, liefde en geld die erin is gestoken mis ik r wel natuurlijk en ook het comfort is een stuk minder geworden, maar 1 overeenkomst is er nog wel, ik heb nu weer een slagschip!
En voor wie het interesseert nu het geen XM meer is, het betreft een Volvo 960 2.5l 6 cylinder automaat, ambassador line.
en even ter herinnering, deze deed ik daarvoor weg…..
stom he…
Euh, rijdt die Volvo nu echt veel goedkoper dan de XM dan :
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
malle pietje schreef:Ik was een XM rijder, heb haar twee weken geleden verkocht om iets goedkoper te gaan rijden (veel km’s per jaar). Wat zuinigheid betreft valt het voorlopig tegen, maar hard gezegd heb ik er nu nog even geen spijt van. Ok, na de hoeveelheid tijd, liefde en geld die erin is gestoken mis ik r wel natuurlijk en ook het comfort is een stuk minder geworden, maar 1 overeenkomst is er nog wel, ik heb nu weer een slagschip!
En voor wie het interesseert nu het geen XM meer is, het betreft een Volvo 960 2.5l 6 cylinder automaat, ambassador line.
en even ter herinnering, deze deed ik daarvoor weg…..
stom he…
Wacht maar…. tot ie stuk gaat… dan zou je willen dat je nog XM reed….
Wat een rampenkar, onderdelen onbetaalbaar, en op de sloop niet te vinden…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:
Wat een rampenkar, onderdelen onbetaalbaar, en op de sloop niet te vinden…..
Hmm nee voor de XM is dat idd stukken beter, haha
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
zoek maar eens een XM serie 2 TCT VSX op de sloop, niet te vinden
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
De mechanische, hydraulische en electronische onderdelen zal het een rotzorg zijn of het een VSX uitvoering is of niet en andersom geldt dat net zo voor de VSX elementen. Dat maakt het zoeken weer een stuk makkelijker
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
1989: Ik ben 9 jaar en we toeren thuis rond in een BX. Dat was een 14re uit ‘84 en tevens 1ste Citroën bij ons thuis. M’n pa spot z’n eerste XM en ruilt de BX in voor een 2-liter carburateur. Dat was zo’n opgewaarde 2-liter die nog in de cx diende en in een helemaal leeggeplukte xm werd gelepeld. Maar die vering.. wat een comfort!!
2001: Diezelfde XM staat al jaren trouw voor de deur zonder noemenswaardige problemen maar dan slaat het noodlot toe. Een piston schiet af op een km van huis. Hij zou nooit meer rijden…
Na een C5 te gaan bekijken, komt m’n pa thuis met .. een XM Deze keer een 2.1 Diesel in Luxury afwerking. Schitterend onderhouden, 100000km, open dakje, mooi zwart interieur (ipv het lelijke grijs in een Seduction).
Ik ben ondertussen net van school af, heb een leuke job en zoek een auto! Beetje twijfelen aan een Xantia VSX, maar dat is toch niet hetzelfde.. Op het internet kom ik een 2.1 TD tegen in Pullman afwerking. Meteen gaan kijken (met de XM van m’n pa natuurlijk ) Wat een machine! Ze had alles, enkel de lederen stoelen ontbraken.. De vonk sloeg meteen over en een stevige onderhoudsbeurt, wat nieuwe filters en 2 nieuwe bollen later stond ze voor de deur. M’n eigen XM!! Groot geworden in zo’n auto, geen moeilijke keuze dus!
Na twee jaar en heel héél veel kilometers voor het werk heb ik haar met spijt in het hart weggedaan. Op het einde braken hogedrukleidingen van de ophangen door.. Iedere 3 à 4 maand toch minstens eentje.. Het zorgt in ieder geval voor heel wat aandacht wanneer je met 120kph LHM over het wegdek spuit, ramen en deuren glanzend van de olie. Ook de dieselpomp begon te lekken en de koppeling was aan vervanging toe..
2003: Ze werd vervangen door een Xsara. Een van de laatste reeks, een leuke 2-liter HDI in Exclusive kleedje. De km’s en diesel betaalde het werk inmiddels dus ik moest me maar es terug betrouwbaar gaan verplaatsen. Goeie auto, niets verkeerd, ophanging ok in vgl met ‘n G*lf of Astra, maar geen HP.. Nauwelijks 3 maand later had ik de CX van m’n maat overgenomen. Een dikke 2.4 en een Pallas
2006: We veranderen van job en de Xsara die gaat de deur uit, wegens heel wat minder af te leggen kilometers! (Moest iemand ze nu nog willen kopen… ) De CX wordt vervangen door een ouder exemplaar met gasinstallatie en volgt de Xsara op als dagelijkse auto!
Maar euh.. die advertenties van XM’s die volg ik nog steeds op de voet. Vroeg of laat komt er ook weer een XM Serie 1 voor de deur staan!!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
33ºC
mooie kleur!
euh, voorlopig is ie goedkoper dan de XM, al is het alleen al voor het verbruik van 1:12 benzine naar 1:6,5 gas, scheelt voorlopig 120euro per maand. Onderhoud, tja, dat zou best eens lastig kunnen worden. Gelukkig heeft ook volvo een forum en kan je daar nog wel wat onderdelen of adressen vinden. Overigens heb ik voor de XM misschien 2 keer wat van de sloop gehaald, de rest kocht ik altijd nieuw bij Brezan. Het onderhoud voor de XM bedroeg over 60.000km €1450,-, hopelijk wordt dat voor de volvo niet veel meer!
Hij rijdt goed en inderdaad, een briljant geluid! De draaicircel is ook wennen, minder dan 10 meter.
Gelukkig is het citroen-forum een stuk actiever en bovenal veel gezelliger dus dat geeft me genoeg redenen op de hoogte te blijven van het wel en wee van jullie (ons) citroen liefhebbers! Nu nog hopen dat de nieuwe eigenaar ook de weg hiernaartoe vindt!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Boten Anna :cx
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Geeft niks, is nog altijd logischer dan een AX die Lisa heet ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Off-topic: hier hebben we een mooi topic voor nl.:
Hoe heet jou auto?
Maar kort samengevat:
McDean noemt zijn BX Tessa om het een 14TE is, waarna ik mijn BX 16Soupapes Sofie had vernoemd.
Bij de AX was dat wat lastiger maar kwam ik uit op: Lisa AX…
En ik heb verder geen slechte herinnering aan die naam dus…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hallo, ook ik rij een XM VCT 2 Turbo: een waanzinnige goede reiswagen die mij elke week ongeveer 600 km p/w over de wegen zoeft. Deze wagen is ronduit fantastisch.
Alleen de brandstof is momenteel pijnlijk, iedere week rond
de € 70.— . Maar het is het waard.
Voor mijn XM heb ik al vele citroëns versleten o.a.: AK 400, Eend 2x:
Visa club 3 x: BX: CX: toen vreemd, om vervolgens een mooie xm aan te schaffen.
En nog een iksemmer hier
Sinds kort in het bezit van een groene 2.0i 16v. Deze heeft inmiddels het stokje over genomen van de BX voor mijn Woon-Studie/Werk verkeer.
meld zich even…. met een Type 2 2.0i 16v Sx via het forum gekocht.
Heerlijke reiswagen. vanmorgen vertrokken om koffie te drinken op de champs L ‘yssee, bij de fontijen van de EIffel toren in het gras t eliggen en nu weer terug
Enige minpuntje van de reis…
Kreeg ergens op de payage terug naar huis een flits Vol in m’n bakkes met iets van 145-150 op de teller…. Je mocht er 130…
Zouden die franssen een hollander in een Xm matsen of gana ze m’n deurmat vinden
Overigens. In heel parijs welgeteld 3 Xm’s geteld.
een turbo saté
een V6 in zwaar stadsverkeer, lees “frans golfballetje”
en nog een V6 in de garage bij Saint Michel… en laat er precies aast die V6 nog een plekkie vrij zijn… Ben er maar naast gaan staan, konden ze weer ff bijkletsen…
oh ja, het verbruik.
Heen rit continu 140 + stadsracerij in parijs: 12,3 km per liter
Terug weet ik nog niet…