2 van de 2
 < Vorige 1 2

Het rode mistachterlicht…
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 22 december 2006 01:39 AM
  [ # 16 ]

Ik gebruik mijn mistlamp voor de reserve zekering en reserve pit onderweg. Mijn oude 205 heeft zelfs geen achteruitrijlamp welk werkt ivm een defecte schakellaar…. Dat schept wel vaak verwarring als je ineens achtuitrijd….x

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2006 09:38 PM
  [ # 17 ]

ik gebruik mijn mistachterlicht alleen wanneer dat nodig is, en toegestaan is.

het bied voor mijn geen enkel voordeel om hem te gebruiken wanneer dat niet nodig is..

en snap ook niet dat je met dat licht aan kan rijden, terwijl het niet je bedoeling is…
er gaat toch een lampje op je dash branden Confused

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 december 2006 09:48 PM
  [ # 18 ]
arjan_verkade schreef:

en snap ook niet dat je met dat licht aan kan rijden, terwijl het niet je bedoeling is…

Mwah, bijv in de meeste slopels Surprisedops:  zit ‘t knopje met controlelampje precies bij je knie en stoot je ‘t aan als je instapt… Rolling Eyes

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2006 09:49 PM
  [ # 19 ]
beerpeet schreef:
arjan_verkade schreef:

Mwah, bijv in de meeste slopels Surprisedops:  zit ‘t knopje met controlelampje precies bij je knie en stoot je ‘t aan als je instapt… Rolling Eyes

ik snap ook niet waarom je slopel rijdt Very Happy Wink

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 december 2006 09:53 PM
  [ # 20 ]
arjan_verkade schreef:

ik snap ook niet waarom je slopel rijdt Very Happy Wink

Ikku niet hoor! Shocked Maar ik zal niet uitwijden over bepaalde niet nader te noemen personen waarvan ik me ooit heb laten wijsmaken dat ‘t familie is… Surprisedops:  Wink

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 22 december 2006 10:26 PM
  [ # 21 ]
citroenc2 schreef:
patje74 schreef:
citroenc2 schreef:

ze zijn toch wel erg handig in de mist en regen vind vooral in de ardennen worden ze regelmatig gebruikt Wink

In de regen? Je kan hem bijna niet verkeerder gebruiken als in de regen!

Het mag niet, en is tevens erg gevaarlijk wegens de verblindende weerspiegeling op het natte wegdek.
Het mag dan ook weer wel bij hevige sneeuwval en hagel.

ik heb het over in de ardennen daar rijd men iets anders dan dat men hier doet Wink

Ik zal het je nog sterker vertellen: In België noemen ze zicht van 200 meter al “mist” en ben je verplicht je mistachterlicht aan te doen. Ook bij hevige regen of sneeuw ben je het in België verplicht.

Daar komt nog eens bij dat ze die ondingen bij elke wagen - ongeacht bouwjaar - retro-actief verplicht hebben gesteld.

De beste oplossing voor het mistlampen-probleem is enkel bij zeer nieuwe wagens ingebouwd: Een schakelaar die zichzelf uitschakelt als je de motor afzet. Voorkomt een hoop ergernissen.

Profiel  

hasimera
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 22 december 2006 10:56 PM
  [ # 22 ]

Het meest irritante en nutteloze iets op een auto.
Ik heb liever een sigaretenaansteker die ik nooit gebruikt dan een mistachterlicht.
Zelfs in je vrachtwagen hoog en droog heb je last van die dingen.
Ze worden soms al aangezet als er een beetje ochtenddamp waarneembaar is.
Mensen gaan er ook op rijden in de mist.
Blijven hun voorganger volgen alleen maar op die mistlampen.
Omgeving wordt vergeten.
Gevolg….... gaan te hard rijden.
Afschaffen dus. Nooit harder rijden dan je kan waarnemen om af te remmen.
NADENKEN DUS. Evil or Very Mad
Of overdrijf ik nu Wink

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 december 2006 11:02 PM
  [ # 23 ]
hasimera schreef:

NADENKEN DUS. Evil or Very Mad
Of overdrijf ik nu Wink

Nadenken, anticiperen, rekening houden met je omgeving en omstandigheden, laten merken wat je gaat doen… Allemaal van die dingen die best mogen al lijken veel mensen te denken van niet…  Wink

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 23 december 2006 01:57 AM
  [ # 24 ]
Daffodil31LE schreef:

De beste oplossing voor het mistlampen-probleem is enkel bij zeer nieuwe wagens ingebouwd: Een schakelaar die zichzelf uitschakelt als je de motor afzet. Voorkomt een hoop ergernissen.

en wagens als je de lichten uit zet ook automatique de mistlamp uit zet Twisted Evil

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook