2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Jdt zijn TZI automaat! (update: lek drukregelaar opgelost!)
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 23 december 2006 02:19 PM
  [ # 16 ]
Harm schreef:

Stelletje handelaars!


relaxt toch Very Happy haha

leuk wagentje trouwens, ook niet zo heel duur geweest zo te zien, maar zoals altijd bij een BX ook alweer een klein waslijstje met zaken aan gedaan.

Goeie prijs-kwaliteit verhouding dus als ik me niet vergis Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 24 december 2006 11:21 PM
  [ # 17 ]

Zo, weer een update! De accu is exit, daar komt een nieuwe voor in de plaats Wink De accu wou gewoon niet meer laden, stond enkel maar te koken.

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 25 december 2006 11:53 AM
  [ # 18 ]

Hey Jan,

Ik heb dezelfde motor….kun je me eens precies zeggen waar die massacontacten zitten onder de kap?

Lijkt me geen slechte zaak deze bij ook eens schoon te maken Wink

Daarbij heb ik de rest van de week (op een sloopmeeting na) niet bijster veel op het programma staan…

Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 25 december 2006 03:36 PM
  [ # 19 ]
marx-7 schreef:

Hey Jan,

Ik heb dezelfde motor….kun je me eens precies zeggen waar die massacontacten zitten onder de kap?

Lijkt me geen slechte zaak deze bij ook eens schoon te maken Wink

Daarbij heb ik de rest van de week (op een sloopmeeting na) niet bijster veel op het programma staan…

Marc

Bovenop de versnellingsbak en aan het chassis (achter de accu aan de zijkant).

Weer een kleine update: Ik heb vandaag even alle defecte lampjes vervangen en de clipjes die de vertilatieroosters op hun plaats houden verbogen zodat het weer blijft zitten. Nu kan je tenminste ook in het donker zien wat de stand van de pook is en de kachel bediening is ook weer verlicht Smile

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 26 december 2006 06:06 PM
  [ # 20 ]

Zo vandaag de km-teller aangepakt, het volgende deeltje bleek de boosdoener dat de dagteller niet meer op 0 wou gaan:

Het omcirkelde pootje was afgebroken (zie rechtse), het was een vrij simpele ingreep om deze uit een werkende teller te halen. (altijd handig om een paar tellers op de plank te hebben liggen Cool )


Bij het uitbouwen brak ook nog het plastic gedeelte van de tellerkabel af, maargoed dat was dan ook te verwachten. Dat wil erg makkelijk breken na 13jaar.

Maargoed de teller werkt dus weer naar behoren Wink

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 26 december 2006 07:46 PM
  [ # 21 ]

Goed bezig Jan!

Nog bedankt voor die massa tipjes, 2de kerstdag, geen r**t te doen dus heb me maar met de bx ge-ammuseerd en zowaar ik bespeur verbetering Wink

Tevens ook maar geleik de massa kabeltjes aan de achterlichten meegepakt en die leiden ook geen eigen leven meer Rolling Eyes

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 02 januari 2007 07:10 PM
  [ # 22 ]

update:

Vandaag een nieuwe accu gehaald/geplaatst (60Ah) en het olie vulstuk + slangen ontdaan van de mayo (filters schoongemaakt e.d).

Ook nog de drukregelaar schoongemaakt aan de buitenkant om nou eens goed te kunnen zien waar de lekkage vandaan kwam, het bleek de o-ring te zijn van het kapje van de “maximum druk veer”. Hier ook dus maar een nieuwe ingestoken met veel pijn en moeite (leuk hoor zo’n veer terugdrukken als je onder de auto ligt #-o ), het was de moeite waard wat het lekken is gestopt =D>

Volgende keer retourleidingen + tellerkabel Smile

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook