Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Hadden we voor 2 weken terug nog een stuk van mijn retourslang er afgeknipt en opnieuw op de hogedrukregelaar gezet. Ligt er nu weer een plas onder de auto. Nou ja plas een paar druppen. Hij is dus weer lek. Of hij zit er niet goed omheen. Ik zal toch eens kijken of er een stuk tussen moed. Heb nog wel een dikke benzine leiding liggen en een verlengstuk. Ik denk dat hij er niet helemaal goed omheen zit. Ik zal nog wel een kijken wat ik op korte termijn er aan kan doen. Tis wel weer jammer Ik weet ook wel dat het een lapmiddel is maar ja…......
ik begin nou te denken dat die slang gewoon bros is….....
oftewel d’r zitten haarscheurtjes in welke door het trillen/schudden van de moter steeds groter worden met als gevolg dat ie weer lekt….......
als je er een pijpje induwt ben ik bang dat ie op den duur weer gaat lekken…
maar ja; wat baat niet dat schaad ook niet… alhoewel weer ops: een plasje onder de xantia
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
ah….......kijk, valt het eindelijk eens mee
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
tot vlak voor het breekmoment.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ok gister een nieuw stuk slang ertussen gezet. HEt is een beetje ANWB stijl en uiteindelijk zal er een hele nieuwe slang op moeten. Nu leek het erop dat de slang niet lek was maar het kunststof potje dat onder de hogedrukregelaar zit dat hij daar op lekt. Deze kan je eraf halen.
Een paar vragen:
* Kan het voorkomen dat hij hier op lekt?
* Zit hier dan een pakking tussen of een rubber ring?
* De retourslang is dit een beetje zelf te vervangen?
Ik hoop dat iemand weet wat ik bedoel en mijn vragen kan beantwoorden
Foto’s volgen later
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Vanmorgen samen met Citroen23 naar Joure gegaan voor een HD regelaar. Die van mij moest dus echt ergens lek zijn. Gelukkig waren er nog Xantia’s genoeg. Ik heb er nu een van een 1.8 en hij draai weer als vanouds. Nu maar hopen dat de straat schoon blijft.
Die ik had leek net alsof er op de dikke hd leiding geen rubbertje zat. Ik weet niet of het hier aanlag, want hij lekte alleen maar bij stilstand heel veel. Niet echt met draaiende motor. Ik wacht het maar weer af. Het ziet er goed uit in ieder geval