En hij is losgekomen. Ik heb nog 2 foto’s gemaakt.
Op de ene foto zie je dat de fuseekogel bijna los komt en op de 2e is de draagarm gedemonteerd.
MAARRRR ... Wat mij opviel is dat van de oude fuseekogel het deel wat vastgeklemt wordt groter is dan die van de nieuwe, is dat een probleem?
En EDIT: Ik denk dat ik zelf al weet hoe dat komt. Ik heb de fuseekogels even naastelkaar gelegt en ik zie dat bij de een het rubber ook hoger zit als bij de ander. Oftewel, bij montage zal het rubber van de nieuwe nog naar onder schuiven zodat het weer op hetzelfde neer komt. Correct toch?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
K.t man!
Jos van der Voort
ZX-Cruiser schreef:Nee helaas vrees ik dat je een 18mm fusseepen hebt op de nieuwe kogel, terwijl je een 16mm nodig hebt. Dat wordt dus terugbrengen.
Op nieuwere auto’s zoals de Berlingo zitten dus die 18mm pennen, voor de rest zijn ze hetzelfde.. heb ooit ook de verkeerde gekocht.
Dit is de code van de fuseekogel die ik nieuwe heb: QSJ1294S. Ik heb op internet al proberen te zoeken of dit nou een 16 of een 18mm pen is, maar ik kan tot dusver niets vinden. Misshien dat jullie kunnen helpen? Zodat ik wat zekerheid heb voordat ik met de fuseekogel terug ga.
Voorbaad dank
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Als ik de beide fuseekogels opmeet zijn ze op het bovenste punt idd verschillend van maat. 16mm de oude, en 18mm de nieuwe.
En het rubber van de nieuwe is ook simpel naar beneden te drukken zodat ze toch wel weer aardig op elkaar lijken op een extra gleufje na.
Maar dat diameter verschil van de top van de fuseekogel is dus niet goed?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Dan hoop ik woensdag terug te gaan.
# ik heb inmiddels de juiste fuseekogels
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop