1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Aangehouden ...
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 22 december 2006 10:11 PM

“Goedendag meneer, u viel op met uw langzame rijgedrag.”

Dat waren de woorden van Ome agent. Ik was lekker bezig in de Visa, dacht ik laat ik maar eens ff touren door het dorp. Het dorp is mooi versierd dus ik reed overal met een slakkengang. Dit alleen maar door de straatjes langs de woningen hoor.

Op een gegeven moment ziet ik steeds een blauw lichtje in mijn spiegel. Dat zal wel een taxi wezen dacht ik. Maar voor de zekerheid even de gordel om. Ik reed op zijn hoogst 5 km/h en door het prutsen in de auto was ik de gordel vergeten.

Tot ik 2 woorden kon lezen in de spiegel. “Stop Politie”. Verrek!! Ik viel op vanwege mijn rijgedrag, die scheen erg langzaam te wezen.

Meneer de agent vroeg mij om alle papieren. Dat had ik. Rijbewijs had ik niet bij mij, zat in de andere broek. Dus ook geen id bij de hand. Verder brandde er een lichtje van mijn mobiel. Daar viel de politie agent over. Maar die was ik vergeten uit te zetten: “U weet wel meneer, een oude auto zonder binnenverlichting he!”. Ik was het vergeten uit te knippen.

Gelukkig kreeg ik geen boete. Dat was wel erg zuur geweest.

Na een alcoholtest mocht ik weer gaan. Er werd me nog veel rijplezier in deze oude Visa toegewenst.

Totaal overrompeld, ik had dit nooit verwacht. Pakken ze een slome Visa, ga achter die snelle Golf 2 GTI’tjes aan! Maargoed, wel goed dat ze boel in de gaten houden, dat wel..

Wat jullie citroscheurderts?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 22 december 2006 10:18 PM
  [ # 1 ]

tsja… de laatste keer dat ik aangehouden werd mocht ik me ook meteen verder laten rijden Laughing
Dan heb jij toch het betere alternatief dacht ik zo Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 22 december 2006 10:19 PM
  [ # 2 ]

Het enige wat ik te zeuren heb is dat je je gordel om had moeten doen Wink

Maar ik vind het wel leuk dat ze verder niet zo moeilijk deden. Gewoon effe tjekken of je geen dronkelap bent (zou kunnen, wie rijdt er anders met 5km/u behalve jij ? Wink ) en verder niet zeiken.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 22 december 2006 10:24 PM
  [ # 3 ]

Een welbekend lid van de bx-club is al eens kilometers achternagezeten in z’n sport door een politieauto die maar niet actie ondernam, bij een tankstation stopten ze achter hem en vroegen of de BX sport waar ie mee reed een met of zonder turbo was….

Emiel

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 22 december 2006 10:52 PM
  [ # 4 ]
BX19trs schreef:

Een welbekend lid van de bx-club is al eens kilometers achternagezeten in z’n sport door een politieauto die maar niet actie ondernam, bij een tankstation stopten ze achter hem en vroegen of de BX sport waar ie mee reed een met of zonder turbo was….

Emiel

iets met een 2 liter motor zeker Laughing kan me de verbazing van de agenten ook wel voorstellen, met een 20 jaar oud hok zo kunnen kachelen Laughing dat verdient geen boete maar een ereprijs Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 22 december 2006 11:35 PM
  [ # 5 ]

Ik heb nog nooit agenten zo naar mijn auto zien kijken als een paar minuten geleden… door die nieuwe velgen zal ik wel opvallen Laughing

Waarom wordt er trouwens altijd afgegeven op de Golfjes GTI?

Net had ik nog een bijzonder voorval waarbij het rustige rijgedrag van een golf GTI me geholpen heeft een bumperklevende Mercedes klem te rijden,  met een goedkeurende duim van de Golf rijder Cool

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27934

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2006 11:47 PM
  [ # 6 ]

of je nu veelste snel gaat of veelste langzaam, dan val je nu eenmaal op Wink
vergeet niet dat mensen die erg langzaam rijden, ook erg dronken kunnen zijn Wink

dus ik zou het je niet aantrekken, gewoon een controle Smile

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 23 december 2006 02:08 AM
  [ # 7 ]

ik tegengehouden met de C15, actie om inbrekers te klissen
“goedenavond, papieren, bla bla, mogen we even in de koffer kijken?”
ik had er een grote takkenschaar in liggen want was die dag bij mijn moeder wat klusjes gaan doen Shocked gelukkig lagen er ook nog wat takjes bij in zodat mijn verhaal wel kon kloppen Twisted Evil

ik tegengehouden met de Berlingo, actie om inbrekers te klissen
“goedenavond, papieren, bla bla, mogen we even in de koffer kijken?”
ligt er toch een groot breekijzer, accuboormachine, slijpschijf en nog veel gereedschap in want was die dag bij mijn broer gaan klussen Shocked
slik
“u woont om de hoek?” ja “goedenavond”  Shocked  Twisted Evil

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 23 december 2006 04:18 PM
  [ # 8 ]

Ach ja, aangehouden worden…. Ooit reed ik met mijn ZX gigantisch door rood op een druk kruispunt in Hoorn. Ik dacht namelijk dat ik het stoplicht patroon wel kende en verwachte groen te krijgen, waarom dan remmen dacht ik zo. Tuurlijk had ik de politie-auto al gezien die rechts op dat kruispunt stond en wel groen kreeg. Ik ben direct maar gestopt aan de kant, pakte mijn papieren en stapte al uit om de agenten op te wachten. Die stopten inderdaad en vroegen waarom ik zo opvallend door rood reed en waar ik vandaan kwam. Tja de plaats Anna Paulowna maakte zeker indruk (ach een aardige onschuldige boer uit een dorpje die nu in de GROTE STAD is). “Niet meer doen hoor” zei oom agent. “Ja mijnheer”, zei ik zeer schuldbewust.
Dat scheelde me weer wat poen…...gelukkig!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 945

Gepost: 23 december 2006 04:45 PM
  [ # 9 ]

Ik ben nog nooit aangehouden met de visa. Zelfs een keer toen er een uitgebreide controle was en iedereen aan de kant werd gehaald mocht ik doortuffen. Ziet er te braaf uit zeker zo’n meisje in een visa. (overigens ben ik ook wel braaf want heb alles bij me en altijd gordel om)

Je kunt trouwens wel een boete krijgen voor te langzaam rijden dacht ik, of is dat alleen op de snelweg?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27934

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2006 05:38 PM
  [ # 10 ]
Caroline81 schreef:

Je kunt trouwens wel een boete krijgen voor te langzaam rijden dacht ik, of is dat alleen op de snelweg?

op de snelweg geld een verplichte snelheid van minimaal 80 KM/h.
als je normaal langzaam rijdt zal je denk ik niet zo snel een boete krijgen.

als je te langzaam rijdt kan je wel een boete krijgen, onder het mom dat je het verkeer ophoud.
en dan moet naar mijn idee vaker gebeuren, als het druk je moet je je gewoon aanpassen en goed met het verkeer meerijden Wink

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 23 december 2006 05:44 PM
  [ # 11 ]

minimum snelheid is toch 60?

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 23 december 2006 06:16 PM
  [ # 12 ]
Simpele Ziel schreef:

minimum snelheid is toch 60?

Er is alleen een minimum constructie snelheid. Je mag dus langzamer. MAAR, er is ook een artikel dat je het verkeer niet in gevaar mag brengen en als j 20 gaat rijden op de snelweg terwijl daar geen aanleiding toe is, dan kunnen ze je op grond daarvan wel bekeuren.

Ik ben een keer in Belgie aangehouden toen ik een weekendje ging wintersporten met een collega en zijn vrouw. Het bleek een vliegende drugsbrigade te zijn: we konden na het laten zien van de papieren en de inhoud van de kofferbak snel weer door. 5 minuten later hadden ze een oud frans peugeotje 205 vol met jongelui te pakken.

Verder ben ik eens aangehouden door een agent die meende indirect te kunnen constateren dat ik door rood licht zou hebben gereden. Zijn licht ging op groen en ik kwam vanuit een andere richting het kruispunt over. Hij was even vergeten dat het stoplicht vrij ver voor de kruising staat en het dus ook even duurt voor dat verkeer het kruispunt zal oprijden. Ik ging nota bene niet eens door oranje: echt nog vol groen. Ik kreeg eerst onder hevig protest een bekeuring. Later werd die alsnog kwijtgescholden omdat de agent zijn lezing niet hard kon maken. Wel was ik blij dat ik de net aangeschafte auto net 2 dagen weer APK gekeurd was. Anders had ik daarom nog wel genaaid kunnen worden.

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 23 december 2006 06:22 PM
  [ # 13 ]

mag ik iedereen in dit topic erop wijzen dat wanneer je wordt aangehouden je mee gaat naar bureau…

wat jullie is overkomen heet staande houding, even wat anders Wink

Profiel  

citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 771

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 23 december 2006 06:24 PM
  [ # 14 ]

Ik ben van de week in mijn Berlingo nog aangehouden en een bekeuring gekregen omdat ik geen gordel omhad evil

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 23 december 2006 06:25 PM
  [ # 15 ]

ik ben erg vaak staande gehouden (meestal semi terecht Wink ) maar een keer was wel erg vreemd, ik voegde in met de CX GTi, dus dan rust je eventjes met de vinger op de satelliet, zodat je (een keer) knippert. Dat was volgens agent motormuis niet voldoende: “iemand die met z’n ogen knippert zou het kunnen missen”

gelukkig geen bon; ik knalde ook gelijk van rechts naar helemaal links, gaat met een GTi vrij vlot van 70-120km/h…maar hij moest dus rechts over de vluchtstrook een vrachtwagen inhalen om uberhaupt bij mij in de buurt te komen…mafkees.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook