51 van de 224
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »

CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Gepost: 20 december 2006 09:15 PM
  [ # 751 ]
sans-pareil schreef:

Hmmm, bericht is binnen over de witte ambu. Op zich valt het gebeuren met de motor nog wel mee, maar voor de rest is de auto tamelijk versleten. Het lijkt er op dat we het hier toch over een sloper hebben. Het polyester dak en achterklep haal ik er denk ik af, want het is wel heel handig om een grijs kenteken van een andere break te kunnen maken, verder heb ik dan iig wat goede banden, koplampen, en er zal hier en daar nog wel wat bruikbaars opzitten, maar het is wel jammer, voornamelijk vanwege de vertraging die het allemaal oplevert, heb zo langzamerhand echt wel een vervoermiddel nodig waar het een en ander in kan.

Met de prestige gaan we in Rotterdam zitten om er aan te sleutelen bij een sleutelclub aldaar.

Leuk dan kan ik em eens bewonderen. Ga je naar de garage/sleutelclub van Niels onder aan een de Benedenderijweg (Tristanweg??) in Oud-IJsselmonde?

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 20 december 2006 09:26 PM
  [ # 752 ]

zit wibe moll daar ook nog bij ?

Daar heb ik mijn prestige van gekocht namelijk

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

Gepost: 20 december 2006 09:31 PM
  [ # 753 ]

Volgens mij wel.

...dan denk ik overigens dat ik nog wel ergens een foto van je Prestige heb van voor de restauratie…zal eens zoeken…

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 december 2006 09:56 PM
  [ # 754 ]

Ja, de club van Wibe… hoe die ook heet…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 20 december 2006 09:58 PM
  [ # 755 ]

heb nog een vrijwaringsbewijs voor m liggen, zal eens een keer binnenvallen, kan ie zien wat ervan geworden is,

@ citroen AZU, dat zou wel leuk zijn, ben zelf al mn fotos van voor en na kwijt…........ Sad

maar we gaan offtopic

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1356

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 20 december 2006 10:08 PM
  [ # 756 ]
T(h)ijs schreef:
sans-pareil schreef:

Ik ben zelf iig voor een 5-bak, en mogelijk dat we motorisch ook nog een paar dingetjes wijzigen (past dat een M25/666? Wink).

Als je creatief met de aandrijfassen om kan gaan moet dat best passen denk ik. Maar de 5-bak van de M25/666 is nooit geleverd in een smalspoor, dus das wel een probleem.

Een M25/666 met bijbehorende bak monteren in een smalspoor CX is geen probleem alles past, het enige knelpunt is de intercooler monteren, hier is namelijk geen plaatse voor als je het deftig wil doen.
De 5 versnellingsbak van een smalspoor is buitenkant gelijk aan de breedspoorbak het verschil zit enkel in de aandrijfassen,neem gewoon assen van een smalspoor 5-bak CX of maak van van de serie2+de smalspoor assen een passend stel dan heb je de versterkte tripoide huizen.

sans-pareil schreef:

Hmmmm… maar eens even kijken… misschien spruitstukken van een gti t op de 2400i motor… weet iemand of dat past? Compressie is laag zat op zich…

Zou best kunnen passen,maar volgens mij geraak je niet ver met die combinatie, het onderblok van de Turbo motor is versterkt en voorzien van een oliepomp met meer debiet voor de turbo ook zijn er bevestigings punten bijgekomen voor deze.
M.a.w. het is wel werkend te maken maar de motor zou het niet lang volhouden vooral door onvoldoende oliedruk+ de zwaarderbelasting.

Leuk projekt allesinds Very Happy

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 21 december 2006 12:25 AM
  [ # 757 ]
trxke schreef:

De 5 versnellingsbak van een smalspoor is buitenkant gelijk aan de breedspoorbak het verschil zit enkel in de aandrijfassen,neem gewoon assen van een smalspoor 5-bak CX of maak van van de serie2+de smalspoor assen een passend stel dan heb je de versterkte tripoide huizen.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook met mijn opmerking over die bak Smile Enige wat niet past zijn de assen. Maar idd, pak andere of maak ze desnoods custom als je toch goed bezig bent. Maar jij weet dan vast beter of er verschil in sterkte zit qua GTi T2 assen en normale assen?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 december 2006 01:11 AM
  [ # 758 ]

Hmmm, volgens het turbo charging boekje zijn ze ‘heavy duty’. Maar goed, M25/666 wordt het dan dus lijkt mij Wink. Intercooler valt wel wat op te verzinnen lijkt mij. M25/662 mag natuurlijk ook wel, maar ook dan wil ik toch wel een intercooler….

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 21 december 2006 02:20 PM
  [ # 759 ]

Goed, heb de prestige vanochtend naar Ijsselmonde gekard onder eigen kracht. Constateringen - het ding rijdt helemaal prima, en er zit een niet originele bak in. Met 90 op de teller rijd je 120-130 ongeveer… een zeer groot verschil. En ik maar denken dat ik langzaam reed… ik had al een beetje een vermoeden, maar dat het zoveel scheelde. Trekt natuurlijk van geen kant met zo’n lange bak, maar hij rijdt wel lekker.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 december 2006 12:34 AM
  [ # 760 ]

Misschien is dit iets voor jou sans-pareil Smile

APK tot 13 jan 2007.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 23 december 2006 02:34 AM
  [ # 761 ]

Shit, weer een Wink. Nee ik laat het even. Ik heb nu de C15, vandaag nieuwe blokken en schijven er onder geklust voor. Er komt denk ik nog iets van een C25, en als de rode Ambu er is, dan verkoop ik de C15 denk ik weer, tenzij mijn zakelijke behoeften zijn veranderd tegen die tijd. Morgen maar die witte ambu naar rotterdam zien te krijgen.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 23 december 2006 10:09 PM
  [ # 762 ]

Goed, de witte ambulance is een CX break cabrio projekt geworden. Denk dat Thijs zo wel wat fototjes heeft.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 december 2006 10:36 PM
  [ # 763 ]

Jap, ter lering en vermaeck.

Met dak:

Zonder dak!

Ding was echt kas verrot. Kijk voor wat meer fotos op:

http://zever.dbsec.net/fotos/citroen/sans-pareil/

Enige wat er nog goed aan was was het subframe en alle ledingen. Zelfs IN de A-stijl was het gaar. Het ding viel van ellende bija uit elkaar Sad

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27929

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 december 2006 10:46 PM
  [ # 764 ]

dat is zeker rot… Shocked

ik denk dat er mensen zijn die blij waren toen ze onder de douche stonden Wink

zitten er nog wel beetje bruikbare delen aan?
als er toch een CX gesloopt wordt, dan maar zoveel mogelijk gebruiken wat nog goed is.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten

Gepost: 23 december 2006 10:55 PM
  [ # 765 ]
arjan_verkade schreef:

ik denk dat er mensen zijn die blij waren toen ze onder de douche stonden Wink

zitten er nog wel beetje bruikbare delen aan?
als er toch een CX gesloopt wordt, dan maar zoveel mogelijk gebruiken wat nog goed is.

Neuh ik heb enigzins gedeserteerd voor het smerige werk, enige die echt onder de douche moest was EJ.

Op zich, qua hydrauliek was alles te redden, alle leidingen etc was nog supernetjes. Eigenlijk alles behalve het interieur en het plaatwerk was in orde.

Profiel  

51 van de 224
« Eerste  < Vorige 49 50 51 52 53 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook