Hallo,.
Wie kan mij uitleggen welke sensoren ik moet hebben en waar ze zitten om de conventionele schakeling te vervangen met uitslaande metertjes..
Ik heb me al een slag in de rondte gezocht op het forum maar er word niet echt over een 1400 (Cannes)gesproken.
Meestal diesels en of carterpanplug mogelijkheden.
Ik weet dat ik de originele sensoren moet vervangen voor NTC sensors (had ook nog een nr voorbij zien komen)
Er zit bijvoorbeeld een lege pin (sensor) op het thermostaat huis..
Kan ik die vervangen voor een kvs sensor.?
http://www.mijnalbum.nl/Album=F3PAHNHI
Of moet ik bij de radiateur zijn..!?
Iemand die me een beetje duidelijk kan maken welke sensoren vervangen dienen te worden..!? (Om maar even bezig te blijven rond de feestdagen en toegewenst, uiteraard. .)
BVD..
Hallo Rob,
het gehele verhaal staat toch echt hier : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164882 omschreven
Allereerst moet je op zoek naar een GTI tellerhuis waar alle benodigde metertjes in zitten. Daarna moet je even bij de Brezan langs en die 2 sensors halen waarvan de nummers genoteerd staan in dat topic…..
Wat je ook kan doen is de meters ombouwen naar je huidige tellerblok zodat je in elk geval de goede kilometerstand hebt.
Lees dat maar eens goed door, staat gegarandeerd in hoe je het moet inbouwen. Ik heb die handleiding ook gebruikt en het staat er prima omschreven
Het enige nadeel (mijn mening) is dat de olietemperatuur sensor die in de carterpan gaat zijn werk normaal prima doet maar bv tijdens een regenbui niet de goede waarden laat zien…..maar dat heeft meer te maken met de plaats van de sensor.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ok,.. thanks,..
Daar staat inderdaad een bulk aan info, en ja misschien had die kop anders kunnen heten ja,.
Maar goed, ik vind het absoluut geen probleem om al die heerlijke problemen ..
maar ook de oplossingen daarvan (wel 100 gelezen) te lezen.
Maar effe voordat ik verder ga lezen, dacht ik eigenlijk nog om de olie temp meter naar de voorkant van het blok te verplaatsen waar normaal gesproken (dacht ik) de drukmeter op andere blokken zit aangesloten..net boven het oliefilter..
Tellerunits heb ik al..
Maar ik zal eerst een verder de verwijzing doorlezen..
thanks, marx-7
Bij mijn dieseltje ga ik nog ooit een GTi-carterpan monteren, dan zit de sensor op de plek die citroen er ooit voor bedoeld heeft. Aan de achterkant op het carter dus.