In het topic “Aankoopadvies ZX” is kantelende zuigers bij de 1.4i en 1.8i genoemd. Mijn ervaringen hiermee:
- Bij koude motor heb je er geen last van.
- Sinds ik het gasklephuis (uit een AX-GT) heb vervangen is het wat minder geworden. Heb heel even de gaskleppot.meter hierop vervangen door die van een 309, het plaatje (gaskleppot.meter) zag er goed uit, maar de motor maakte nogal een herrie/rauw geluid bij stationair lopen. Op de snelweg was de auto gewoon zuinig als gewoonlijk, alleen voor de stadritjes vroeg de motor meer brandstof. Heb toen de gaskleppot.meter uit de AX-GT weer gepakt en schoongemaakt met een gummetje en alcohol, motor liep hiermee weer rustig stationair.
- Momenteel tank ik V-Power benzine en hiermee hoor ik nauwelijks meer een rauw geluid van kantelende zuigers bij lage toeren.
Zou het dan toch met de verbranding, soort lichte vorm van pingelen bij lage toeren zijn wat de kantelende zuigers veroorzaakt?
Ik ga binnenkort weer lekker de goedkope benzine bij de witte pompen tanken, ben benieuwd of de kantelende zuigers terugkeren.
Nog meer mensen met soortgelijke of andere ervaringen/oplossingen hiervoor?
Als je alles schoongepoetst hebt en nu op andere benzine rijdt, moet je het spul weer eens schoonpoetsen en en op benzine uit die ‘witte pompen’ (wat is dat nou weer) gaan rijden. Dit om de invloed van vervuiling uit te sluiten.
Schijt aan originaliteit.
Heb ik al gedaan, ik ben later pas V-power gaan tanken en merkte toen pas dat het rauwe geluid van de kantelende zuigers zo goed als weg is.
Dus ik vraag mij af of het echt kantelende zuigers zijn of een soort pingelen?