Ik dacht vandaag maar eens mijn kleppen te moeten stellen, de laatste tijd loopt de dame op lpg soms onregelmatig en op benzine hield ze continu in bij het wat dieper intrappen van de gaspedaal.
Kleppen gesteld en bougies vervangen en toen de proeftest…...
Op benzine rijdt ze een stuk beter, loopt stationair mooi en houdt niet meer in maar trekt lekker door….maar….op gas…niets, nulla , riente ...dood….
Niet bij het starten…de startmotor doet zeer goed haar best…en de eerste keer liep ze heel even maar pruttelde dood….op benzine starten en rijden…overschakelen naar lpg….en dood…pruttelend tot niets…
Waar moet ik dit nu gaan zoeken….indicator schakelaar doet het goed..genoeg lpg in de tank…draden goed aangesloten…niet aangekomen…niet aan de verdamper gezeten…niet aan de draaiknop op de slang tussen de verdamper en cab. gezeten…. en toch lijkt het wel of de gas-toevoer niet plaats vind
help !...ik raak enigszins in een ernstige kerstdip…je begint met een verbetering en eindigt in een ...kerstdepressie…en daar zat ik al niet ver vanaf…
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Vaag verhaal: wat heeft kleppenstellen nu met wel of niet op LPG lopen te maken?
Tenzij ze veuls te strak staan…
Weet je zeker dat er LPG-toevoer is?
Heb je toevallig niets geraakt (lees: eens stekkertje van een relais getrokken) bij het de- en monteren van het kleppendeksel?
Bij mij lopen de koelleidingen over het kleppendeksel,dus heb je minder ruimte en is het altijd weer een geworstel om het spul gede- en monteerd te krijgen…
‘Spirit of avant-garde’
Ik weet t Pascal, daar begon ik ook al aan te denken…na het kleppen stellen ..zonder het luchtfilter geinstaleerd…liep de auto nog wel op lpg…mooi rustig ..na de volledige hetinstallatie…luchtfilter enzo…dus niet…..straks misschien het luchtfilter weer demonteren…en verder zoeken…eerst een paar kerstballen uit de boom trappen…wat agressieregulatie…toepassen
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hahaha..prachtig!
Fijne Kerstdagen kerl,en een gezond 2007….
Doe rustig an,de auto loopt niet weg
‘Spirit of avant-garde’
Nadat ik me aan de kerstballen heb vergrepen…weer bij mn dame te rade gegaan…probleem was het volgende: Ik had een aantal weken geleden op het uitstekende deel van mn luchtfilter een slang gezet ( die met het uiteinde naar beneden boog, langs de radiator) ter voorkoming van inwaaiende lucht..met het idee dat de dame hier prettiger van zou gaan lopen. Dit leek inderdaad eerst wat te helpen, nu ik vandaag de kleppen had gesteld. he tluchtfiulter erop, bleek dat het uiteinde van deze slang behoorlijk dicht zat…dus geen lucht ...dus ik was de auto aan het smoren. Maar nu na het kleppen stellen, wil de dame alleen maar lopen zonder deze slang, ze loopt nu mooi stationair en regelmatig…