Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik ben bezig met een nieuwe cilinderkoppakking te steken bij de 19TRS break van m’n broer.
Het betreft een 92er 1900 carburateur en ik heb een setje nieuwe Torx kopbouten.
Nu kom ik in de vraagbaak (olving) andere voorschriften tegen dan in de Haynes
Olving:
1é fase 60 Nm
2é fase losdraaien
3é fase 20 Nm
4é fase +300° (dit enkel met nieuwe torxbouten)
Vervolgens laten warmdraaien->2u afkoelen en fase 2 en 3 herhalen,dit is dus terug losdraaien
Haynes:
stage 1 6.0 kgf m
stage 2 (after slackening) 2.0 kgf m
stage 3:
Hexagon headed bolds +120°
Torx headed bolds +300°
Hier schrijft men dat de Torx bouten niet moeten nagetrokken worden, de Hexagon bouten moeten wel nagetrokken worden.
Het lijkt mij dat de Haynes de meest logische werkwijze omschrijft.
Graag jullie mening/tips enz…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Kijk ook eens Hier
In de algemene gegevens die ik je dan stuur vind je ook aanhaalmomenten voor de cilinderkop.
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ZX-Enschede schreef:Kijk ook eens Hier
In de algemene gegevens die ik je dan stuur vind je ook aanhaalmomenten voor de cilinderkop.
Je hebt pb
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.