ZX1.4i schreef:Ombouwen naar een Carburateur, heb je geen last meer van de kabelboom
Blok loopt inderdaad erg mooi, eerste paar minuten was het het roggel roggel
Maar gelukkig keek de vader van Arne niet ernstig en zei kalmpjes, de eerste paar minuten zeggen niets
Haha, spannend moment was dat idd. Voor ons tenminste, mijn pa geloofde het allemaal wel
Kabelboom is inmiddels gefixd. Temp. meter en lambda doen het. Hij loopt vrij goed, dus inrijden maar Alles weer checken na 1000 km
Because weight is just a waste of Fun
Wat ook bijzonder was dat er echt ruim 4L olie in de motor ging, in de boekjes staat 3,3 en 3,5 als je het oliefilter vervangt.
Blijkbaar blijft er dus nog altijd c.a. 0,5L in de motor achter.
Het kan overigens ook minder goed aflopen met een AX, zie Link
Mijn AX doet het ook niet 100% meer Mengsel is veel te rijk waardoor hij stotterd op constante snelheid en slecht stationair loopt
Is de koelvloeistof sensor wel goed, welke heb je gebruikt degene die op het revisie blok zat?
In dat geval, vervang deze eens door het exemplaar die op het andere blok zit.
Brand het MM-Lampje nog?
ZX1.4i schreef:Is de koelvloeistof sensor wel goed, welke heb je gebruikt degene die op het revisie blok zat?
In dat geval, vervang deze eens door het exemplaar die op het andere blok zit.Brand het MM-Lampje nog?
Er brandt niks en alles werkt. idd, mijn vader d8 ookal aan die temp. sensor. Die bedrading was ook slecht en mogelijk is hij door de sluiting overleden. Dit checken we morgen.
Ik denk niet dat de sensor is overleden, maar dat het een ander type sensor is.
Het blok dat je gereviseerde heb was voorzien van een carburateur, en je heb er nu injectie op gezet.
Kan zijn dat deze sensor niet de juiste (spanning) of andere info aan de ECU doorgeeft.
Vervang beide sensoren voor de zekerheid zou ik zeggen.
Zo te zien had sinterklaas wat vertraging…
Test
ZX1.4i schreef:master-arnie schreef:
Een herrie spruitstuk
Dat valt wel mee. Ben benieuwd hoe die bij jou past, iedereen heeft het er over slechte pasvorm bla bla bij mij schoof ie er zo op. En ben er nog steeds heel blij mee!!!
Ps. als je die voor bumper weg doet intresse hier!
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
Rooney schreef:ZX1.4i schreef:master-arnie schreef:
Een herrie spruitstuk
Dat valt wel mee. Ben benieuwd hoe die bij jou past, iedereen heeft het er over slechte pasvorm bla bla bij mij schoof ie er zo op. En ben er nog steeds heel blij mee!!!
Ps. als je die voor bumper weg doet intresse hier!
Ik heb voor de zekerheid dat middelste stukje va nde flens er al tussenuit geslepen. Ga hem er morgen eens op passen denk ik.
Ik heb wel diverse keren gezien dat dit spruitstuk slecht paste. Misschien hebben ze wat vernieuwingen doorgevoerd de afgelopen tijd. Tegenwoordig hoor je er niks meer over…
Wel een heel mooi stukje techniek.
Is het gepolijst staal, of roestvrijstaal??
Of verchroomd blik….
Waar koop je dit?
Test
Thijsvandebles schreef:Wel een heel mooi stukje techniek.
Is het gepolijst staal, of roestvrijstaal??
Of verchroomd blik….Waar koop je dit?
Hij is van roestvaststaal. Raceland verkoopt deze imitatie spruitstukjes die zijn afgeleid van het supersprint spruitstuk. Kwanta kosta 200 euries.