De titel zegt het al. Wat was er mis met vraag en aanbod?
Als ik op een omslachtige manier dingen wil kopen en verkopen,
ga ik wel naar marktplaats.
Test
Je slaat de spijker op z’n kop, wat mij betreft. Ik vind het er allemaal niet bepaald duidelijker op geworden sinds de komst van Citromarkt…
Volgens mij is er trouwens al een discussietopic over het begin van Citromarkt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
V&A is weer opengezet sinds de discussie over CitroMarkt. Die loopt afaik ook nog steeds. Weinig zinnig om daar een nieuw topic over te openen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:V&A is weer opengezet sinds de discussie over CitroMarkt. Die loopt afaik ook nog steeds. Weinig zinnig om daar een nieuw topic over te openen.
Oh, dat heb ik dus even gemist…
Nou, dan komt er vroeg of laat vast een mod dit draadje op slot draaien.
Tot die tijd kun je hier je gal spuwen.
Test
Re: Citromarkt?? Voor mij hoeft het niet…
Thijsvandebles schreef:De titel zegt het al. Wat was er mis met vraag en aanbod?
Als ik op een omslachtige manier dingen wil kopen en verkopen,
ga ik wel naar marktplaats.
Helemaal mee eens!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
T(h)ijs schreef:V&A is weer opengezet sinds de discussie over CitroMarkt. Die loopt afaik ook nog steeds. Weinig zinnig om daar een nieuw topic over te openen.
Ik hink een beetje op 2 gedachten. Eigenlijk functioneert vraag en aanbod best goed. De ruimte die het biedt voor discussie/vragen/etc. is soms juist wel prettig en soms vervelend. Opmerkingen als “veel te duur” of “ik bied 50 EUR” of “ik wou dat ik het kon betalen” heb je meestal weinig aan. Megoed, meestal wordt de echte ruis er wel door de mods uitgehaald (wat wel extra modderwerk betekent).
Ik vraag me dus eigenlijk ook af wat het idd toevoegt. Ik begrijp dat het Citroen forum wil innoveren en dat met name Gert er het nodige werk heeft ingestoken om het allemaal in elkaar te schroeven. Toch kun je je nog steeds afvragen wat het nut ervan is.
We hebben natuurlijk al vaker gehoord dat het bestuur van het Citroen forum bepaalt waar het naar toe gaat. Is natuurlijk hun goed recht (geen democratie) maar het is wel aardig zinloos als de leden er geen gebruik van willen maken of het onhandig vinden. Uiteindelijk kan het bestuur niet zonder de leden.
Kortom: ik ben er nog niet uit, maar vooralsnog zal ik het vraag/aanbod draadje meer in de gaten houden.
Thijsvandebles schreef:
Tot die tijd kun je hier je gal spuwen.
Waarom je gal spuwen, je hoeft het niet te gebruiken, en als je het niet gebruikt zit het toch ook niet in de weg.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Waarom je gal spuwen, je hoeft het niet te gebruiken, en als je het niet gebruikt zit het toch ook niet in de weg.
Sluit ik me helemaal bij aan .. wil je het niet gebruiken, dan gebruik je gewoon het V&A topic. Er zijn mensen die het V&A topic niet handig vinden of zich niet willen registreren voor een advertentie die maken gebruik van CitroMarkt.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
T(h)ijs schreef:Thijsvandebles schreef:
Tot die tijd kun je hier je gal spuwen.Waarom je gal spuwen, je hoeft het niet te gebruiken, en als je het niet gebruikt zit het toch ook niet in de weg.
Met gal spuwen bedoel ik echt niet om deze feature eens flink op zijn kop te geven, maar om je al dan niet gezouten mening te geven.
Tuurlijk hoef ik citromarkt niet te gebruiken, maar daardoor loop ik wel weer advertenties mis in Vraag en Aanbod.
En daarom zeg ik, van mij hoeft deze optie niet.
Het is spijtig dat er mensen heel druk aan werken / gewerkt hebben, maar
in mijn ogen een ietwat overbodige optie.
Test
Enige jammeren is dat je nu dus 2 advertentie’s moet plaasten…
En dat is best vervelend als je niet 1, maar een stuk of 4 onderdelen kwijt wil..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Enige jammeren is dat je nu dus 2 advertentie’s moet plaasten…
En dat is best vervelend als je niet 1, maar een stuk of 4 onderdelen kwijt wil..
En de zoekende partij dus ook 2 keer moet zoeken.
Het overzicht is wel een beetje weg.
Ok, in het Vraag en Aanbod werd wel eens wat off-topic gezeurt, maar daar
zijn we uiteindelijk toch een forum voor??
Test
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
uiteindelijk zal het vxa forum wel gaan verdwijnen .
dit gaat pas gebeuren als de markt dusdanig goed loopt en gebruikers vriendelijk is dat het huidige vxa forum niet meer gemist gaat worden.
voordelen van de markt zijn namelijk minder werk voor de mods, minder vervuiling, en leuke uitbreidingsmogenlijkheden voor de toekomst.
erik wijngaarden schreef:uiteindelijk zal het vxa forum wel gaan verdwijnen .
dit gaat pas gebeuren als de markt dusdanig goed loopt en gebruikers vriendelijk is dat het huidige vxa forum niet meer gemist gaat worden.voordelen van de markt zijn namelijk minder werk voor de mods, minder vervuiling, en leuke uitbreidingsmogenlijkheden voor de toekomst.
Ok, ik ben benieuwd wat er gaat veranderen zodat het juist wel gebruiksvriendelijk is.
De reden dat ik zo’n fan ben van het V&A gebeuren, is dat het dezelfde opzet kent als de rest van het forum. Dat surft makkelijk weg. Één klik op Citromarkt, en je moet weer overschakelen.
Maar goed, ik ben benieuwd of ik V&A niet ga missen.
Tot die tijd vind ik het knap lastig dat je in weze 2 handelsmanieren hebt.
Doet me een beetje denken aan die ene maand een jaar of wat geleden dat je met Guldens en Euro’s kon betalen…..
Test
Van mij hoeft het ook niet. Ik zal me wel niet populair maken maar het blinkt uit door overbodigheid.
Vraag en Aanbod is maar wat overzichtelijk!
Jos van der Voort
dan een inhoudelijke vraag: wat is er aan V&A overzichtelijker dan bij CitroMarkt buiten dat CitroMarkt niet in het forum is geintegreerd?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Vragen stellen bijvoorbeeld? Ja ik weet het, er word dan ook een hele hoop off-topic geleuterd, maar een simpele vraag stellen kan al niet meer. Ja via e-mail, maar dan de rest het weer niet zien, en dan krijgt de aanbieder misschien wel erg veel e-mail.
Bovendien is dat de kracht van het forum, dat iedereen lekker mee kan lezen. Als alles via mail gaat, word het onpersoonlijker.
Bovendien hebben we al zoiets, het heet marktplaats.nl.
En nogmaals, ik ben vanmening dat het raar afsteekt ten opzichte van de rest van het forum.
We zijn in weze een forum om kennis op het gebied van Citroen te delen.
De handelsplaats is wat dat betreft een 2de zaak: Het behoord niet tot de core-buisness.
Test