Mr. Smith schreef:In principe denk ik wel dat het mogelijk moet zijn een prima koeling hebben te hebben tijdens warmste zomermaanden, zelf in de file met een 2rijen.
Ik heb deze zomer met de dame een keer 1,5uur in de file gestaan vanwege een ongeluk met een vrachtwagen op de A27. Het was buiten iets meer dan 30°, dus ik zat ‘m wel een beetje te knijpen met dat oude kaasje in het vooronder. Maar ze gaf geen krimp!
Welke bedrijven zijn trouwens aan te bevelen voor een revisie naar 3 rijen en welke prijs is hiervoor gangbaar?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijne liep heet toen ze volgeladen de ardennen door gedouwd werd en ik probeerde boven de 60km/h te blijven…..met een frisse 3-rijen erin doet ze dat moeiteloos!
Chyparse levert ze. In hilversum: Harm Brik radiateuren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Mijne liep heet toen ze volgeladen de ardennen door gedouwd werd en ik probeerde boven de 60km/h te blijven…..met een frisse 3-rijen erin doet ze dat moeiteloos!
Chyparse levert ze. In hilversum: Harm Brik radiateuren.
Bij Chyparse werkt het dan waarschijnlijk zo, dat je je oude inlevert en een reeds gereviseerde meeneemt, of niet?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Serge schreef:bogaard77 schreef:Mijne liep heet toen ze volgeladen de ardennen door gedouwd werd en ik probeerde boven de 60km/h te blijven…..met een frisse 3-rijen erin doet ze dat moeiteloos!
Chyparse levert ze. In hilversum: Harm Brik radiateuren.
Bij Chyparse werkt het dan waarschijnlijk zo, dat je je oude inlevert en een reeds gereviseerde meeneemt, of niet?
Yep. ik dacht trouwens dat chyparse ze bij brik laat reviseren btw…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mijne liep heet toen ze volgeladen de ardennen door gedouwd werd en ik probeerde boven de 60km/h te blijven…..
Ja, ik heb ook nooit problemen in de file, maar wel als je voortdurend hard heuvelop rijdt… terugschakelen en minder haast hebben is het devies.
Vrijdagavond na een uurtje cruisen, vlak voor de garagepoort..wil mijn lampje weer branden van watertemp.
Miljaar! Wa nu weer, tis te vroeg voor kerstmis zei ik achter mijne tableau
Dan de wagen netjes binnengeduwd, en snachts géén oog dicht gedaan.
Er kwam wel damp vanonder de motorkap, net mijn koelwater vernieuwd en het rook dus lekker naar antivries..
Volgende dag kom ik de wagen inspecteren, geen koelwater in de radiator.
Dan weer bijvullen, en ja het liep er netjes weer uit..onder mijn inlaatscollecteur. Het rubber was niet gescheurd, maar wel erg uitgezet!
Ik ga nu al mijn waterdarmen vervangen, bij nader inspectie zijn ze allemaal een beetje uitgezet van toen ik de druk niet kwijt kon in mijn koelcircuit.
Nog iemand ervaringen gehad met deze darm ?
Wordt ze weleens vergeten ? Gevolgen kunnen pijnlijk zijn hé
Groetjes
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ivm met de metalen buis die loopt onder alternator van de koelcircuit ;
Ik heb gezien dat er 2 verschillende buizen bestaan naargelang 1 of 2 zijdelingse aftakkingen.
Waarom zijn er 2 types ?
Welke buis zit in welke type wagen ?
Gr
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
De buis met 2 aansluitingen is voor het type met een gesloten koeling, dus met extra expansievat gemonteerd bovenop de motor (DX3,4,5)
MVG
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Echter in de file wordt het nooit wat…
Met het blazertje aan wel hoor! Dan steek ik bij -10 buitentemperatuur nog de moord als ik in hemdsmouwen zit! Omdat je geen (ijskoude) rijwind hebt zijn de condities voor lekkere warme voeten in de file juist beter…
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Heb hier ook geen problemen meer mee!! maar heb wel mijn kacheltje onlangs gedemonteerd en er een coilspray doorgespoten en laten weken.daarna doorspoelen met fris water en je ziet er weer een hele boel meer licht door komen,ttz,de buitenkant van het net moet je ook af en toe eens reinigen! je ziet het niet altijd meteen,maar als je er de spray door spuit en laat weken(half uurtje) dan zie je het resultaat er mooi onder liggen!
P.S: deze zomer ga ik een filtertje proberen te maken van die doeken die wij gebruiken om airco apparaten te filteren!! meteen een stuk of 3-4 van maken,kan ik een tijdje voort.
Re: radiator -> reviseren of een 3 rijer?
Serge schreef:M’n huidige radiator is welliswaar dicht, maar zowel van binnen als van buiten aardig verkoekt en duidelijk al 1 of meedere keren lek geweest.
Nu loop ik te twijfelen; laat ik deze reviseren of zet ik er zo’n nieuwe 3traps in.
Ik meng me ook maar in de discussie, alhoewel mijn commentaar gedateerd is denk ik. (ik heb dan ook een oude auto:-).
Mijn ervaringen met warm weer en motorkoeling zijn niet echt positief, want ik heb last van vapour-lock als het te warm is.
Dit heeft natuurlijk niets met de radiateur te maken, maar meer met de temperatuur van de benzinenpomp en de leidingen.
Maar misschien als het blok toch wat kouder zou blijven dat ik hier minder last van zou hebben.
Mijn radiateur is ook al een keer vervangen en de revisie versie zweet een beetje. Als ik straks weer voor de aanschaf sta van een “nieuwe” en als het zou passen natuurlijk ga ik voor de 3traps versie.
Rob
Auto’s nu:
Citroen xsara, Citroen ID 19 P (1960) en euh…..daihatsu cuore
Gehad: vw polo, ford escort, datsun 100y, peugeot 309, 2 BX-en en een xantia diesel
Ik heb onlangs een nieuwe 3rijer gekocht. Ik had zoiets van; als je dan toch bezig bent met een totale restauratie….
Animal triste post coitum
Helemaal inhaken op dit onderwerp: past een drierijen radiator—> 65 ook op een DS 19? of is dat een ander/ouder type ?
.komma
Radiatoren tot ‘65 zijn anders, de onderste aansluiting is al smaller. Of de bevestiging anders is weet ik niet, zo te zien in het WP handboek lijkt deze wel op de nieuwere types. Maar ik denk dat ook in het oude type radiator wel een nieuw 3 rijenblok in gemonteerd kan worden. Ik ben het ook van plan \:D/
ha Serge,
ik ben nu te laat maar er is ook een bedrijf in Groningen dat radiateuren reviseert. Hoekzema heten ze, geloof ik, en ze zitten op de verl. Hereweg of de P.C. singel.
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto