Maakt niet uit, zolang ie nog maar trots is op zijn spoor van 27meter
Als de vorige eigenaar lang met slippende platen heeft tgereden kan je vliegwiel beschadigd zijn wat een zeer korte levensduur van je plaat betekend…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mssl schreef:Zonde Ab! Merkte je niet dat de koppeling al langer slipte dan?
Lijkt een hok te worden met een sterke eigen mening! Maar ach…als hij straks gefixt is kan dat tenminste niet meer tegen zitten
nou nee hij begon zomaar ineens.. eerst kon ik wel gewoon vol gas zonder te slippen
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Het kan ook zo zijn, dat je een olielekkage van je krukaskeerring hebt, waardoor de koppeling “vet” geworden is.
Ook dan krijg je een slippende koppeling.
Mocht trouwens dit niet het probleem zijn, raad ik je aan de krukaskeering wel te vervangen als je er een nieuwe koppeling inschroeft. Het zijn tenslotte toch oudere auto’s
Ik heb van mijn cx de koppeling ook vervangen (hoop morgen weer te kunnen rijden) en meteen alle keerringen etc gedaan.
Groet
Mike
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vandaag ritje naar heerenveen gehad, sinds lange tijd weer een ritje die langer dan een half uur duurt met de gti. Hij trekt nu na deze rit weer een stuk beter op.
Nu viel me in heerenveen op dat mijn achterremmen begonnen te piepen dus daar ga ik de schijven en remblokken binnenkort van vervangen ( schijven zijn krom en zitten diepe krassen in )
en ik denk dat ik voor ook maar direct schijven en blokken doe.
Laatst had ik ook een rare ervaring met remmen:
ik was rustig aan het rijden toen ik in een bocht moest remmen, wat gebeurt er, de achterste remmen blokkeren en men bixje begint te glijden.
Is het niet zo dat voor meer remt dan achter?
nog een plan voor in de toekomst: nieuwe veerbollen achter want als ik nu gaf geef lijkt het wel alsof ik grootlicht aan heb zo ver zakt die achter in. ( achter veert veel lichter dan voor en bij vrij kleine heuveltjes heb je de vering al in de stootrubbers zeg maar.) en doordat de vering zo ver naar achter gaat ben je zomaar aan het slippen door gripverlies voor, het sturen gaat dan wel lekker licht
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mssl schreef:Zonde Ab! Merkte je niet dat de koppeling al langer slipte dan?
Lijkt een hok te worden met een sterke eigen mening! Maar ach…als hij straks gefixt is kan dat tenminste niet meer tegen zitten
dat ding heeft inderdaad een eigen wil, vandaag dus achter gekomen dat de voor remschijven krom zijn, en dat die dus ook vervangen moeten.
Ik heb mijn bix dus laatste tijd op een vast plek naast ons huis te staan, en meestal kom ik in het donker thuis.
Vandaag kwam ik overdag thuis en zag dat er een zwarte vlek op de weg ligt, wat blijkt mijn blok lekt olie.
Voor zover ik kon zien komt het tussen die rand weg bij carter.. daar waar dat ding op geschoeft zit ( weet nie hoe het heet )
mja morgen maar ff onder de auto liggen om precies uit te vinden waar het uit komt.
he, t zit je niet mee !
Mocht je tijd hebben kijken we nog wel even
Status Quo schreef:
Voor zover ik kon zien komt het tussen die rand weg bij carter.. daar waar dat ding op geschoeft zit ( weet nie hoe het heet )
mja morgen maar ff onder de auto liggen om precies uit te vinden waar het uit komt.
Dat zal je carterpan zijn
Uit ervaring weet ik dat het aantrekken van de boutjes meestal wel voldoende is, zo niet nieuw pakkingkje ertussen, dat zal je gelukkig de kop niet kosten aan euro’s
Wat je bollen betreft heb ik het vermoeden dat je de verkeerde hebt zitten achter. Die zijn te soepel. Als ze op zijn zal hij namelijk helemaal niet meer veren maar stuiteren.
Maar alles bij elkaar gelezen te hebben staat je nog al wat te doen
koppeling
remmen rondom
vering
carterpan
Je moet er maar zin in blijven houden
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Die veerbollen is idd vreemd, heb erin gereden en eergister nog even meegereden. Bij flink accelereren zakt hij in de kont en verblind je mensen met je verlichting.. Bij een heuvel knalt hij vaak in de silentblocks..bolletjes maar ff vervangen A
Veerbollen achter: zitten waarschijnlijk voor-veerbollen op met een veel te hoge druk. Druk = volume dus daardoor zakt hij zo enorm. Dit verklaart waarschijnlijk ook het blokkeren van de achterremmen die een hoge druk krijgen.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
marx-7 schreef:Status Quo schreef:
Voor zover ik kon zien komt het tussen die rand weg bij carter.. daar waar dat ding op geschoeft zit ( weet nie hoe het heet )
mja morgen maar ff onder de auto liggen om precies uit te vinden waar het uit komt.Dat zal je carterpan zijn
Uit ervaring weet ik dat het aantrekken van de boutjes meestal wel voldoende is, zo niet nieuw pakkingkje ertussen, dat zal je gelukkig de kop niet kosten aan euro’sWat je bollen betreft heb ik het vermoeden dat je de verkeerde hebt zitten achter. Die zijn te soepel. Als ze op zijn zal hij namelijk helemaal niet meer veren maar stuiteren.
Maar alles bij elkaar gelezen te hebben staat je nog al wat te doen
koppeling
remmen rondom
vering
carterpanJe moet er maar zin in blijven houden
joah mja het rijdt super lekker en ach ja alles komt toevallig tegelijk nu,.
kan het ook zijn dat el olie die uit het blok is gelekt in de koppeling is gekomen of zo? want toen ik em kocht zei die meneer dat koppeling er een jaar in zit ( dit is maar een idee hoor zal wel niet zo zijn )
Pfff onmogelijk met een bx is niets, dat heb ik de afgelopen 1,5 jaar wel geleerd
Daarvoor met een Xantia ook een hoop gezeik gehad, 10 jaar geleden met een bx GT…...de enige echt “goeie"bx was een 1.6 TRI, daar heb ik nou werkelijk bijna 2 jaar zonder toubles mee gereden.
Van die olie op de koppelingsplaat, daar heb ik eens van gelezen dat dat inderdaad best mogelijk is :
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nja dat dacht ik tenminste dat van die olie omdat hij soms slipt.. niet altijd mja zal wel niet logisch zijn
Kan wel, maar dat moet je dan ruiken lijkt me…
Kan bijv. een krukaskeering zijn.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
bxen zijn rare auto’s ze repareren zichzelf.. koppeling slipt nu ineens niet meer :-s
koosman43 schreef:heeft iemand voor mij idee hoe je lid kunt worden van een bx club??
Koos let op: www.bxclub.nl en dan helemaal rechtsboven
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer