Harm schreef:Stelletje handelaars!
relaxt toch haha
leuk wagentje trouwens, ook niet zo heel duur geweest zo te zien, maar zoals altijd bij een BX ook alweer een klein waslijstje met zaken aan gedaan.
Goeie prijs-kwaliteit verhouding dus als ik me niet vergis
Citroën D Special 1970
Zo, weer een update! De accu is exit, daar komt een nieuwe voor in de plaats De accu wou gewoon niet meer laden, stond enkel maar te koken.
Hey Jan,
Ik heb dezelfde motor….kun je me eens precies zeggen waar die massacontacten zitten onder de kap?
Lijkt me geen slechte zaak deze bij ook eens schoon te maken
Daarbij heb ik de rest van de week (op een sloopmeeting na) niet bijster veel op het programma staan…
Marc
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
marx-7 schreef:Hey Jan,
Ik heb dezelfde motor….kun je me eens precies zeggen waar die massacontacten zitten onder de kap?
Lijkt me geen slechte zaak deze bij ook eens schoon te maken
Daarbij heb ik de rest van de week (op een sloopmeeting na) niet bijster veel op het programma staan…
Marc
Bovenop de versnellingsbak en aan het chassis (achter de accu aan de zijkant).
Weer een kleine update: Ik heb vandaag even alle defecte lampjes vervangen en de clipjes die de vertilatieroosters op hun plaats houden verbogen zodat het weer blijft zitten. Nu kan je tenminste ook in het donker zien wat de stand van de pook is en de kachel bediening is ook weer verlicht
Zo vandaag de km-teller aangepakt, het volgende deeltje bleek de boosdoener dat de dagteller niet meer op 0 wou gaan:
Het omcirkelde pootje was afgebroken (zie rechtse), het was een vrij simpele ingreep om deze uit een werkende teller te halen. (altijd handig om een paar tellers op de plank te hebben liggen )
Bij het uitbouwen brak ook nog het plastic gedeelte van de tellerkabel af, maargoed dat was dan ook te verwachten. Dat wil erg makkelijk breken na 13jaar.
Maargoed de teller werkt dus weer naar behoren
Goed bezig Jan!
Nog bedankt voor die massa tipjes, 2de kerstdag, geen r**t te doen dus heb me maar met de bx ge-ammuseerd en zowaar ik bespeur verbetering
Tevens ook maar geleik de massa kabeltjes aan de achterlichten meegepakt en die leiden ook geen eigen leven meer
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
update:
Vandaag een nieuwe accu gehaald/geplaatst (60Ah) en het olie vulstuk + slangen ontdaan van de mayo (filters schoongemaakt e.d).
Ook nog de drukregelaar schoongemaakt aan de buitenkant om nou eens goed te kunnen zien waar de lekkage vandaan kwam, het bleek de o-ring te zijn van het kapje van de “maximum druk veer”. Hier ook dus maar een nieuwe ingestoken met veel pijn en moeite (leuk hoor zo’n veer terugdrukken als je onder de auto ligt #-o ), het was de moeite waard wat het lekken is gestopt =D>
Volgende keer retourleidingen + tellerkabel