Hallo,
Daar het volgende ICCCR in Italië wordt gehouden, had ik graag van jullie eens gehoord of jullie de verre rit naar Italië durven ondernemen. Ook qua benzine zal dit veel duurder uitvallen, en als er onderweg iets gebeurd, zijn de Italiaanse wegenwachters waarschijnlijk niet ‘goed’ genoeg om het probleem te verhelpen…
Ik zou doodgraag gaan, ik twijfel dus nog…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik ben inmiddels met de DS drie keer naar de wintersport gegaan, en meerdere keren naar zuidfrankrijk. Italie moet kunnen!
Maar ik denk over de SM!
Lekker door Duitsland knallen
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neem kettingen mee!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb ze een keer nodig gehad op de snelweg bij Munchen….
effe kijken of ik nog een foto heb…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
met de ID/DS naar de ICCCR in Italie
Ik hoop mijn nieuwe C4 1.6 16V berline te hebben dan kan hem eens uitproberen op de Duitse snelweg en hopenlijk kan ik dan mijn C5 snel vergeten.
Al 1,5 jaar geen DS meer. Bovendien gaat de reis de aankomende zomer niet per Citroën naar Italië maar per vliegtuig naar Corfu
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Re: met de ID/DS naar de ICCCR in Italie
breakie schreef:Ik hoop mijn nieuwe C4 1.6 16V berline te hebben dan kan hem eens uitproberen op de Duitse snelweg en hopenlijk kan ik dan mijn C5 snel vergeten.
BTW: bevalt die C5 je zo slecht dan?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Al 1,5 jaar geen DS meer. Bovendien gaat de reis de aankomende zomer niet per Citroën naar Italië maar per vliegtuig naar Corfu
‘t Is de zomer daarop
Oeps, had ik niet in de gaten. Even zo goed heb ik dan zeer waarschijnlijk ook geen DS, en gaat de reis (maar dan mede in het kader van onze 25-jarige echtvereniging) ook dat jaar bijna zeker naar een fraai Grieks eiland
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik kan je Kreta aanraden
Maar effe ontopic: wat als er ergens diep in je DS een leidinkje springt, en de gemiddelde Italiaanse wegenwachter weet er geen weg mee en je krijgt ‘n vervangauto (Fiat vb.). Dan sta je daar toch maar mooi op ‘n ICCCR hé! Dan liever niet met ‘n betrouwbaardere Citroën?
cocico schreef:
Wat als er ergens diep in je DS een leidinkje springt, en de gemiddelde Italiaanse wegenwachter weet er geen weg mee en je krijgt ‘n vervangauto (Fiat vb.). Dan sta je daar toch maar mooi op ‘n ICCCR hé! Dan liever niet met ‘n betrouwbaardere Citroën?
Zouden veel DS-rijders zich daar echt zoveel zorgen om maken? Het idee dat het ver van huis lastiger is om een storing te laten oplossen? Ik denk dat de reacties van de DS-rijders tot op heden duidelijk zijn. Als je zorgt dat je auto goed in conditie is, kan je weinig gebeuren.
Maar als je twijfelt is het een ander verhaal. ‘t Is wel belangrijk dat je met een goed gevoel op pad gaat
(Ik heb 10 jaar en ongeveer 45.000 km een DS gehad, waarbij ik in de eerste jaren ca 9500 km/jaar reed. Ik heb me daar -wel pas na enige tijd hoor- ook nooit zoveel zorgen over gemaakt.)
Succes.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zeker wel.
Na een Rondje Zwarte Zee zou een rondje Europa toch geen probleem mogen zijn. Alles is te repareren (mocht er iets kapot gaan). Lekker beunen op de camping met allemaal “deskundigen” om advies te geven.
Citroen!
Ja, wij zijn aan het twijfelen of we gaan.
Maar als we gaan dan wordt het de ID! Ze is dan misschien al 50 jaar maar ze is vorig jaar ook naar La Rochelle gegaan, en zonder ook maar enig probleem. Ja oké, we hebben de koelvloeistof toe moeten voegen, maar wat wil je met een open systeem!
Dus als we komen zal het inderdaad de ID worden, en we doen er dan wel een week over…
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Ik ben inmiddels met de DS drie keer naar de wintersport gegaan, en meerdere keren naar zuidfrankrijk. Italie moet kunnen!
Maar ik denk over de SM!
Lekker door Duitsland knallen
Ik ga ook met de Sm!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
cocico schreef:Ik kan je Kreta aanraden
Maar effe ontopic: wat als er ergens diep in je DS een leidinkje springt, en de gemiddelde Italiaanse wegenwachter weet er geen weg mee en je krijgt ‘n vervangauto (Fiat vb.). Dan sta je daar toch maar mooi op ‘n ICCCR hé! Dan liever niet met ‘n betrouwbaardere Citroën?
Als als als.. Er kan met een recente wagen ook wel iets kapot gaan en het hoeft maar een kleinigheidje te zijn en dan sta je daar ook hé
Met een DS kan ook natuurlijk, maar dan heb je veel meer in d’hand.
De chauffeur moet de staat van zijn wagen perfect kennen, en kan zo de risico’s zelf afwegen. Er is nog altijd iets als reisbijstand natuurlijk.
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
ik ga deze reis ook met m’n DS ondernemen, wel met een Europ assistance op zak, zo raak je in tijden van problemen niet nog dieper in de problemen. voor de rest gewoon doen ! avontuur ! eindelijk eens iets anders dan die 9 to 5 job en de sleur van alledag…