Chinco schreef:Misschien moet je je computer eens uitlezen tijdens het lopen?
Groeten,
Jan
Pff, ja Jan, als ik wist hoe ik dat deed… (ECU uitlezen zonder goede apparatuur bedoel ik dan, hè) Is het nadeel van óf achter internet, óf onder/bij de auto. Lambda-sonde is er nu volledig uit. Ik ga nu de polen kortsluiten, ben niet zo bang voor de condensatoren, maar ben domweg ongeduldig!
P.S. Op de middendemper is trouwens duidelijk een rubberafdruk te zien, dus moge duidelijk zijn dat de reserveband niet goed gehangen/gezeten heeft (mogelijk door gymnastieken met een stoeprand achter de auto?), maar daar wil ik nu vanaf zijn!
Het klinkt nu allemaal wel als een Amerikaanse (vooroorlogse!!!) tank, maar dat zal toch ook met het lambda-gat te maken hebben, denk ik dan?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Als ie er volledig uit is heb je een zijuitgang gemaakt. Dus zou ie z’n druk beter kwijt kunnen.
Het uitlezen van de computer schijnt erg makkelijk te zijn met een lange draad en een lampje. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar er is vast wel iemand die het nog weet…
Bandafdruk is duidelijk, daar heeft iets niet goed gezeten…
Denk je je vrouw nog te kunnen overtuigen dat ie nog weeer veilig gaat worden? Is zou zo jammer zijn van deze mooie wagen…
Mijn vrouw overtuigen gaat niet meer lukken…! En ik kan het haar niet eens kwalijk nemen?!
Maar zoals je weet had ik nog een volledig interieur liggen dat ik toch al om wilde zetten (excl vloerbedekking helaas).
Wil nu in ieder geval de auto goed herstellen (lucht eruit door nieuw interieur) en vervolgens verkopen, want de auto is te mooi, te goed en te speciaal om een schop te krijgen!!!
Puntje voor het uitlezen van de ECU: heeft dit wel zin? Het motormanagementlampje gaat niet branden… Het resetten dmv de accupolen heeft ook geen verbetering opgeleverd.
Hele rare vraag: de auto is vlak voor de brand nog door de superdeluxe wasstraat gereden ( ), kan het een vochtprobleem onder de kap zijn dat het hele gebeuren heeft veroorzaakt? Weet ik veel waar die installatie allemaal water heeft gespoten?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Tip: hang er een geurtje in dat speciaal tegen rokers is. Dat neutraliseert meer dan je denkt! Dan kun je de hemel en de vloerbekleding tenminste laten liggen.
Let je er wel op dat je er minder geld in gaat steken om em weer in orde te krijgen dan je bij verkoop weer voor terug krijgt?
Groeten,
Jan
Chinco schreef:Tip: hang er een geurtje in dat speciaal tegen rokers is. Dat neutraliseert meer dan je denkt! Dan kun je de hemel en de vloerbekleding tenminste laten liggen.
Let je er wel op dat je er minder geld in gaat steken om em weer in orde te krijgen dan je bij verkoop weer voor terug krijgt?Groeten,
Jan
Flesje eau de toilette kapot gooien in de kofferbak?
Test
Geurvreter had ik ook al bedacht, maar hemel + interieur heb ik toch nog liggen (excl. vloerbedekking dus), dus dat is de moeite niet. Zelfs een vervangend dash ligt er nog!
Je staat er verbaasd over waar die lucht allemaal in kruipt!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Geurvreter had ik ook al bedacht, maar hemel + interieur heb ik toch nog liggen (excl. vloerbedekking dus), dus dat is de moeite niet. Zelfs een vervangend dash ligt er nog!
Je staat er verbaasd over waar die lucht allemaal in kruipt!
Ja dat heel moeilijk. net als een versplinterde voorruit. Of Waterschade
Test
oudelut schreef:Hele rare vraag: de auto is vlak voor de brand nog door de superdeluxe wasstraat gereden ( ), kan het een vochtprobleem onder de kap zijn dat het hele gebeuren heeft veroorzaakt? Weet ik veel waar die installatie allemaal water heeft gespoten?!
Iemand hierdoor wel eens in de problemen geraakt? Heb zojuist maar eens een bougie eruit gedraaid…
Zag er allemaal erg vochtig uit, lijkt me geen wonder dat de verbranding vervolgens niet optimaal verloopt?!
Auto deed het na wasstraat prima. Breda-Den Haag geen problemen gehad. Dacht dat áls er dingen nat waren geworden dit na zo’n rit wel weer opgedroogd zou zijn, maar zelfs nu nog vocht bij de bougie’s!
Denk dat ik (een deel van?) de boosdoener wel gevonden heb? Ik hoor graag jullie mening!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
keertje met lucht al dat water eraf blazen dan weet je het ... of vochtverdrijver over de bougiedoppen, kabels en verdelerkap heenspuiten.
Citroen´s kunnen niet echt goed tegen water onder de kap .. weet me nog wel een verhaal te herinneren van onze buren (auto poets bedrijf) die hadden ooit eens de motorruimte van een XM V6 gereinigd, die auto heeft daarna nooit meer gelopen
Citroën D Special 1970
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Is de auto geblust door de brandweer? Misschien hebben ze voor de zekerheid een straal onder de kap gemikt.
My other car is a broomstick.
De auto is inderdaad geblust door de brandweer, maar slechts aan de achter/onderkant…
Ik ben er inmiddels achter dat de wasstraat de aanstichter van het geheel is geweest : vocht op plekken waar het niet moet komen (m.n. bougies) zorgt voor onvolledige verbranding en (dus) naverbranding in de uitlaat.
Drogen helpt een hoop, jammer dat je met Kerst geen nieuwe bougies en kabels kunt kopen, maar die gaan er wel in. Blok loopt schitterend als de boel goed droog is. Vochtverdrijver (siliconenspray?) en nieuw vonkspul en de motor loopt weer als vanouds! (lambdasonde blijkt ook nog gewoon in orde…
Ik was mijn Citroëns voortaan alleen nog met de hand!!!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
oudelut schreef:De auto is inderdaad geblust door de brandweer, maar slechts aan de achter/onderkant…
Ik ben er inmiddels achter dat de wasstraat de aanstichter van het geheel is geweest : vocht op plekken waar het niet moet komen (m.n. bougies) zorgt voor onvolledige verbranding en (dus) naverbranding in de uitlaat.
Drogen helpt een hoop, jammer dat je met Kerst geen nieuwe bougies en kabels kunt kopen, maar die gaan er wel in. Blok loopt schitterend als de boel goed droog is. Vochtverdrijver (siliconenspray?) en nieuw vonkspul en de motor loopt weer als vanouds! (lambdasonde blijkt ook nog gewoon in orde…
Ik was mijn Citroëns voortaan alleen nog met de hand!!!
hogedrukreinigen is nooit goed voor oude karretjes!! mijn SM en de DS en ook binnenkort de BX van mijn dochter,zullen nooit in de wastraat terrecht komen
blooper1963 schreef:hogedrukreinigen is nooit goed voor oude karretjes!! mijn SM en de DS en ook binnenkort de BX van mijn dochter,zullen nooit in de wastraat terrecht komen
Nee, goed, dat zal mij ook niet meer overkomen… Maar als je vantevoren tegen me had gezegd dat als ik de BiX door de wasstraat zou gooien, ik een kans zou hebben dat mijn auto af zou branden had ik je toch voor gek verklaard… En ik ben denk ik de enige niet?!
Toch is dat de aanleiding geweest, blijkt nu achteraf!
Toch maar weer eens een paar padvindertjes opzoeken als m’n auto weer gewassen moet worden…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
nou ja opzich ... ik weet niet wat voor wasstraat je dan hebt maar ik ree daar ook gewoon doorheen met mijn BX´en en heb toch eigenlijk nooit echt een probleem mee gehad.
Citroën D Special 1970
ik weet dat mijn broer een tijdje terug het motorgedeelte eens goed schoon gespoten had, toen liep ie ook voor geen meter meer….
nieuwe bougies en kabels was toen de remedie en de bougieschachten stonden vol met water
gelukkig dat hij er niet ver mee gereden heeft al het voorgaande lezende…dan zie je wat er kan gebeuren
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer