3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

112-taferelen voor XX-33-FD: 1e schaderapport… :cry:
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 25 december 2006 08:20 PM
  [ # 31 ]
Chinco schreef:

Misschien moet je je computer eens uitlezen tijdens het lopen?
Groeten,
Jan

Pff, ja Jan, als ik wist hoe ik dat deed… (ECU uitlezen zonder goede apparatuur bedoel ik dan, hè) Is het nadeel van óf achter internet, óf onder/bij de auto. Lambda-sonde is er nu volledig uit. Ik ga nu de polen kortsluiten, ben niet zo bang voor de condensatoren, maar ben domweg ongeduldig! Wink
P.S. Op de middendemper is trouwens duidelijk een rubberafdruk te zien, dus moge duidelijk zijn dat de reserveband niet goed gehangen/gezeten heeft (mogelijk door gymnastieken met een stoeprand achter de auto?), maar daar wil ik nu vanaf zijn!
Het klinkt nu allemaal wel als een Amerikaanse (vooroorlogse!!!) tank, maar dat zal toch ook met het lambda-gat te maken hebben, denk ik dan?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 25 december 2006 08:44 PM
  [ # 32 ]

Als ie er volledig uit is heb je een zijuitgang gemaakt. Dus zou ie z’n druk beter kwijt kunnen.
Het uitlezen van de computer schijnt erg makkelijk te zijn met een lange draad en een lampje. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar er is vast wel iemand die het nog weet…
Bandafdruk is duidelijk, daar heeft iets niet goed gezeten… Wink
Denk je je vrouw nog te kunnen overtuigen dat ie nog weeer veilig gaat worden? Is zou zo jammer zijn van deze mooie wagen…

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 25 december 2006 08:47 PM
  [ # 33 ]

Mijn vrouw overtuigen gaat niet meer lukken…! En ik kan het haar niet eens kwalijk nemen?!
Maar zoals je weet had ik nog een volledig interieur liggen dat ik toch al om wilde zetten (excl vloerbedekking helaas).
Wil nu in ieder geval de auto goed herstellen (lucht eruit door nieuw interieur) en vervolgens verkopen, want de auto is te mooi, te goed en te speciaal om een schop te krijgen!!! Crying or Very sad

Puntje voor het uitlezen van de ECU: heeft dit wel zin? Het motormanagementlampje gaat niet branden… Het resetten dmv de accupolen heeft ook geen verbetering opgeleverd.
Hele rare vraag: de auto is vlak voor de brand nog door de superdeluxe wasstraat gereden ( Exclamation ), kan het een vochtprobleem onder de kap zijn dat het hele gebeuren heeft veroorzaakt? Weet ik veel waar die installatie allemaal water heeft gespoten?!  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746

Gepost: 25 december 2006 08:50 PM
  [ # 34 ]

Tip: hang er een geurtje in dat speciaal tegen rokers is. Dat neutraliseert meer dan je denkt! Dan kun je de hemel en de vloerbekleding tenminste laten liggen.
Let je er wel op dat je er minder geld in gaat steken om em weer in orde te krijgen dan je bij verkoop weer voor terug krijgt? Wink

Groeten,
Jan

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 25 december 2006 08:52 PM
  [ # 35 ]
Chinco schreef:

Tip: hang er een geurtje in dat speciaal tegen rokers is. Dat neutraliseert meer dan je denkt! Dan kun je de hemel en de vloerbekleding tenminste laten liggen.
Let je er wel op dat je er minder geld in gaat steken om em weer in orde te krijgen dan je bij verkoop weer voor terug krijgt? Wink

Groeten,
Jan

Flesje eau de toilette kapot gooien in de kofferbak?

Test

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 25 december 2006 08:52 PM
  [ # 36 ]

Geurvreter had ik ook al bedacht, maar hemel + interieur heb ik toch nog liggen (excl. vloerbedekking dus), dus dat is de moeite niet. Zelfs een vervangend dash ligt er nog!
Je staat er verbaasd over waar die lucht allemaal in kruipt!  Sad

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 25 december 2006 08:54 PM
  [ # 37 ]
oudelut schreef:

Geurvreter had ik ook al bedacht, maar hemel + interieur heb ik toch nog liggen (excl. vloerbedekking dus), dus dat is de moeite niet. Zelfs een vervangend dash ligt er nog!
Je staat er verbaasd over waar die lucht allemaal in kruipt!  Sad

Ja dat heel moeilijk. net als een versplinterde voorruit. Of Waterschade

Test

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 25 december 2006 09:14 PM
  [ # 38 ]
oudelut schreef:

Hele rare vraag: de auto is vlak voor de brand nog door de superdeluxe wasstraat gereden ( Exclamation ), kan het een vochtprobleem onder de kap zijn dat het hele gebeuren heeft veroorzaakt? Weet ik veel waar die installatie allemaal water heeft gespoten?!  Rolling Eyes

Iemand hierdoor wel eens in de problemen geraakt? Heb zojuist maar eens een bougie eruit gedraaid…  Crying or Very sad
Zag er allemaal erg vochtig uit, lijkt me geen wonder dat de verbranding vervolgens niet optimaal verloopt?!
Auto deed het na wasstraat prima. Breda-Den Haag geen problemen gehad. Dacht dat áls er dingen nat waren geworden dit na zo’n rit wel weer opgedroogd zou zijn, maar zelfs nu nog vocht bij de bougie’s! Surprised
Denk dat ik (een deel van?) de boosdoener wel gevonden heb? Ik hoor graag jullie mening!

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 26 december 2006 12:10 AM
  [ # 39 ]

keertje met lucht al dat water eraf blazen dan weet je het ... of vochtverdrijver over de bougiedoppen, kabels en verdelerkap heenspuiten.

Citroen´s kunnen niet echt goed tegen water onder de kap .. weet me nog wel een verhaal te herinneren van onze buren (auto poets bedrijf) die hadden ooit eens de motorruimte van een XM V6 gereinigd, die auto heeft daarna nooit meer gelopen Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 26 december 2006 02:42 AM
  [ # 40 ]

Is de auto geblust door de brandweer? Misschien hebben ze voor de zekerheid een straal onder de kap gemikt.

My other car is a broomstick.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 26 december 2006 03:13 PM
  [ # 41 ]

De auto is inderdaad geblust door de brandweer, maar slechts aan de achter/onderkant…
Ik ben er inmiddels achter dat de wasstraat de aanstichter van het geheel is geweest Evil or Very Mad : vocht op plekken waar het niet moet komen (m.n. bougies) zorgt voor onvolledige verbranding en (dus) naverbranding in de uitlaat.
Drogen helpt een hoop, jammer dat je met Kerst geen nieuwe bougies en kabels kunt kopen, maar die gaan er wel in. Blok loopt schitterend als de boel goed droog is. Vochtverdrijver (siliconenspray?) en nieuw vonkspul en de motor loopt weer als vanouds! (lambdasonde blijkt ook nog gewoon in orde…  Very Happy
Ik was mijn Citroëns voortaan alleen nog met de hand!!! Confused

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 26 december 2006 06:01 PM
  [ # 42 ]
oudelut schreef:

De auto is inderdaad geblust door de brandweer, maar slechts aan de achter/onderkant…
Ik ben er inmiddels achter dat de wasstraat de aanstichter van het geheel is geweest Evil or Very Mad : vocht op plekken waar het niet moet komen (m.n. bougies) zorgt voor onvolledige verbranding en (dus) naverbranding in de uitlaat.
Drogen helpt een hoop, jammer dat je met Kerst geen nieuwe bougies en kabels kunt kopen, maar die gaan er wel in. Blok loopt schitterend als de boel goed droog is. Vochtverdrijver (siliconenspray?) en nieuw vonkspul en de motor loopt weer als vanouds! (lambdasonde blijkt ook nog gewoon in orde…  Very Happy
Ik was mijn Citroëns voortaan alleen nog met de hand!!! Confused

hogedrukreinigen is nooit goed voor oude karretjes!! mijn SM en de DS en ook binnenkort de BX van mijn dochter,zullen nooit in de wastraat terrecht komen Wink

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 26 december 2006 07:08 PM
  [ # 43 ]
blooper1963 schreef:

hogedrukreinigen is nooit goed voor oude karretjes!! mijn SM en de DS en ook binnenkort de BX van mijn dochter,zullen nooit in de wastraat terrecht komen Wink

Nee, goed, dat zal mij ook niet meer overkomen… Maar als je vantevoren tegen me had gezegd dat als ik de BiX door de wasstraat zou gooien, ik een kans zou hebben dat mijn auto af zou branden had ik je toch voor gek verklaard… Surprised En ik ben denk ik de enige niet?!  Laughing
Toch is dat de aanleiding geweest, blijkt nu achteraf!  Shocked
Toch maar weer eens een paar padvindertjes opzoeken als m’n auto weer gewassen moet worden… Wink  Very Happy

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 26 december 2006 09:59 PM
  [ # 44 ]

nou ja opzich ... ik weet niet wat voor wasstraat je dan hebt maar ik ree daar ook gewoon doorheen met mijn BX´en en heb toch eigenlijk nooit echt een probleem mee gehad.

Citroën D Special 1970

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 26 december 2006 10:13 PM
  [ # 45 ]

ik weet dat mijn broer een tijdje terug het motorgedeelte eens goed schoon gespoten had, toen liep ie ook voor geen meter meer….

nieuwe bougies en kabels was toen de remedie en de bougieschachten stonden vol met water Shocked

gelukkig dat hij er niet ver mee gereden heeft al het voorgaande lezende…dan zie je wat er kan gebeuren Confused

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook