Er zullen hier nu wel eigenaars zijn die hun C4 al meer dan een jaartje hebben.
Hoe is het nu gesteld met je wagen?
Ik heb een VTR 1.4 benzine
De mijne is 1 jaar en 3 maanden. 18.000 km
Altijd zeer goed onderhouden, en is nu een rammelkar!
Vertrekt schokkend.
Soms vertrekt hij wel goed, heb mijn gaspedaal in en motor gaat weer naar staionair toerantal(ik heb dus het gaspedaal in). als je dan niet op tijd je koppeling induwd val je stil!
Als je dan een paar keer pompt op het gaspdaal dan wil hij wel weer.
en soms komt hij wel weer op toeren maar dan vertrekt hij met gierende banden. wat een vermogen dat er dan los komt! ongelooflijk.
Heb er nog nooit zo een vermogen uitgekregen.
Die wagen is gewoon niet te vertrouwen.
Al in 2 garages geweest en nergens willen ze mij helpen.
Daar bovenop nog slechte service naar de klanten toe.
Voor mij geen citroen nie meer!!!
Hele mooie auto veel comford, maar hier blijft het dan ook bij.
Rij nu met de wagen van men vader deze is 10 jaar oud, en rijd stukken beter.
Hoe zijn jullie ervaringen?
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mijn ervaringen zijn met een 1.6i 16v vtr coupe, eigenlijk zeer positief, ongeveer 25000km mee gereden, en geen problemen.
ik wil je toch echt adviseren nog een andere garage te bezoeken je hebt immers garantie, en wat zich voor doet is niet normaal. en er zullen toch echt wel garages zijn die je wel willen helpen.
tis jammer maar begrijpelijk dat je zegt voor mij geen citroen weer, ik wil je alleen zeggen dat jouw probleem gewoon opgelost moet worden door citroen belgie, want de c4 behoort gewoon een hele fijne auto te zijn om in te rijden. succes!
Ik heb een kennis met een C4 VTR PACK,
Ook al zeer veel Problemen en motor delen stuk geweest.
zijne hebben ze wel gemaakt, maar hij zegt dat de wagen niet meer is wat hij was.
Een vriend van hem heeft ook zelfde model en hij vald ook niet meer te spreken over de C4.
Dan heb ik nog gevraagd wat mijne nog waar is. daar hadden ze geen intressen in.
Dan spraken ze van garantie bij te kopen als ik niet zeker was van de auto. koste mij 11€ per maand meer.
Nu is er ook nog garantie op en heb er ook niks aan. en voor 11€ per maand meer, heb ik een auto die stukken beter is, en veel meer optie’s.
Mijn wagen geef ik over als ik mijne nieuwe heb en ben van het wrak af.
maar toch boeit het mij, voor de mening van anderen.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
ik rijd met de citroen C4 VTR pack 1.6 16v
Ik moet zeggen
soms hang ik het varken wel eens uit met mijn wagen.
maar heb er geen problemen mee
rammelt niets behalve rommel dat in mijn wagen ligt
trekt goed op
verliest geen olie
mss 1 minpuntje
bij vochtig en koud weer zijn de veren van de klinken niet alles
dus bij het openen van een deur blijven ze even hangen
dus moet je ze terugduwen
nu ga ik die houten C4 eens vastnemen en hoop dat alles blijft goed gaan uiteraard.
I’m a lucky Citroen driver en ben content dat ik terug voor citroen gekozen heb ipv voor de vorige wagens die ik tussendoor heb gehad
28450 KM dus nu
ik mag er niet aan denken als ik dit allemaal lees
waar zijn de mensen die er wel content van zijn
of zijn het enkel posts waarvan men niet content is
GRTZ
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik heb mijn C4 Berline 2.0 HDI gekocht toen deze ong 1,5 jaar oud was en 32.000km op de teller had. Het was een leasbak. Sinds dien heb ik er iets meer als 10.000km aan toegevoegd. In de tussen tijd was er slechts 1 probleem met de airco aan de rechter zijde: de regelklep (koud/warm) was kapot gegaan en er kwam alleen nog maar warme lucht uit. Dit is gemaakt onder de garantie. Mij is verteld dat de hele dashboard eraf moest, dus flink wat arbeidstijd voor de dealer. Hierna niets meer aan de hand. Ik ben dan ook erg tevreden en blijf nog zeker een aantal jaren in deze schoonheid rijden
Ik ben bang dat alleen degene met negatieve ervaringen de moeite nemen het te posten ops:
patrickvdeurzen schreef:Ik ben bang dat alleen degene met negatieve ervaringen de moeite nemen het te posten ops:
dat zal toch wel meevalen denk ik maar ik vind het wel goed dat mensen ook de slechte en goede dingen laten horen want dan kan citroen er mischien iets mee
mja mss wel
maar stel als nieuweling
in de hoop van ik ga eens kijken of ik me wel een citroen koop
en eerst eens kijken op een forum
mja dan leest hij dit
zo van mja
IEDEREEN KLAAGT EROVER DUS TOCH MAAR NIET
CitroënGecko schreef:Ik heb de wagen nu ook 1 jaar… 18500 km, ik rij er heel zuinig mee en voorzichtig mee wat ik met de vorige wagen niet zo deed maar ik heb geleerd om problemen te voorkomen Maar spijtig genoeg wordt dit gedrag niet echt beloond door de wagen…
Zo is het bij mij ook, aleen heb ik geen regen sensor(deze kan dus al niet stuk)
En dat remmen bij achteruit rijden klopt ook, en ja dat moet je er bij neme…
Uiteindelijk is er zo veel aan de wagen dat ik geen zin meer heb om heel die prul er bij te nemen.
De lijst:
Bij achteruit rijden erg gejank (iedereen in de beurt heeft je direkt gezien)
Neergeklapte achterbank weer inhaken = met je vinger eerst de sluiting weer op zijn plaats zetten.
Autostraden rijden = tegen elkaar schreewen anders verta je elkaar niet.
deurklink blijft wel eens hangen (duw je ze maar terug)
Met tijden een erg knarsend geluid als je, je deur opend. (dat zal ook nog wel eens stuk gaan???)
Bovenaan de motorkap, onder ruitenwissers, het kunststof geteelte staat zo los als het zijn kan.
(moest mij nog wat te binnenvallen vul ik het verder aan)
Slechte service bij dealers.(hebben wel altijd een smoesje)
Daarnaast nog wat in mijn eerste post staat.
ex C4 VTR 1.4 rijder.
Je zou zeggen dat je dat niet hoeft te pikken voor die prijs. Maar vergis je er niet in, andere merken hebben hier ook mee te kampen, hoor. Je hoort genoeg terugroepacties om stomme fouten…
Om eerlijk te zijn is dat ook 1 van de redenen geweest om weer een bx te kopen ipv een Xsara: een jonge auto heeft net zo goed dingen die stuk kunnen en als ik dan toch moet sleutelen: heb ik liever maximaal lol aan mijn auto.
boonbeest schreef:mja mss wel
maar stel als nieuweling
en eerst eens kijken op een forummja dan leest hij dit
zo van mja
IEDEREEN KLAAGT EROVER DUS TOCH MAAR NIET
maar aan de andere kant als niemand hier iets over zegt voel je je dan niet bekocht als je zo auto koopt ik ben van mening dat citroen normaal met zulke dingen om moet gaan maar mijn ervaring is toch ook dat citroen vaak je laat stikken en dat je op je zelf bent aangewezen
maar ik vind wel dat als blijkt dat veel klachten bij meerdere mensen zijn jullie je ook kan samenvoegen als groep en dan richting citroen gaan
Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
problemen met C4
Hoi, rij nu sinds mei 2005 een C4 1.6 VTR+ (vergelijkbaar met VTR pack in B) Staat nu 49.000 km op de teller en ik moet zeggen dat er tot nu geen problemen zijn. Paar dingetjes (regensensor en cruise control) zijn onder garantie door de dealer goed verholpen. Motorisch, exterieur en interieur geen problemen!
Daarom ook weer een nieuwe besteld, alleen nu een diesel.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
citroenc2 schreef:boonbeest schreef:mja mss wel
maar stel als nieuweling
en eerst eens kijken op een forummja dan leest hij dit
zo van mja
IEDEREEN KLAAGT EROVER DUS TOCH MAAR NIETmaar aan de andere kant als niemand hier iets over zegt voel je je dan niet bekocht als je zo auto koopt ik ben van mening dat citroen normaal met zulke dingen om moet gaan maar mijn ervaring is toch ook dat citroen vaak je laat stikken en dat je op je zelf bent aangewezen
maar ik vind wel dat als blijkt dat veel klachten bij meerdere mensen zijn jullie je ook kan samenvoegen als groep en dan richting citroen gaan
wij hebben al met enkele merken gereden
en van kennissen hoor ik ook dat het bij elk nieuw model is van gelijk welk merk
of soms zelfs met oude modellen van andere merken
Ja kameraad van my heeft ook een C4 coupe 1.6hdi 92pk
En hij heeft er ook niets als miserie mee (trillend stuur, schijven die krom trekken, krakende ophanging, scheeft trekken, rammelend interieur, enz…) Kan dit allemaal beamen!
Hij heeft het zover gekregen dat de wagen op 5januari door het recherche team van Citroen zelf gaat nagezien worden…
Toch raar, als hij in mijn (s)opel Astra GTC stapt hij een zucht van opluchting maakt naar de bouwkwaliteit ervan
<=Proud Black C2 16V owner =>
Ik kom net van de opel garage
Was dan ook zeer benieuwd naar de overname prijs van mijn C4.
Ik ben ook al bij diverse merken geweest.
Die verkoper keek ook al van oei oei een citroën C4.
en dan de prijs, zo van ja, eigenlijk mag je blij zijn met die prijs, en bla bla, EN DAN MAR ER OOK NIKS aan schelen.
Toen ik maar mooi gezwegen ops:
En zoals er net gezegt is, als je in een andere auto stapt of proefrit maakt, merk je een wereld van verschil! Zeker de stilte binnen in tijden het rijden.
ex C4 VTR 1.4 rijder.