Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De xant van mijn ouders lijkt wat moeite te hebben op druk te komen, de achterkant wil niet echt omhoogkomen ook (en zakt snel in wanneer geparkeerd).
Verder komt ze nogal omhoog met de achterkant tijdens het remmen..
Waar kan dit aan liggen? Het rempedaal voelt ook al niet zoals het hoort (tamelijk week, en ineens hard tot aan de stop).
Het betreft een 1.8i 16v Millesime uit 2000 met 177.000 op de klok..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zou beginnen met het ontluchten van de achterremmen,
en controleren of het wit plastic verbindingsstangetje bij de
achterste hoogteregeling nog vastzit
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
Het duiken komt vaak voor doordat de achteremmen niet meewerken.
De klauwen willen nog weleens vast gaan zitten.
Dit is op te lossen door een paar keer hard achteruit te rijden en dan te remmen of door een tijdje met een zware lading in de kofferbak te rijden.
Volgens mij remt trouwens elke HP Citroën toch zo dat je eerst een spons stukje hebt en vervolgens alle remkracht in 1 keer…
v.w.b. het zakken en stijgen is het een verhaal apart.
Een Xantia van 2000 mag nl. niet meer zakken als je de motor uitzet.
Meestal is het een voorraad bol die leeg is wanneer dit toch gebeurt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Beetje vreemd dus aangezien de problemen mij opvielen vlak nadat de auto haar groot onderhoud had gekregen van een Turnhoutse dealer.. Ik zal er in elk geval eens mee aan de gang gaan..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Simpele Ziel schreef:
Volgens mij remt trouwens elke HP Citroën toch zo dat je eerst een spons stukje hebt en vervolgens alle remkracht in 1 keer…
Eeuuh Nico, volgens mij niet hoor…
Het pendaal hoort gewoon hard te zijn vanaf het begin. Sponsgevoel betekent toch echt wel dat er ergens vuil/lucht in het systeem zit.
Een HP geveerde citroen remt wel anders dan “gewone” auto’s is mijn ervaring. Ik weet nog goed dat toen ik de eerste keer in een HP Citroen remde de auto stilstond maar mijn gezicht niet
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Mja, mijn BX, en pa zijn Xantia en de XM hadden wel een sponsig eerste stukje… #-o
Wel hard, maar compleet gevoelloos…
Het typische met de zijkant van je tenenremmen was wel van toepassing…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI