Beste mensen,
ondanks het feit dat ik deze temperaturen helemaal geweldig vind :^o zou ik in de auto wel een wat aangenamere temperatuur kunnen waarderen. In mijn Xantia zit ‘climate control’, een temperatuurschuif dus. Die staat al sinds april op 22 graden C en tot nu toe was het altijd lekker warm in de auto.
Gisteren stond de schuif ook op 22 gr. C maar toen kwam er alleen koude lucht uit de ventilatieopeningen, en niet omdat het buiten zo lekker warm is. De kachel werkt nog wel maar de schuif moet nu op of voorbij de 26 staan, dan komt er warme lucht uit.
De kachelradiateur is afgelopen voorjaar vervangen, als het goed is hebben ze toen ook dat voelertje in het dashboard vervangen. Dat ratelde eerst flink en nu hoor ik ‘m niet meer. Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Bedankt!
Serge.
Re: Verwarming
voge schreef:Gisteren stond de schuif ook op 22 gr. C maar toen kwam er alleen koude lucht uit de ventilatieopeningen, en niet omdat het buiten zo lekker warm is. De kachel werkt nog wel maar de schuif moet nu op of voorbij de 26 staan, dan komt er warme lucht uit.
Is bij mij ook zo, waar het nu precies aan ligt :-k
‘t lijkt me toch niet helemaal de bedoeling… Verder werkt alles prima trouwens, je merkt wel dat de kachel gewoon snel warm wordt alleen moet je de schuif bijna helemaal op rechts zetten..
Misschien een overbodige opmerking, maar zet je de schuif van de aanjager ook op auto?
Dan zou het wel moeten werken, alleen jammer dat de aanjager dan op bijna max. blijft draaien.
Ik heb met mijn xantia geen problemen al merk ik wel dat hij alles op alles zet om de gevraagde tempertuur te bereiken zo dra het koelvloeistof op temperatuur is is de lucht uit de luiken soms zo warm dat ik de neiging heb om hem koeler te zetten maar binnen een minuut of 2 is de enorme hitte er af en is de wagen lekker warm soms voelt de lucht wel koel aan die uit de luiken komt maar zolang de wagen de gevraagde temperatuur heeft geen probleem. ik heb de temperatuur op het midden tussen de 18 en 22 staan dat zou zo rond de 20 moeten zijn de aanjager staat op auto en de kleppen stand op zowel voeten als boven lichaam voor optimale verdeling en de airco staat aan voor het ontvochtigen van de lucht echt ideaal.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
R.Nicolaas schreef:Ik heb met mijn xantia geen problemen al merk ik wel dat hij alles op alles zet om de gevraagde tempertuur te bereiken zo dra het koelvloeistof op temperatuur is is de lucht uit de luiken soms zo warm dat ik de neiging heb om hem koeler te zetten maar binnen een minuut of 2 is de enorme hitte er af en is de wagen lekker warm soms voelt de lucht wel koel aan die uit de luiken komt maar zolang de wagen de gevraagde temperatuur heeft geen probleem. ik heb de temperatuur op het midden tussen de 18 en 22 staan dat zou zo rond de 20 moeten zijn de aanjager staat op auto en de kleppen stand op zowel voeten als boven lichaam voor optimale verdeling en de airco staat aan voor het ontvochtigen van de lucht echt ideaal.
Tot vorige week werkte het bij mij ook precies zo, met als enige verschil dat ik de airco nooit aan heb als het niet warm is… Nu rij ik met de schuif op ‘auto’ en de temperatuurschuif op 26 graden, dan is ‘t best lekker binnen.