Rob van Loo schreef:Ik heb een Chic gehad (DD-HP-13, iemand??) en die heeft er voor gezorgd dat ik gebeten ben door het Citroën-mormeltje…...Daar kwam mijn liefde voor de Snoek nog bij natuurlijk. Maar de Chic was een heerlijke auto, zorg er alleen voor dat je geen BX op gas gaat rijden, is vragen om narigheid. De mijne had 160000 gedraaid toen ik hem kocht en dat kon je er niet aan af zien, zo mooi was ‘ie nog. Persoonlijk denk ik dat die 210000 wel meevalt. Als ‘ie verder in orde is zoals anderen al beschrijven heb je voor die paar honderd euri een fijne complete auto.
Suc6 ermee,
Rob
DD-HP-13? hier in hoensbroek rijd er een rond, DD-HP-13 of DD-HP-03, ik weet het niet meer zeker. Ik zal binnenkort voor je kijken (ik weet waar ie woont )
het bijft aan m’n geweten knagen, 750 voor een met 210.000 of (minder dan) 1400 voor een met 157.000. ‘t is echt zo moeilijk, ik denk dat er gewoon niets anders opzit dan bij beide op bezoek te gaan.
deur63 schreef:.......ik denk dat er gewoon niets anders opzit dan bij beide op bezoek te gaan.
Dat zou ik zeker even doen ja.
Verder sluit ik mij aan bij Rob en Winnetou…..
Die 1400.- euro is wel prijzig….een Chic van 92-93 moet je onder de 1000.- euro zien te krijgen….danwel voor bieden.
Succes.
Bram schreef:deur63 schreef:.......ik denk dat er gewoon niets anders opzit dan bij beide op bezoek te gaan.
Dat zou ik zeker even doen ja.
Verder sluit ik mij aan bij Rob en Winnetou…..
Die 1400.- euro is wel prijzig….een Chic van 92-93 moet je onder de 1000.- euro zien te krijgen….danwel voor bieden.
Succes.
ik heb net gebeld met de aanbieder van de chic met 157.000 op de teller.
foto (is nogal een gare foto):
Ik heb de prijs naar 1250 toe gekregen, lager wil ie niet gaan. Wel heb ik 1 maand volledige garantie (overal op, als blijkt dat het draagarmlager gaar is wordt dat gratis (wel in rosmalen) gefikst).
de Chic heeft geen open dak, en de spoiler is verweerd, verder geen deuken, krassen enzo.
Bram schreef:deur63 schreef:Ik ben een echte BX fan, en wil zo lang mogelijk plezier hebben van m’n BXje, en als ie dan al op de helft van z’n kilometercapaciteit zit bij de aankoop…
‘k denk het het beste is door te kijken. in ieder geval bedankt voor je tips (geldt voor iedereen overigens).Tsja…..zie maar eens voor rond de 6 a 700 euro een auto te vinden met stuurbekrachtiging, 2 electrische ramen, CV met AB…..met nog geen (pakweg) 150.000 km….heerlijk zittende stoelen….altijd 5-deurs….en natuurlijk het heerlijke veercomfort…...Plus een vol jaar APK…
de 6 a 700 euro is eigenlijk maar bijzaak. Mij boeit het net extreem veel als ie ietsie duurder is. Ik weet dat ie behoorlijk compleet is voor z’n prijs, maar toch blijft er iets knagen. Ik ben in ieder geval aan het bellen / meelen geslagen. De aanbieder van de BX in m’n vorige post geeft me een maand totale garantie, en ga er maar van uit dat die Chic nagekeken wordt door een ervaren persoon, en als er iets mis is sta ik bij een bepaald iemand op de stoep.
Ik heb in ieder geval zojuist gemeeld naar coolen of hij ook garantie op de chic geeft (die van 750, ik zet het maar effe erbij anders wordt het te complex). Ik heb nog geen antwoord daarop.
[...]
Waarom ga je niet voor een *gewone* 1.6 of 1.9 TZI ?
De 1.6 TZI heeft dezelfde motor…..ook veel optie’s….en af en toe ook nog met een achterspoiler…..net als de TZD-turbo.
ik wil geen gewone 1.6TZI omdat die standaard geen stuurbekrachtiging heeft (ja, ik ben verwend ), en een 1.9TZI is me net een ietsie te zwaar. Ik ben 21, en de verzekering voor een auto boven de 1000 kg is belachelijk hoog. De 1.9 TZI weegt 1003kg, en kost 300 euro meer (1002,- per jaar) verzekering per jaar (60 euro als je de goedkoopste met de goedkoopste vergelijkt).
Die laatste ziet er wel erg netjes uit. Owke de foto is niet je van het maar hij staat in ieder geval binnen. En een maand garantie op papier, tja, dat is wel wat waard imho. Alleen jammer dat er geen open dak in zit, dat geeft net even wat meer vooral in de zomer En 1250, tja, de kilometerstand is stukken lager, ik zou voor de laatste gaan. Je zou ook eens bij Arets in Hoensbroek kunnen vragen of die niet nog een nette Bix weten ( geen reclame ), die jongens weten misschien ook wel iets.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
mijn bx trilt ook boven de 120km/u
is dat een dure reparatie als de lagers vervangen moeten worden? en is dat dan voor of achter?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Homokineten, maar trillen met hoge snelheid kan ook slechte uitlijning van de wielen zijn. De homokineten kun je testen door het stuur zo ver mogelijk naar links ( en een keer naar rechts ) te draaien en dan eens vooruit en achteruit te rijden. Hoor je wat knappen en bokken bij de wielen dan is de homokineet gaar. Kosten, geen id wat dat voor een BX is. Als je daar niks hoort dan de banden eens goed op spanning brengen en laten uitlijnen bij een garage.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Homokineten, maar trillen met hoge snelheid kan ook slechte uitlijning van de wielen zijn. De homokineten kun je testen door het stuur zo ver mogelijk naar links ( en een keer naar rechts ) te draaien en dan eens vooruit en achteruit te rijden. Hoor je wat knappen en bokken bij de wielen dan is de homokineet gaar. Kosten, geen id wat dat voor een BX is. Als je daar niks hoort dan de banden eens goed op spanning brengen en laten uitlijnen bij een garage.
als ik dat doe dan hoor ik niks raars
zijn wel cheap cheap bandjes die onder liggen geloof ik.
tot de 120 trilt er trouwens helemaal niks, auto rijdt ook rechtuit. remt rechtuit etc.
zouden het dan toch de homokineten zijn?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Aangezien je zegt dat er onder de 120 niks aan de hand lijkt het me sterk dat het de homokineten zijn want dan zou je deze vooral bij het optrekken en afremmen moeten horen en dan zou het ook moeten trillen. Maar dan moet het ook knappen bij scherp draaien. En dat knappen gebeurt voordat alles gaat rammelen. Ik denk echt dat er misschien een loodje van je velg afgevallen is. Als er slechte uitlijning is hoeft de auto niet altijd naar een kant te trekken maar bij hogere snelheden ga je het gewoon merken omdat de uitslag groter wordt.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
deur63 schreef:.....ik wil geen gewone 1.6TZI omdat die standaard geen stuurbekrachtiging heeft (ja, ik ben verwend )
Dat is dus in de praktijk niet zo…..er is door Citroen nogal *gerommeld* met de optie’s…....net als met de velgen, Spoilers en wieldoppen e.d.
En de 1.6 TZI is geen *gewone* uitvoering, maar ook een luxe uitvoering, dat is de TGI
Je komt af en toe zelfs een 1.6 TGI tegen die WEL stuurbekrachtiging heeft…..alleen de 1.4i heeft dat nooit gehad.
(Heeft de toenmalige (nieuw) koper er als optie bij genomen.)
Kwestie van even zoeken en vragen dus aan de eigenaar.
Mijn broer had 10 jaar geleden een 86’er (type-1 met de satellietjes nog) BX 1.6 RS…..maar wel MET St.bekr…..terwijl dat niet in de catalogus staat.
Die 86’er had trouwens 94 pk....en later (met injectie) nog *slechts* 90 pk…...schei uit over de verschillende modellen van de BX…...want dan kunnen we daar nog een aardige *boom* over opzetten.
Wat ik i.i.g. zeker weet is, dat de diesel-uitvoering TZD ALTIJD stuurbekrachtiging heeft…..laat staan de Turbodiesel…..maar om je een voorbeeld te geven…..ik rijd NU dus in een 93’er ZX 1.9 D Reflex….kijk maar op Autoweek…..die zou dus volgens hen GEEN St.bekr. hebben…..nou, inmiddels ben ik er achter gekomen dat de meesten die ik ben tegen gekomen,.....dat WEL hebben, net als die van mij dus.
Dus…kort samengevat…..kijk niet naar de *Officieele gegevens*....staar je ook niet blind op een Chic…..als je graag met een mooie 1.6i wil gaan rijden…...kijk dan ook eens naar de 1.6 TGI’s en TZI’s.
Wedden dat je er dan wel eentje met st.bekr. tegen komt….vooral die uit 92 t/m 93 (de laatste types dus) ?
Kijk maar eens naar onderstaande link….welke optie’s de TZI allemaal heeft…...daar staat (officieel) dan wel geen St.bekr. bij….maar je zult ze de kost moeten geven die het WEL hebben…..:
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=4999&cache=no
uitlijnen, balanceren. dat bedoelde ik De een noemt zo en de ander zo
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Komt er net weer eentje *binnen*...op Marktplaats…..een CHIC !
Bx -Chic 1.6 I ,1991
Prijs: € 850,00
Beschrijving: Te koop goede BX-Chic van een Bx liefhebber voor een BX liefhebber i.v.m aanschaf XM en bezit van nog een BX GTI. Drie is te veel.
De auto heeft 183.000 KM op de teller en de motor is bij 63000 KM vervangen.Boekjes ter inzage.Het is gewoon een eerlijke Chic ,wat in 1991 een speciale uitvoering was. Elektrische ramen voor ,elektische spiegel rechts ,speciale kleur grijs metallic en mooie zwarte GTI bekledingmet sportstuur.De auto heeft een trekhaak en een radio-cassettespeler van pioneer.De auto is gaaf en roestvrij,verbruikt nagenoeg geen olie.A.P.K loopt tot mei 2005.
Bel .a.u.b. na 18.00 . Op onzin aanbiedingen word niet gereageerd!
Heb door mijn Hobby ook nog veel reserve onderdelen liggen.
Hij vergeet er nog bij te schrijven dat hij uiteraard ook stuurbekrachtiging heeft..CV met AB..enz….
EN…..ook een GTI-stuur.
Je kunt weer op pad
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:Ik heb nog steeds een mooie 19 TZI in rood te koop:
Zie Te Koop op dit forum!
650 euro.
http://www.citroën-forum.nl/viewtopic.php?t=1709
Als je goed gelezen had, kon je zien dat hij schreef :
deur63 schreef:....en een 1.9TZI is me net een ietsie te zwaar. Ik ben 21, en de verzekering voor een auto boven de 1000 kg is belachelijk hoog. De 1.9 TZI weegt 1003kg, en kost 300 euro meer (1002,- per jaar) verzekering per jaar (60 euro als je de goedkoopste met de goedkoopste vergelijkt).
Een mooie TZI met Full Option is ook leuk