Al geruime tijd komen de deurpanelen van onze Xsara Coupé (Fase II) telkens weer los. Ik klik ze iedere keer weer terug vast, maar ze blijven los komen. Niet dat ze eraf vallen, maar je ziet iedere keer van die lelijke kieren tussen de deuren en de panelen. Dit gebeurt zowel aan de bestuurders- als de passagierskant.
Ik meen dat dit een typisch euveltje is van de Xsara. Wellicht heeft iemand al een handige oplossing hiervoor gevonden?
hmmm ...geen typische kwaaltje zo te horen aan de reacties
was bij mijn xsara 2003 ook het geval is indertijd onder garantie hersteld
komt wel degelijk freqeunter voor bij deze modellen,
heb altijd al gevonden dat mijn vorige Xsara (1997 td) veel steviger ineen stak dan mijn huidige 2003 (1.6i 16v vtr)
vergelijk:
‘97: +bekleding deuren stevig
+zachte comfortabele zetels
- afstandsbediening om de haverklap stuk
- vanaf 5de jaar elk jaar rubber high blok stuk
‘03: -bekleding deuren kwam los bij dichttrekken deur (gg)
- harde zetels, rugsteun gedeelte beweegt bij bruusk remmen (nog steeds)
- benzinetank lekte bij volledig vullen (garantiegeval)
- kleppen vervangen wegens te zwak (gg)
-versnellingspook/bak lijkt wel van plastiek
-
qua comfort en rijgdrag is de 03 wel stukken beter, servo, boordcomputer, klimaatregeling,...
het komt misschien niet zo over maar ik ben toch dik tevreden over mijn Xsara ‘03!!!
Ik zie al scenario’s voor me van met ducktape volbeplakte deurpanelen.
MarlieXsara schreef:Hoi allemaal
ben net voor het eerst op dit forum omdat ik ook wat probleempjes heb met mijn xsara, hierover in andere onderwerpen meer, maar het probleem met de deuren heb ik dus ook.
Heb een VTR coupe uit 2001. Pasgeleden door mijn broer nieuwe speakers in laten bouwen en ik dacht dat het misschien zijn schuld was dat die deur er nu telkens uit trilt maar nee hoor….en dat er geen blijvende oplossing voor is, is erger… maargoed ik laat er binnenkort iemand anders naar kijken, mocht het helpen dan zal ik dat zeker melden hier!
groeten marlie
Geweldig, we houden het mee in de gaten!
dit euvel werd bij mij hersteld bij de citroen garage met stevigere klemmen onder garantie
Sorry dat ik deze oude nog s boven haal, maar zou dit euven nog steeds onder garantie hersteld worden?
Heb m’n Xsara 2dehands gekocht en heb steeds meer last met de deurpanelen die los komen te zitten.
Passagierskant heeft er meer last van dan de bestuurderskant, want daar komt het paneel ook langs onder los en is wat moeilijker terug te kloppen.
Is ook geen zicht als je ergens op een parking op je deuren staat te kloppen
Dat van de zetels die meebewegen met remmen en optrekken heb ik ook… best jammer voor een wagen met wat sportieve inborst (VTR).
Totaal aantal Berichten: 709
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Het is de vraag of je de heisa wil doorlopen.
Een zakje met de juiste pluggen kost je iet van €6 bij de Citroën dealer. Kwestie van, met de juiste torx schroevendraaiers de boel loshalen, pluggen vervangen, en klaar. Dan ben je er voorlopig van verlost.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…