Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Alternatief: voor een paar euro puntjes kopen, contactpuntafstand afstellen met een voelermaat en daarna het tijdstip op het gehoor; dan 80.000 kilometer genieten. Zo ging het bij mij althans… Verbruik 1 op 10 op gas, altijd starten (ook op gas), heeft over het hele genoemde kilometrage geen slag gemist. Toen de puntjes uit fatsoen maar vervangen, maar eigenlijk waren ze nog netjes.
Voor mijn Ami heb ik onmiddelijk een W-ontsteking gekocht i.v.m. de gevoeligheid voor pingelen. A- types zijn echt gebaat bij de electronica, al moet ik zeggen dat de verbetering van de rij-eigenschappen in mijn ogen vaak sterk overdreven wordt. Zo heb ik er, mogelijk door het gebrek aan een vacuumaansluiting, een flinke “powerlag” bijgekregen. Voor de DS zie ik geen enkele aanleiding om zo’n ding te kopen, het conventionele systeem werkt (voor mij dan) perfect en je kan onderweg nog eens wat klooien bij problemen.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Freek1971 schreef:Alternatief: voor een paar euro puntjes kopen, contactpuntafstand afstellen met een voelermaat en daarna het tijdstip op het gehoor; dan 80.000 kilometer genieten. Zo ging het bij mij althans… Verbruik 1 op 10 op gas, altijd starten (ook op gas), heeft over het hele genoemde kilometrage geen slag gemist. Toen de puntjes uit fatsoen maar vervangen, maar eigenlijk waren ze nog netjes.
Voor mijn Ami heb ik onmiddelijk een W-ontsteking gekocht i.v.m. de gevoeligheid voor pingelen. A- types zijn echt gebaat bij de electronica, al moet ik zeggen dat de verbetering van de rij-eigenschappen in mijn ogen vaak sterk overdreven wordt. Zo heb ik er, mogelijk door het gebrek aan een vacuumaansluiting, een flinke “powerlag” bijgekregen. Voor de DS zie ik geen enkele aanleiding om zo’n ding te kopen, het conventionele systeem werkt (voor mij dan) perfect en je kan onderweg nog eens wat klooien bij problemen.
klopt allemaal bij een gewone DS. maar ik heb een injection 21, en daar kosten een setje contactpuntjes al gauw richting de 100 €!! ze zitten er nog altijd op natuurlijk,maar eens ze beginnen haperen,dan komt er zowiezo een 123 op!! Dus gedaan mlet stellen en puntjes kopen!!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Klopt, ik het het alleen over mijn simpele ID19 natuurlijk. maar zo duur?? een paar jaar geleden voor mijn 21 Pallas Injection zeker nog niet!
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Contact punten kosten geen 100 euro voor een DS(zelfs niet voor een IE), wel voor een SM!
blooper1963 schreef:
inderdaad! kijk maar eens op de site van Dirk sassen! bij I.E. steuerung
Bedoel je die van 117 of 119 euro?
Dit zijn niet de contactpunten, maar wel de punten die het toerentalsignaal doorgeven aan de computer!
contactpunten staan bij “Zündverteilerverschleißteile”, en kosten 7 - 18 euro, afhankelijk van het type.
Voor een 123 kan je dus aardig wat contactpunten kopen.
[quote author=
Motorplaatje staat: DX2 0573030128
Weet iemand een website waar de productie nummers staan, ik heb er ooit een gezien maar ben hem kwijt [-(
pete72ds schreef:[quote author=
Motorplaatje staat: DX2 0573030128
Weet iemand een website waar de productie nummers staan, ik heb er ooit een gezien maar ben hem kwijt [-(
Dit staat op het motorplaatje ter hoogte van je hogedruk pomp?
Dan gaat het in ieder geval al om een 2100 (DX2).
Heeft je motor zo een graden plaatje, om je vervroeging af te stellen?
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
dat eurootje of 15 voor de injection stond mij inderdaad ook bij… Overigens, bovengenoemde afstelmethode was ook voor dat type zeer succesvol. De vraag waarom die 123 nu aan te bevelen is blijft dus staan, af te zien van hypes en veel geroepen kreten over betrouwbaarheid…
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik rijd met een contactpunt gestuurde elektronische ontsteking van Velleman. Kost alles bij elkaar 20 euro.
De punt stuurt de elektronica en slijt niet . zitten er nu 50.000km in…
Voordeel: kosten.
nadeel: mechanische vervroeging.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb sinds 3 jaar een 123 Ignition in m’n HY, en ik moet zeggen tot mijn volle tevredenheid! Het monteren is eenvoudig en is bij een HY voor een kenner in 15 minuten goed te doen.
Vanaf het moment van montage heb ik nooit meer één wanklank vanuit het vooronder gehoord. Tijdens het dalen in de bergen ook minder last van geknal in de uitlaat.
Hij kost wel een paar centen, maar dan heb je het ook echt goed!
Frank
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mijn ‘74 DSuper rijdt sinds ‘95 in Nederland.
Bij invoering is ze meteen voorzien van een LPG-installatie en een Lumenition ontsteking,en daar draait ze sindsdien keurig op.
Heb/merk geen verschillen tussen benzine/LPG in onregelmatig draaien en ben eigenlijk zeer tevree..
Uiteraard werkt dit systeem nog steeds met een mechanische vervroeger,dat is waaschijnlijk het enige minpunt.
En die dradenrommel die je er extra bij cadeau krijgt misschien..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pascal schreef:Mijn ‘74 DSuper rijdt sinds ‘95 in Nederland.
Bij invoering is ze meteen voorzien van een LPG-installatie en een Lumenition ontsteking,en daar draait ze sindsdien keurig op.
Heb/merk geen verschillen tussen benzine/LPG in onregelmatig draaien en ben eigenlijk zeer tevree..Uiteraard werkt dit systeem nog steeds met een mechanische vervroeger,dat is waaschijnlijk het enige minpunt.
En die dradenrommel die je er extra bij cadeau krijgt misschien..
En het feit dat de elektronica uitfikt, en het lensje vies wordt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pascal schreef:Mijn ‘74 DSuper rijdt sinds ‘95 in Nederland.
Bij invoering is ze meteen voorzien van een LPG-installatie en een Lumenition ontsteking,en daar draait ze sindsdien keurig op.
Heb/merk geen verschillen tussen benzine/LPG in onregelmatig draaien en ben eigenlijk zeer tevree..Uiteraard werkt dit systeem nog steeds met een mechanische vervroeger,dat is waaschijnlijk het enige minpunt.
En die dradenrommel die je er extra bij cadeau krijgt misschien..
En het feit dat de elektronica uitfikt, en het lensje vies wordt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
“Goed ik ben hard op weg om een electronische ontsteking aan te schaffen, welke en waar en wie en wanneer is nu de vraag..”
Ik zou eerst eens uitzoeken ‘waarom’ er een elektronische ontsteking aangeschaft moet worden.
Het 123-systeem is het ultieme systeem, echter wanneer het oorspronkelijke systeem nog goed functioneert, kun je je de uitgave van een hoop centjes besparen. In een recente la Bombe Citroën heeft een heel verhaal gestaan over de verschillende systemen en de functionele verschillen tussen al die systemen.
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en