1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
apk progress (update…goedgekeurd)
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 27 december 2006 04:38 PM

Ik maak heel even een apart topicje voor mijn bx..

In Sittard ligt een Nissan dealer die adverteren met 29 euro voor de apk, de zogenaamde apk “direct”.

Ik dacht, dat is lekker goedkoop, fatsoenlijke gargage en vooral geen kwik-flut waar ik een str*nthekel aan heb.

ik vanmorgen met goede moed naar die garage want ik hed de bx goed nagekeken en kon geen rare dingen ontdekken….
Wegens ziekte, kerst bla bla enz, moest ik om 1 uur terug komen. Zogezegd zo gedaan en om 1 uur ging hij gelijk de brug op. 1 uur later was hij klaar :-k

1 uur….zolang ben ik nog nooit kwijt geweest aan een keuring….maar goed, ik ga er dan vanuit dat hij ook fatsoenlijk is nagekeken. Dat blijkt ook wel want afgekeurd op maar liefst 5 punten Surprisedops:

1) de banden….en wel 3 stuks…..(worden dalijk al omgelegd)
2) koplampafstelling….ik zeg, zet dat ding dan goed, kwestie van 1 schroefje….deden ze niet
3) handremkabel schuurde tegen wiel aan…...(wordt a.s. vrijdag gemaakt)
4) ashoes linksvoor…...(samen met de handremkabel vrijdag)
5) de remdrukverdeler achter Surprisedops:

Nu komt het….over punt 5: Ik zeg tegen die monteur….meneer. dat is geen remdrukverdeler, dat is de hoogteregelaar. Maakt me niet uit zegt die man, hij zit vast!
Meneer….hij heeft geen remdrukverdeler achter, dat ding is de hoogteregelaar, dat heeft niks met de remmen te maken! Hij remde voor en achter prima volgens de meetgegevens.
Jawel. bleef hij volhouden, hij zit vast en dat is niet goed….zo kan ie niet duiken met remmen.
Meneer, een Citroen met HP vering duikt niet met remmen zeg ik nog….

Hij was niet te vermurwen :-k

Thuis gekomen direct een Citroen specialist gebeld en die bevestigden mijn verhaal….het was de hoogteregelaar die overigens helemaal niks mankeerde.

Zometeen krijgt ie al nieuwe bandjes, de koplamp wordt al gesteld en vrijdag even de handremkabel en hoesje vervangen….en dan gaan we weer terug [-(

Maar klopt mijn verhaal wat de hoogteregelaar aangaat??

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
xsaracoupe
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 22-02-2004

Gepost: 27 december 2006 04:49 PM
  [ # 1 ]

Lekker eigenwijs die gasten bij de garage!!!

Gelukkig zijn er ook nog mensen met verstand van auto’s.

Succes met de keuring!! \D/

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 december 2006 04:57 PM
  [ # 2 ]

Grappig…... dat had ik dus exact hetzelfde bij de kwik flut begin dit jaar ](*,)

kijk hier maar 8-[

Rare ideeën houden die gasten er soms op na zeg Rolling Eyes

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 27 december 2006 05:58 PM
  [ # 3 ]

Re: apk progress

marx-7 schreef:

Nu komt het….over punt 5: Ik zeg tegen die monteur….meneer. dat is geen remdrukverdeler, dat is de hoogteregelaar. Maakt me niet uit zegt die man, hij zit vast!
Meneer….hij heeft geen remdrukverdeler achter, dat ding is de hoogteregelaar, dat heeft niks met de remmen te maken! Hij remde voor en achter prima volgens de meetgegevens.
Jawel. bleef hij volhouden, hij zit vast en dat is niet goed….zo kan ie niet duiken met remmen.
Meneer, een Citroen met HP vering duikt niet met remmen zeg ik nog….

Exact hetzelfde gehad bij de euromaster hier in Enschede.

“Als ik achter het rubber poer komt er olie uit, dus is het remsysteem lek, dus is het een afkeur.”

“Meneer, ten eerst is het een hoogteregelaar en geen remdrukverdeler, en ten tweede hoort u helemaal niet achter rubbers te poeren.”

Evengoed onvermurwbaar. Keurmeester van de naastgelegen Citroen-dealert tegen de keurmeester van de Euromaster: “Vent, als dat bij jou afkeur is kan ik mijn hele showroom wel afkeuren…”

Nooit meer teruggeweest dus.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 december 2006 06:03 PM
  [ # 4 ]

Re: apk progress

marx-7 schreef:

Ik maak heel even een apart topicje voor mijn bx..

In Sittard ligt een Nissan dealer die adverteren met 29 euro voor de apk, de zogenaamde apk “direct”.

Ik dacht, dat is lekker goedkoop, fatsoenlijke gargage en vooral geen kwik-flut waar ik een str*nthekel aan heb.

Conclusie…..ga voor de APK altijd naar een garage die regelmatig BX´en keurt, hoeft echt niet een dealer te zijn.
Mijn vaste APK station, waar ik de laatste jaren meerdere keren per jaar langs kwam omdat ik weer eens van BX had gewisseld O:) ...rekent 60 euro plus roetmeting maar dan stelt hij gratis de koplampen af of zet er effe een nieuw lampje in (zoals bij de kentekenverlichting)....alleen heb je dan wel als NADEEL dat ze ook dondersgoed weten dat een BX gevoelig is op zijn ADAL´s (net als de Xantia trouwens)....dus dat is weer effe minder Very Happy

Ik heb nogal een aversie tegen die z.g. spotprijzen, daar zit meestal een addertje onder het gras. =;

Voor mij dus geen NIKSAN dealer…..snap trouwens niet dat je met je superieure BX bij zo´n grafmerk aan wilt komen zetten. Wink

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 27 december 2006 06:11 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 27 december 2006 06:12 PM
  [ # 6 ]

Ik heb jullie verhalen allemaal gelezen en toch moet me van het hart dat ik van die monteurs mag verwachten dat ze WETEN wat ze doen :-s
Daar worden ze tenslotte voor opgeleid…..toch?

Zo zie je maar dat als je er niet iets van af weet je de kans loopt nodeloos op kosten gejaagd te worden Confused

Ik heb trouwens die nissan garage terug gebeld en hen duidelijk proberen te maken hoe dit onderdeel nu in elkaar zit, dat het niets met de remmen te maken heeft maar een “hoogteregelaar"is…..als de auto gerepareerd was moest ik maar terug komen. Ja, Ammahoela….natuurlijk kom ik terug, anders kost het me weer 30 á 40 euro om te keuren ](*,)

Verder vind ik het wel leuk om een goede discussie met zo’n man niet uit de weg te gaan, desnoods laten ze maar een keurmeester of de RDW ofzo komen…..

Ondertussen liggen er al andere bandjes onder, koplamp staat al goed, vrijdag wordt de rest gemaakt. Ik zag net dat de handremkabel inderdaad ontdaan was van de ommanteling….laat er maar gelijk een nieuwe opzetten, ben ik van dat gezeik ook af…..

Al met al is de bix in goede staat. van een kabeltje en een ashoes lig ik niet wakker. De rest is gewoon onderhoud.

Blijft toch het feit dat zelfs een bx van 125 euro met weinig kosten goed op de weg te houden is Very Happy

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 27 december 2006 06:44 PM
  [ # 7 ]

Dit gebeurt zo veel. Ik snap het ook niet goed.
Je krijgt toch een opleiding? Dan leren ze je toch ook wat de uitzonderingen zijn?

Eigenlijk zou je het volgende moeten doen:

Auto helemaal klaar maken, behalve die zgn. remdrukverdeler.
Weer heen gaan voor de keuring, en dus af laten keuren.
Ze zijn verplicht, om ook bij afkeur dat te melden bij de RDW.
Op dat moment, vraag je om een steekproef. Dat kan, je moet dan de RDW
opbellen, en binnen 1,5 uur komt er dan een keurmeester van de RDW.
Mocht je auto ten onrechte afgekeurd zijn, dan krijgt die garage en de APK monteur een strafpunt, en jij alsnog je goedkeur.

Dan wil ik nog wel eens weten wie het laatst lacht.

Test

Profiel  
 
marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932
Geregistreerd: 09-09-2005

Gepost: 27 december 2006 06:55 PM
  [ # 8 ]
Thijsvandebles schreef:

Dit gebeurt zo veel. Ik snap het ook niet goed.
Je krijgt toch een opleiding? Dan leren ze je toch ook wat de uitzonderingen zijn?

Eigenlijk zou je het volgende moeten doen:

Auto helemaal klaar maken, behalve die zgn. remdrukverdeler.
Weer heen gaan voor de keuring, en dus af laten keuren.
Ze zijn verplicht, om ook bij afkeur dat te melden bij de RDW.
Op dat moment, vraag je om een steekproef. Dat kan, je moet dan de RDW
opbellen, en binnen 1,5 uur komt er dan een keurmeester van de RDW.
Mocht je auto ten onrechte afgekeurd zijn, dan krijgt die garage en de APK monteur een strafpunt, en jij alsnog je goedkeur.

Dan wil ik nog wel eens weten wie het laatst lacht.

Bedankt voor de uitleg Thijs.

Dit gaat dus ook gebeuren Very Happy

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 december 2006 07:28 PM
  [ # 9 ]
marx-7 schreef:

Ik heb jullie verhalen allemaal gelezen en toch moet me van het hart dat ik van die monteurs mag verwachten dat ze WETEN wat ze doen :-s
Daar worden ze tenslotte voor opgeleid…..toch?

Zo zie je maar dat als je er niet iets van af weet je de kans loopt nodeloos op kosten gejaagd te worden Confused

Ik heb trouwens die nissan garage terug gebeld en hen duidelijk proberen te maken hoe dit onderdeel nu in elkaar zit, dat het niets met de remmen te maken heeft maar een “hoogteregelaar"is…..als de auto gerepareerd was moest ik maar terug komen.

Zoals Thijs al terecht opmerkte….laten keuren ZONDER dat er iets aan die hoogteregelaar is gedaan….en dan alleen al het DREIGEN met vragen om de RDW keurmeester te laten komen…PLUS dat je er onmiddelijk op Autoweek.nl iets over gaat schrijven…..zal voldoende zijn voor die idiote NIXAN dealer om je auto goed te keuren !!
(die hebben echt geen zin in gesodemieter met de RDW)

En zoals ik al eerder schreef…..wat doe je in Godsnaam bij zo’n kl#temerk met je goddelijke BX….dat soort lui hebben gewoon niet de ballen verstand van HP vering. ](*,)
Ik zou er nog niet eens met een Fiat TD langskomen.  :-#

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 27 december 2006 07:29 PM
  [ # 10 ]
Thijsvandebles schreef:

Dit gebeurt zo veel. Ik snap het ook niet goed.
Je krijgt toch een opleiding? Dan leren ze je toch ook wat de uitzonderingen zijn?

Eigenlijk zou je het volgende moeten doen:

Auto helemaal klaar maken, behalve die zgn. remdrukverdeler.
Weer heen gaan voor de keuring, en dus af laten keuren.
Ze zijn verplicht, om ook bij afkeur dat te melden bij de RDW.
Op dat moment, vraag je om een steekproef. Dat kan, je moet dan de RDW
opbellen, en binnen 1,5 uur komt er dan een keurmeester van de RDW.
Mocht je auto ten onrechte afgekeurd zijn, dan krijgt die garage en de APK monteur een strafpunt, en jij alsnog je goedkeur.

Dan wil ik nog wel eens weten wie het laatst lacht.

Ho ho ...

op een opleiding leer je alleen de basiskennis. En dus echt geen uitzonderingen ... ja enkele gevallen bij een casus als het om bijv. luchtmassameters gaat of wat tips van de leraar.

Maar als jij dan vervolgens altijd bij een Jappen garage werkt dan weet je echt niet hoe dat bij een BX zit hoor ...
ik vind het ook dom, maar echt kwalijk kan je het hem niet nemen.

Dat van die steekproef kan je ook doen ja Very Happy

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 december 2006 07:33 PM
  [ # 11 ]
OscarTZDTurbo schreef:

..ik vind het ook dom, maar echt kwalijk kan je het hem niet nemen.

Ik wel…..want ze jagen een goedwillende automobilist onterecht op kosten alleen al vanwege het feit dat zij ONDESKUNDIG zijn op het gebied van HP vering.

Uiteraard hadden ze wel gelijk v.w.b. die handremkabel e.d.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 27 december 2006 08:08 PM
  [ # 12 ]
OscarTZDTurbo schreef:

Ho ho ...

op een opleiding leer je alleen de basiskennis. En dus echt geen uitzonderingen ... ja enkele gevallen bij een casus als het om bijv. luchtmassameters gaat of wat tips van de leraar.

Maar als jij dan vervolgens altijd bij een Jappen garage werkt dan weet je echt niet hoe dat bij een BX zit hoor ...
ik vind het ook dom, maar echt kwalijk kan je het hem niet nemen.

Dat is deze monteur zeker kwalijk te nemen. Het kan toch niet zo zijn dat door zijn arrogantie er dingen aan een auto vervangen zouden worden waar niets mis mee is, alleen omdat hij niks van een ander aan wil nemen?

Toen ik voor het eerst hier in het dorp kwam met een BX, wisten ze ook niet hoe dat nu zat met die achterremmen en de APK. Ik heb het ze uitgelegd, en sinsdien keuren ze zoals het hoort.
Ook heb ik ze uitgelegd hoe ze ADALS het beste kunnen testen.

Nu weet ik wel dat niet iedere BX eigenaar de kennis heeft om dit kenbaar te maken aan de garage, en dat ook zeker niet elke garage bereidt is om wat aan te nemen. Vooral dit laatste is het grootste probleem.

Maar dit leert ons weer om gewoon naar een garage te gaan waar ze wel weten hoe een BX te keuren. En dat hoeft echt geen dealer te zijn.
Er zijn genoeg universeel garage’s die weten van de hoed en de rand.
En blijf vooral uit de buurt van Kwikshit, Euromaster etc.

Test

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 27 december 2006 08:11 PM
  [ # 13 ]

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het af zal lopen.
Steekproef is leuk, vooral als die in je eigen voordeel zal uitvallen, en
in het nadeel van die Nixxan dealert.

Test

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 27 december 2006 09:38 PM
  [ # 14 ]

ik heb mijn auto voor 20 euro bij de citro dealer in leeuwarden voor apk gedaan,

mijn handrem liep aan en die hebben ze gewoon goed gezet en verder geen kosten eraan gehad.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 december 2006 09:54 PM
  [ # 15 ]

De garage waar ik mijn Citroen’s voor de A.P.K. doe heeft een platenbank voor de remmentest i.p.v. een rollenbank.
Er fijn altijd omdat de achterremmen altijd later reageren dan de voorste.

Echter nooit problemen gehad , het zijn liefhebbers van het merk en ze weten de kuren.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook