Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Voor wie die het leuk vinden heb ik een verslag op internet gezet over het vervangen een kapotte cilinderkop van een GTI. Er zaten twee schuren in de kop.
Ik heb de cilinderkop van BANZER gekocht.Dit is wel een GTI type één maar ik het de inlaatspruitstuk erbij gekregen en de rubberen inlaad tussen stuk.
De GTI is een type twee met kat dus zal er hier en daar wat aan moeten passen.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Ja dit vind ik nu leuk.
Zo’n beetje de halve BX club, en het halve forum heeft deze GTi gehad.
Voor Roel was ik de eigenaar.
Leuk dat er een nieuwe kop op komt. Dat is deze auto waard.
Test
Ben benieuwd of het nog wat verschil gaat opleveren. Dat oude inlaatspruitstuk en of het behalve dat het veel mooier is dan het nieuwe ook nog wat in het vermogen gaat uitmaken (wat ik niet verwacht )
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.
Test
Thijsvandebles schreef:Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.
En ik moet m keuren!!!
Emiel
Hou maar op dan he..
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Vandaag de vulplaatjes van de kleppen gecontroleerd.
En het blok wat schoongemaakt
http://www.citroenbx.nl/gti-5.html
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
BX19trs schreef:Thijsvandebles schreef:Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.En ik moet m keuren!!!
Emiel
Oh, dan is het een familie aangelegenheid. Dat zit wel goed dus.
Ik was laatst bij mijn APK station hier in het dorp met een BX benzine. Alles was goed, en aan het einde van de keuring doen ze altijd even de 4 gas test.
Toen wou hun apparaat niet helemaal lekker meewerken, en hebben ze die wagen zonder te meten goedgekeurd. Handig om te weten….Hun apparaat weigerd wel vaker dienst. En roetmeting doen ze gewoon niet meer….
Test
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
update
vandaag de kop gemonteerd
http://www.citroenbx.nl/gti-6.html
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Thijsvandebles schreef:BX19trs schreef:Thijsvandebles schreef:Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.En ik moet m keuren!!!
Emiel
Oh, dan is het een familie aangelegenheid. Dat zit wel goed dus.
Ik was laatst bij mijn APK station hier in het dorp met een BX benzine. Alles was goed, en aan het einde van de keuring doen ze altijd even de 4 gas test.
Toen wou hun apparaat niet helemaal lekker meewerken, en hebben ze die wagen zonder te meten goedgekeurd. Handig om te weten….Hun apparaat weigerd wel vaker dienst. En roetmeting doen ze gewoon niet meer….
die bx hoeft ook helemaal niet aan de viergas. Alleen co hoeft er gemeten te worden.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Thijsvandebles schreef:BX19trs schreef:Thijsvandebles schreef:Nou ik denk toch dat er verschil zal zijn. Misschien te klein om te merken, maar vast meetbaar.
Die oude spruitstukken hebben een veel betere flow.
Eigenlijk zou Roel ook het complete motormanagement van een D6a moeten gebruiken. Dan heb je dus gewoon een vuile GTi. Alleen zit je dan met de emmissie eisen bij de APK.En ik moet m keuren!!!
Emiel
Oh, dan is het een familie aangelegenheid. Dat zit wel goed dus.
Ik was laatst bij mijn APK station hier in het dorp met een BX benzine. Alles was goed, en aan het einde van de keuring doen ze altijd even de 4 gas test.
Toen wou hun apparaat niet helemaal lekker meewerken, en hebben ze die wagen zonder te meten goedgekeurd. Handig om te weten….Hun apparaat weigerd wel vaker dienst. En roetmeting doen ze gewoon niet meer….die bx hoeft ook helemaal niet aan de viergas. Alleen co hoeft er gemeten te worden.
Juist, maar hun apparaat doet alles in een. Dus dan wordt er wel degelijk een 4gas meting gedaan.
Misschien plak ik de volgende keer het display af van dat apparaat, behalve het stukje wat het CO weergeeft, dan is het geen 4 gas meting meer natuurlijk.
Test
Thijsvandebles schreef:Juist, maar hun apparaat doet alles in een. Dus dan wordt er wel degelijk een 4gas meting gedaan.
Misschien plak ik de volgende keer het display af van dat apparaat, behalve het stukje wat het CO weergeeft, dan is het geen 4 gas meting meer natuurlijk.
Ook al word die viergassentest weergegeven, dan mag de BX daar toch niet op afgekeurd worden? Of zit ik er nu naast :-s
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Thijsvandebles schreef:Juist, maar hun apparaat doet alles in een. Dus dan wordt er wel degelijk een 4gas meting gedaan.
Misschien plak ik de volgende keer het display af van dat apparaat, behalve het stukje wat het CO weergeeft, dan is het geen 4 gas meting meer natuurlijk.Ook al word die viergassentest weergegeven, dan mag de BX daar toch niet op afgekeurd worden? Of zit ik er nu naast :-s
Nee, je zit er bovenop.
Een meting geldt alleen voor de geldende catagorie.
Een BX GTi van 1991 behoefd aleen een CO meting.
Lijkt me wel eens geinig om een diesel aan de 4gas tester te hangen, en een benzine aan de roetmeting.
krijg je volgens mij hele vreemde waarden.
Test
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
update
http://www.citroenbx.nl/gti-7.html
Olie vulpijp en bedrading injectors gemonteerd.
Inlaadspruitstuk gemonteerd.
Bevestiging gemaakt voor de bobine.
Op dit spruitstuk zat niets dus zelf maar wat gemaakt.
koelwaterslang wat aangepast en gemonteerd.
Gaskabel bevestigd.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
update
Een kleine terug slag.
Ze hadden de verkeerde waterpomp geleverd.
Nu moet ik wachten tot woensdag.
Dit kan gebeuren als iemand anders je help om te sleutelen.
Een kennis had geholpen om wat los te halen wat vervangen moest worden.
Daardoor zag ik niet het verschil, na monteren van de riem en daarna het plaatsen van de beschermkap bleek het niet te passen.
http://www.citroenbx.nl/gti-8.html
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 31-03-2005
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
update
http://www.citroenbx.nl/gti-9.html
Weer een kleine terug slag.
De starmotor blijft meedraaien.
Alles aangesloten nog een aanpassing voor de luchtslang.
Motor gestart wat erg moeizaam ging maar na een tijdje starte hij.
Alleen de startmotor werkt niet mee, dus morgen even op zolder kijken voor een andere startmotor.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl